Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1370
Er det noen som vet hvordan man spoofe telefonnummere i sms og oppringinger?
Å søke "how to spoof numbers" på google kan nok være til hjelp.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Før kunne det fungere sånn at en med betalt sip abonnement, hos mindre sikkerhetsoriente leverantører,som f eks ventelo eller annet firma, selv deretter satte opp en asterisk server.
Der finnes det konfig fil, sip.conf, med bland annet callerid paramete,r som en da kunne sette til vilkårlig nummer f eks naboens telnr.
Da ville utgående anrop på mottakers display vise naboens tlfnr.

Nå ,siden noen år har teleoperatører worldwide visstnok gått sammen så at denne mulighwten ikke lenger skal funke.
Er et spesielt navn på dette tiltaket som jeg ikke finner igjen navnet på.
Så hvordan de som gjør dette nå teknisk får det til er jeg usikker på. Muligen benytte sip-leverandører utenifra(asia/india)-men det skal vel være vanskeligere for de å komme frem da til europeiske tlf-nummere?
Sitat av sinsenkrysset Vis innlegg
Før kunne det fungere sånn at en med betalt sip abonnement, hos mindre sikkerhetsoriente leverantører,som f eks ventelo eller annet firma, selv deretter satte opp en asterisk server.
Der finnes det konfig fil, sip.conf, med bland annet callerid paramete,r som en da kunne sette til vilkårlig nummer f eks naboens telnr.
Da ville utgående anrop på mottakers display vise naboens tlfnr.

Nå ,siden noen år har teleoperatører worldwide visstnok gått sammen så at denne mulighwten ikke lenger skal funke.
Er et spesielt navn på dette tiltaket som jeg ikke finner igjen navnet på.
Så hvordan de som gjør dette nå teknisk får det til er jeg usikker på. Muligen benytte sip-leverandører utenifra(asia/india)-men det skal vel være vanskeligere for de å komme frem da til europeiske tlf-nummere?
Vis hele sitatet...
SHAKEN/STIR er tiltaket som teleoperatører worldwide har gått inn for for å hindre spoofing av nummere
https://en.wikipedia.org/wiki/STIR/SHAKEN