Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 688

Til dere som bruker Canna coco følger dere denne doseringsplanen slavisk eller vanner dere med bare PH-korrigert vann annenhver vanning som mange andre gjør (har ikke sett folk anbefale dette med coco, så derfor jeg spør)
Ikke alle strains tåler så mye næring som det postuleres i det skjemaet der. Erfaringsmessig bør man ikke overskride 2.0 i EC, noen strains liker seg best på rundt 1.5 EC.

Jeg har næring og vann i reservoar, coco er laget for hyppige vanninger også. Man kan i blomst vanne 5 ganger dagen eller mer uten problemer.

PH måler jeg aldri, norsk vann fra springen og vanlig næringsnivå skal ikke behøve noe PH korrigering
Sitat av Expialidocious Vis innlegg
Ikke alle strains tåler så mye næring som det postuleres i det skjemaet der. Erfaringsmessig bør man ikke overskride 2.0 i EC, noen strains liker seg best på rundt 1.5 EC.

Jeg har næring og vann i reservoar, coco er laget for hyppige vanninger også. Man kan i blomst vanne 5 ganger dagen eller mer uten problemer.

PH måler jeg aldri, norsk vann fra springen og vanlig næringsnivå skal ikke behøve noe PH korrigering
Vis hele sitatet...
Har EC måler, men bruker man ikke den kun i jorda eller burde man blande næring etter EC også?

Norsk vann er ikke så ille, men for meg så havner den på ca. 7 etter næring og jeg vil helst få den ned til 6.2 for PH handler mer om optimalisering enn nødvendig, plantene tar jo opp mer næring med perfekt PH balanse.
Mmei, man kan ikke måle noe direkte i jord. Du må evt ta avrenning av potten og måle det.

EC er ganske viktig å måle, det viser nivået av næring.
Sitat av Expialidocious Vis innlegg
PH måler jeg aldri, norsk vann fra springen og vanlig næringsnivå skal ikke behøve noe PH korrigering
Vis hele sitatet...
Men gjelder dette kun coco og jord? I hydro har jeg opplevd symptomer på overvanning pga helt feil PH.
Sitat av NokErNok Vis innlegg
Men gjelder dette kun coco og jord? I hydro har jeg opplevd symptomer på overvanning pga helt feil PH.
Vis hele sitatet...
Vil påstå det kun gjelder coco og jord. Jeg har lite erfaring med Hydro. Jeg tror den avgjørende faktoren er mediumet. Coco og jord påvirker ph i vannet og stabiliserer den. I Hydro har du intet medium og større fare for feil.