Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1080
https://www.cinema-shop.no/lumeri-sq300.html

Funker dette til 1-2 planter i et 60x60x158cm?

Skal stå på i 18 timer i første fase også bytte til 12/12 under blomstring, er dette et komplett lys i alle faser?
Anonym bruker
"Definert Ku"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Nei
Hadde heller handla 250w hps pære tror jeg. Det står 300w, men er 93 prosent sikker på at det ikke er det. Jeg kjøpte billig led-lys fra kina (alibaba) og det kosta ca 5k for 720w.
Det du ser på der er meget utdatert og dyr teknologi. Sjekk ut kingbrite på alibaba. For den prisen får du noe som fungerer bra der.
Anonym bruker
"Lykkelig Kanin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Nei. Hadde det vært 300w så ja, men det er jo kun 65watt. Totalt ubrukelig. Har selv fått frem to planter under skikkelige LED som er på rundt ekte 300watt. Kosta nesten 10x det der.
Remember me
SammyJankis's Avatar
Trådstarter
30 8
Takk for svar, hvor mye watt anbefaler dere per plante da? Jeg har hørt alt fra 40-100, så tenkte 1 sånn fra linken per plante ville fungere siden det er 65 watt.
65 w vil sannsynligvis gi deg blomster. De bare blir fluffy, små og mindre potent enn de egentlig er.

100-150w med led er bra for en plante.

65w lampa kan brukes til å vegge med. Dvs tiden før planten settes i blomst.


Bedre å bruke litt mer penger så du ikke føler du kaster bort tid og penger på ett dårlig produkt
Står jo ikke hvor mye µmol den utgir engang.

Sikkelig led er dyrt og bra.
HPS er rene peis ovnen på sommeren og vinteren.


100w LED er ok for 1 liten plante.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Jeg mener ikke dette now vondt, men helt ærlig så skjønner jeg ikke dette med å kjøpe dårlige billige led lamper.

Skal du ha noe skikkelig må du bruke litt penger, men til gjengjeld vil du ha en suveren lampe i årevis.
Jeg anbefaler heller denne lampen for ditt bruk.

Gjør du ting relativt bra så vil du får mer en et gram per watt i et 60x60 telt med lampa der.
Remember me
SammyJankis's Avatar
Trådstarter
30 8
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Jeg mener ikke dette now vondt, men helt ærlig så skjønner jeg ikke dette med å kjøpe dårlige billige led lamper.

Skal du ha noe skikkelig må du bruke litt penger, men til gjengjeld vil du ha en suveren lampe i årevis.
Jeg anbefaler heller denne lampen for ditt bruk.

Gjør du ting relativt bra så vil du får mer en et gram per watt i et 60x60 telt med lampa der.
Vis hele sitatet...
Tusen takk for direkte link til et bra produkt, trodde jeg kunne komme unna med noe billig, men vil gjøre dette skikkelig så det er verdt det!
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av SammyJankis Vis innlegg
Tusen takk for direkte link til et bra produkt, trodde jeg kunne komme unna med noe billig, men vil gjøre dette skikkelig så det er verdt det!
Vis hele sitatet...
Det er ikke noe I veien med å tenke økonomisk i flere situasjoner. Men jeg er en av de som sparte meg til fant i starten.
Den lampa vil du ha i mange år fremover og den vil fungere ypperlig i et 60x60 telt. Det neste du må bruke litt penger på er ei vifte og kullfilter. Når plantene blomstrer så vil det lukte.

Edit: Forslag på ventilasjon:

Kanalvifte 125mm 400m3/h
Isolert slange (støydempende)
eventuelt uisolert slange om lyd ikke plager deg.
Rhino pro kullfilter (velg 500m3 typen i listen).

Da har du ventilasjon som vil fjerne all lukt i minst et par år om ikke 3-4 år fremover i tid.
Sist endret av Dodecha; 10. september 2022 kl. 14:15.
Remember me
SammyJankis's Avatar
Trådstarter
30 8
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Det er ikke noe I veien med å tenke økonomisk i flere situasjoner. Men jeg er en av de som sparte meg til fant i starten.
Den lampa vil du ha i mange år fremover og den vil fungere ypperlig i et 60x60 telt. Det neste du må bruke litt penger på er ei vifte og kullfilter. Når plantene blomstrer så vil det lukte.
Vis hele sitatet...
Noen tips til filter og vifte? Sliter med å finne ut hvor kraftig man trenger i ett 60x60 telt..
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Vil bare advare om at det blir bråk av en slik vifte, nok til at det er plagsomt om du skal oppholde deg i samme rom men lyden er ikke værre enn at en lukket dør fikser det. Det kan hende du vil spandere på deg en viftekontroller på et punkt, men jeg ser de er tom på lager for den der.. modellen over koster nok like over tusenlappen.

En slik kontroller vil justere ned hastigheta på vifta ut i fra temperaturen i teltet. Man kan justere maks viftehastighet og hvilken temperatur teltet skal prøve å holde seg i. viften vil kjøre lav hastighet til den når temperaturen man vil ha, og kjører fortere om det blir for varmt.
Sist endret av Dodecha; 10. september 2022 kl. 14:22.