Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 4398
Hei alle sammen

Russland har nå gått inn med en full invasjon av ukraina

Og med det so lurte jeg på om det finnes noen måter jeg og andre nordmenn som ønsker å støtte ukraina med humanitær hjelp kan melde oss opp på?

---
Tillegg:
Vil bare si jeg burde kanskje ha formulert mitt innlegg bedre ved tråd start.

Det jeg ønsker er ikke militær hjelp men humanitær hjelp for sivil befolkningen

Kanskje en admin kan redigere mitt innlegg
Sist endret av m0b; 24. februar 2022 kl. 14:01. Grunn: Endret på forespørsel fra trådstarter
Sitat av andreas929 Vis innlegg
Hei alle sammen

Russland har nå gått inn med en full invasjon av ukraina

Og med det so lurte jeg på om det finnes noen måter jeg og andre nordmenn som ønsker å støtte ukraina kan melde oss opp på?
Vis hele sitatet...
Så du vil risikere ditt eget liv for å beskytte en korrupt regjering fra en annen korrupt diktator? For hva? Disse er broderfolk av hverandre, blir som at vi blir angrepet av Sverige mens det kommer italienske frivillige, altså gir ingen mening.
Hold deg unna, nok mennesker vil dø pga denne idiotiske og meningsløse krigen.
Sitat av mintza Vis innlegg
Så du vil risikere ditt eget liv for å beskytte en korrupt regjering fra en annen korrupt diktator? For hva? Disse er broderfolk av hverandre, blir som at vi blir angrepet av Sverige mens det kommer italienske frivillige, altså gir ingen mening.
Hold deg unna, nok mennesker vil dø pga denne idiotiske og meningsløse krigen.
Vis hele sitatet...
Det er sant det du sier om korrupsjon og med at vi nordmenn har ingen grunn til å gi våre liv for dette landet.

Men ønsket bare å støtte det sivile ukrainske befolkingingen gjennom humanitær hjelp.

Vi kan ikke bare holde oss foran øyene og ignorere det som hender med våre europeske naboer
Sist endret av andreas929; 24. februar 2022 kl. 13:11.
χρωματικός
Chromatics's Avatar
Det er demonstrasjon utenfor den russiske ambassaden i Oslo, kanskje det kan være av interesse?
Her er kart over info og bilder/ video av alt som foregår https://liveuamap.com/
Vi kan vel bare anse Ukraina som russland nå.
Sitat av andreas929 Vis innlegg
Hei alle sammen

Russland har nå gått inn med en full invasjon av ukraina

Og med det so lurte jeg på om det finnes noen måter jeg og andre nordmenn som ønsker å støtte ukraina kan melde oss opp på?
Vis hele sitatet...
Vil bare si jeg burde kanskje ha formulert mitt innlegg bedre ved tråd start.

Det jeg ønsker er ikke militær hjelp men humanitær hjelp for sivil befolkningen

Kanskje en admin kan redigere mitt innlegg
Sitat av andreas929 Vis innlegg

Det jeg ønsker er ikke militær hjelp men humanitær hjelp for sivil befolkningen
Vis hele sitatet...
Du må bare følge med lokalt. Her vet jeg allerede frivillige er i gang med å samle klær og nødvendige forsyninger. Jeg tenkte benytte anledningen til å rydde garderoben.
All hjelp er god hjelp, så lenge du ikke stiller med våpen i hånd. Jeg er glad du vil hjelpe, og du presiserer at det er sivilbefolkningen du fokuserer på. Jeg skal hjelpe deg etter jobb i dag og se hva jeg finner på nettet og dele det jeg har funnet. Håper dette ikke blir noe langtrukkent. Verden fortjener bedre.
Vil bare si en takk til admin m0b for redigeringen av min trådstart tekst
Sist endret av andreas929; 26. februar 2022 kl. 13:45.
Mange land det er krig i akkurat nå, men forstår det er Ukraina situasjonen som er interessant nå siden media horer seg bare med denne situasjonen.

Lykke til og håper du hjelper på en smart måte. Jeg har selv opplevd krig på nært hold og kom til Norge pga. krig. Det er ingen setning som kan beskrive den helvetes følelsen.
Sitat av OxySmile Vis innlegg
Mange land det er krig i akkurat nå, men forstår det er Ukraina situasjonen som er interessant nå siden media horer seg bare med denne situasjonen.

Lykke til og håper du hjelper på en smart måte. Jeg har selv opplevd krig på nært hold og kom til Norge pga. krig. Det er ingen setning som kan beskrive den helvetes følelsen.
Vis hele sitatet...
Går ut ifra det er snakk om enten Israel eller Midtøsten?
Media horer seg på Russland situasjon fordi dette er helt annet, midtøsten kan kontrolleres da dem ikke har kraften til å kan starte en WW3 om dem vil.

Putin kan starte en WW3 om han føler for det, alt han trenger er å sende en nuke fra senga si.

Kan ikke forstå hvordan det er å oppleve krig, har aldri opplevd krig! Det jeg vil fram til er at Russland faktisk kan starte ww3, noe midtøsten aldri har vært i stand til.

https://en.wikipedia.org/wiki/Middle...cal%20weapons.

Dette er hvorfor media horer seg på den her krigen, også fordi det her gir klikk!
Sitat av KaiN Vis innlegg
Går ut ifra det er snakk om enten Israel eller Midtøsten?
Media horer seg på Russland situasjon fordi dette er helt annet, midtøsten kan kontrolleres da dem ikke har kraften til å kan starte en WW3 om dem vil.

Putin kan starte en WW3 om han føler for det, alt han trenger er å sende en nuke fra senga si.

Kan ikke forstå hvordan det er å oppleve krig, har aldri opplevd krig! Det jeg vil fram til er at Russland faktisk kan starte ww3, noe midtøsten aldri har vært i stand til.

https://en.wikipedia.org/wiki/Middle...cal%20weapons.

Dette er hvorfor media horer seg på den her krigen, også fordi det her gir klikk!
Vis hele sitatet...
Mye som gir klikk, bare du leser litt mer enn Dagbladet.no og lokalavisa.

Ahh, den klassiske hjernen som roper Midt-Østen. Tror du virkelig det er bare Midt-Østen det er krig akkurat nå? Tror du virkelig det er 3. verdenskrig jeg bryr meg om? Det er vel kanskje de sivile folk som mister livet, som mister familie og som mister hus, mangler mat og klær osv. Det er det jeg tenker på når jeg nevner krig i andre land. Ikke hvem som er i stand til hva. Det har ingenting med saken å gjøre for min del. Media horer seg på det de tjener på, og det Norge tjener på, og det de blir bedt om å gjøre, og det de blir betalt for å gjøre. Men dette blir vanskelig og irriterende når den klassiske hjernen skal svare meg, derfor blir det ingen svar fra meg etter denne. Det gir lite klikk!


Forresten, du nevner at Midt-Østen aldri har vært stand til å starte 3. verdenskrig. Jeg burde ikke orka å svare deg bare av å lese det du skrev. Verdens ledere skjelver bare Iran poker de på Facebook. Men dette gir vel ikke klikk fordi jeg tar feil og du har rett, og alt klikker bare fordi du har lest en avsnitt på VG.no Da klikker det dagen lang!

Oh, jeg er glad du ikke har opplevd krig, det håper jeg du aldri gjør heller. Du har ikke peiling på hvor dritt det er.

Ahh, håper krigen i Burma også ikke er i stand til å gjøre noe... For NATO er jo "ikke" med der...