Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 12585
Hei! Har nylig jailbreak’a min iphone 12 med ios 14.3, og Vipps lar meg ikke logge inn fordi jeg har jailbreak.

Noen som har en fungerende workaround for å få Vipps til å fungere?
Hard inni,myk utenpå
Benzopikk's Avatar
20 8
Det finnes flere tweaks for å bypasse jailbreak detection. Funker for meg med Liberty Lite tweaken fra ryley's repo (ryleyangus.com/repo/)
Trådstarter
3 0
Sitat av Benzopikk Vis innlegg
Det finnes flere tweaks for å bypasse jailbreak detection. Funker for meg med Liberty Lite tweaken fra ryley's repo (ryleyangus.com/repo/)
Vis hele sitatet...
Funker som at du bruker det for å få tilgang til Vipps as we speak? Jeg prøvde Liberty Lite i natt og kom fortsatt ikke inn på Vipps.
Hard inni,myk utenpå
Benzopikk's Avatar
20 8
Sitat av stine22 Vis innlegg
Funker som at du bruker det for å få tilgang til Vipps as we speak?
Vis hele sitatet...
Jepp, men jeg er på IOS 13.5, mulig det har noe å si
Trådstarter
3 0
Sitat av Benzopikk Vis innlegg
Jepp, men jeg er på IOS 13.5, mulig det har noe å si
Vis hele sitatet...
Åja, ja mulig. Unc0ver du? Taurine jeg. Hvilken versjon av Vipps bruker du?
Hard inni,myk utenpå
Benzopikk's Avatar
20 8
Sitat av stine22 Vis innlegg
Åja, ja mulig. Unc0ver du? Taurine jeg. Hvilken versjon av Vipps bruker du?
Vis hele sitatet...
unc0ver ja, og vipps versjon 4,19,1
▼ ... noen uker senere ... ▼
Hadde samme problem, fiksa det selv ved å teste meg litt fram.

Du må bruker Shadow. Også må du leke deg litt i instillinger. Jeg har en kombinasjon du kan prøve, men du må nok bare teste litt selv.
Husk å respring hver gang.

Du kan fremdeles ha på Liberty lite og, men du må deaktivere Vipps i Tweak Restrictor før du aktiverer shadow.

Shadow funker Helt til Ios 13.5

Ser nå du bruker Ios 14.3, my bad. Da må du prøe A-bypass. Men bare test Shadow også, kan jo hende det funker på IOS 14.3 med Vipps da. who knows...
Sist endret av DenUtvalgte; 30. mai 2021 kl. 21:52. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Du kan gjerne dele innstillingene du bruker for å få Vipps til å funke sliter selv!
Hei! Som sagt liberty funker men: Først aktiverer du Vipps i liberty, så sletter du appen. Så laster du ned A-bypass. Appen vil mest sannsynligvis krasje når du prøver igjen. Da deaktiverer du igjen i liberty, så aktiverer du i A-bypass og prøv, den vil da krasje igjen, så det siste du gjør er å deaktivere i A-bypass igjen, så aktiver du i liberty igjen. Dette funket for meg. Det er litt tricky men er mulig! Husk også å last ned choicy og blacklist alt unntatt A-bypass og liberty!
Hvilken ios har du? Sitter på 14.1 her, og får det ikke til!
Jeg er på iOS 14.2 Taurine. Den metoden jeg sa skal funke og har gjort for fler!
M72
Ambivalent bruker
M72's Avatar
Sitat av magnuze Vis innlegg
Hei! Som sagt liberty funker men: Først aktiverer du Vipps i liberty, så sletter du appen. Så laster du ned A-bypass. Appen vil mest sannsynligvis krasje når du prøver igjen. Da deaktiverer du igjen i liberty, så aktiverer du i A-bypass og prøv, den vil da krasje igjen, så det siste du gjør er å deaktivere i A-bypass igjen, så aktiver du i liberty igjen. Dette funket for meg. Det er litt tricky men er mulig! Husk også å last ned choicy og blacklist alt unntatt A-bypass og liberty!
Vis hele sitatet...
Hei, spennende at dette fungerer for deg, men jeg har litt trøbbel med å følge oppskriften du gir her. Har du anledning til å lage en punktliste/steg og spesifisere hvilke apper som må slettes?

Er litt lost her:
1. Last ned Liberty (Liberty, Liberty Lite, Liberty Lite (Beta)?) - aktiver Vipps i Liberty
2. Slett Liberty? Slett Vipps?
3. Last ned A-bypass
4. Deaktiver Vipps i Liberty, Aktiver Vipps i A-bypass
5. Deaktiver Vipps i A-bypass, Aktiver Vipps i Liberty
6. Last ned Choicy og blacklist alt unntatt A-bypass og Liberty
Sist endret av M72; 7. juni 2021 kl. 12:41.
Kan det være andre tweaks som ødelegger? Har prøvd endel ulike metoder i to netter nå, uten hell��
1. Last ned Liberty beta, aktiver Vipps i innstillingene.
2. Slett Vipps, og installer på det.
3. gå inn på Vipps og setup brukeren din, den vil mest sansynlig krasje etter det.
4. installer A-bypass, fjern Vipps i liberty innstillingene.
5. aktiver Vipps i A-bypass og prøv appen, den vil krasje igjen
6. Fjern Vipps i A-bypass innstillingene og aktiver igjen i Liberty.
7. skal funke nå?
Funker fortsatt ikke her.. skal prøve med en full restore og re-jailbreak igjen, se om det kan hjelpe.

Edit; fant dette på Reddit, lurer på om det kan være noe i dette;

I am sorry to tell you that if you have already opened DNB and have been locked out, there is no way to open DNB on that phone without restoring it. You see DNB stores what are keys about the phone, and as soon as any of the jailbreak flags are triggered it locks the app completely.
Sist endret av Teigen; 10. juni 2021 kl. 06:47. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Krasjer appen eller får du melding at den er jailbreaket? DnB appen og Vipps er forskjellige, og det er ikke helt sant fordi jeg fikk det til å funke.
Jeg får det ikke til å fungere. Har ios 13.2.2.. noen som kan gi meg en step by step tutorial for å få vipps opp å gå?
Sitat av magnuze Vis innlegg
Krasjer appen eller får du melding at den er jailbreaket? DnB appen og Vipps er forskjellige, og det er ikke helt sant fordi jeg fikk det til å funke.
Vis hele sitatet...
Den kræsjer. Med kun Liberty Lite(Beta) aktivert kræsjer Vipps med en gang. Aktiverer jeg kun A-Bypass kræsjer Vipps etter 2-4 sekunder. Det er godt mulig Vipps og DNB-appen er forskjellige, det var bare en teori jeg hadde!
Fra Reddit som jeg brukte:I just disabled liberty and enabled a-bypass, opened vipps and didnt work, then I disabled a-bypass and enabled liberty again and it worked. Husk og slett Vipps og installer på nytt før du gjør det. Har dere også blacklisted alt utenom a-bypass og Liberty i choicy?
Føler jeg har gjort det samme igjen og igjen, men nå funket det plutselig tusen takk! Kan man disable blacklist i choicy nå?

Edit: prøvde disable choicy, det endte opp med at Vipps sluttet å funke igjen, så måtte gjøre hele prosessen på nytt.

Fikk igjen Vipps til å funke, har da kun aktivert A-Bypass og Liberty under Global Tweak Configuration>Allow Blacklist overwrites i choicy.

Spørsmålet mitt nå blir hvordan jeg skal få tilbake resten av mine tweaks! Prøvde å blackliste alt sammen, da sluttet vipps å virke (men kom heldigvis tilbake ved å disable alt unntatt bypass/liberty igjen).
Sist endret av Teigen; 18. juni 2021 kl. 06:26. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Du har visst deaktivert tweaks overalt. Gå i choicy, trykk på applications og gå på Vipps så Blacklister du der. Skru av alt i choicy - Springboard. Da skal alt funke