Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 708
Hei!

Jeg har lyst til å lære meg å lage musikk i FLStudio, men vet ikke helt hvor jeg skal begynne.

Har prøvd å finne tutorials på nettet, men har bare funnet de som viser hvordan du lager en enkel sang, ikke hvordan alt virker liksom.
Det er bare lag det, trykk deg, gjør sånn. Og ikke noe mer enn det.

Lurer også på hvordan jeg jobber med vokaler i FLStudio, og hvordan jeg får klippet lydklippene opp å bruke de.

Noen som vet om noen nettsider/tutorialer som hjelper meg i å komme i gang å lage noe musikk?

Jeg brukte cirka ingen tutorials til FL, bare lærte av å teste ut. Men det var litt avansert så testa noen tutorials, men har enda ikke lært meg å lage egne lyder godt så bruker nexus og ferdiglagde trommelyder osv :P
Jeg begynte med FL i høst, og kom i gang ved hjelp av tutorialsene til denne fyren. Etterhvert har jeg lært mye av å tilbringe tid i programmet, og enkeltting jeg lurer på søker jeg opp på google.

Vokaler har jeg ikke jobbet med, men uansett vil det være lurt å installere Audacity, som er et bra gratis lydredigeringsprogram. Med den kan du lett kutte opp lyder, eksportere de og dra de innpå FL. FL har også eget lydredigering, men har ikke prøvd den så mye ennå.

Det er veldig viktig å være tålmodig! I starten kommer ikke sangene av seg selv, for å si det slik. Jeg har holdt på i flere måneder i kanskje annenhver dag og har til nå laget én ferdig sang. Det sier sitt.

Prøv deg frem. Lek deg i programmet. Det er viktig at du har det kjekt.
Stå på!
Takk for tips Alkjeks Skal sjekke han på youtube...
http://www.warbeats.com/Forums/tabid...7/Default.aspx er det en del bra tutorials.

Jeg anbefaler også _sterkt_ å lese igjennom manualen til FL hvis du står fast.
Den er veldig detaljert og du finner den under "Help" --> "Contents" i fl.