Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 2075
Vurderer å kjøpe nettbrett og etter lang vurdering så har jeg kommet frem til at Asus sitt er det alternativet jeg vil ha.

Men personlig kjenner jeg ingen som har et slikt et så da har jeg konsentrert meg på hva andre sier på forumgrupper ol.
De aller fleste er strålende fornøyde. Men så har vi de få da som ikke er så fornøyde igjen og bitcher og syter over de minste ting.

Er det noen her som har et slikt nettbrett som vil kommentere litt på om de er fornøyde eller ikke?

Første inntrykk og inntrykket etter en stunds bruk vil være en fordel da de fleste er fornøyde med ny hardware med engang den er ny, men etter en stund så forandrer kanskje synet seg litt.

Så hva sier dere?
Vurderer det samme som TS, flott om noen har erfaringer.
har testet både prime og galaxy padene i jobbsammenheng og er ganske fornøyd med de begge er ikke så store forskjellen mellom de

begge leverer til topp karakter av hva du kan forvente av en pad (nettsurfing\ epost\ lese dokumenter osv) som man vanligvis gjør i arbeidssammenheng.

er også greit og huske på at det er en mobil enhet til og ha tilgang til det meste raskere og enklere når man er på farten, men en erstatter for en laptop er den ikke hvis du skal jobbe effektivt da jeg synes det er vanskelig på touchskjerm
Greia med Transformers Prime er jo at du kan bruke et tastatur som docking... lurer på om det funker bra til å skrive, surfe, chatte, skype, dokumenter osv.........
Har ingen personlige erfaringer med nettbrett. Har egentlig alltid tenkt at hvis man har en smartphone og en laptop så klarer man seg fint.

Det som har forandret seg for meg er at jeg er lei av å surfe på telefonen og slå på den stasjonære eller dra rundt på laptop begynner å bli litt tungvindt. Å brenne batteriet på telefonen med surfing er ikke alltid like greit når folk trenger å få kontakt med meg.
Laptopen egner seg ikke å ha i fanget for å surfe og ute i verden er batteritiden liten og ikke er laptoppen liten og kjekk å dra på heller.

Så med andre ord så føler jeg at jeg trenger "det manglende leddet".

Grunnen til at jeg ser på Asus sitt er egentlig pga tastaturet. Føler at brettet blir mer nyttig da.
Noen som har noen tanker ang dette? Er tastaturet en fordel eller overtenker jeg hele opplegget?
Eneste som jeg ikke liker er at transformer har kjempedårlig gps antenne som resulterer i at man nesten ikke fårtak i GPS signal -_-
Asus har dog lovet eget gps dongle som blir tilljengelig for oss som har transformer prime i løpet av kort tid
Nettopp lest meg igjennom denne testen fra Amobil
http://www.amobil.no/artikler/asus_t...r_prime/104590

Eneste de setter som minus er "Litt usikker på byggekvaliteten".
Hvis noen som eier en Transformer Prime kunne kommentere dette litt hadde det vært kjekt.

Sitat av Srbija Vis innlegg
Eneste som jeg ikke liker er at transformer har kjempedårlig gps antenne som resulterer i at man nesten ikke fårtak i GPS signal -_-
Asus har dog lovet eget gps dongle som blir tilljengelig for oss som har transformer prime i løpet av kort tid
Vis hele sitatet...
Hmm. Det hørtes ikke så bra ut.
Er det i bilen du bruker GPS-en eller? Litt dumt da at man må kjøpe noe xtra når det allerede er en innebygd.. Som i dette tilfelle ikke virker.

Mulig dette blir fikset med en ny firmware senere?
Tastatur er jo en fordel hvis du skal skrive en del. Jeg sitter nå med en 8.9" galaxy tab, og jeg er ikke helt glad i å skrive via skjermen.

Jeg foretrekker fysiske knapper, men når jeg bare skal ligge i sofaen og surfe er det veldig greit å bare ha skjermen å forholde seg til.

Jeg har ikke prøvd asus sin tab, men jeg regner med den er minst like god, om iike bedre, enn galaxy tabben. Men når det kommer til tastatur, så finnes det det og til galaxy tabben, men da som ekstrautstyr. Så å velge asus sin grunnet tastatur blir litt feil da det kan skaffes både til galaxy tab, og de fleste andre på markedet.

Men hvis jeg ikke tar feil så var vel det sånn at batteriet til asus sin varte øenger når den var tilkoblet tastaturet siden den hadde innebygget batteri (korriger meg om jeg tar feil), og det kan neppe samsung sin tab skryte på med. Men jeg har ikke opplevd batteri som noe problem enda da jeg fortsatt har masse igjen etter en dag med veldig mye surfing.

Jeg liker skjermstørrelsen på min 8.9". Den ligger veldig bra i hendene og gir aldri inntrykket av å være for stor eller liten.

Det som irriterte meg veldig med den var at den føltes veldig treig ut når du navigerte mellom home-screenene. Jeg valgte å roote den og legge inn noe annet enn den android-utgaven den kom med, og nå føles den mye bedre. Tabben var aldri treig, den åpnet og lukket programmer raskt nok, men alle animasjonene hakket, noe som gjorde at den ikke føltes kjapp ut. En kosmetisk irritasjon, men fortsatt en irritasjon.

Håper noe av dette hjelper deg i ditt valg.

P.s. jeg tar forbehold for skrivefeil da dette er veldig mye tekst for meg på et skjermtastatur.

Sitat av Srbija Vis innlegg
Eneste som jeg ikke liker er at transformer har kjempedårlig gps antenne som resulterer i at man nesten ikke fårtak i GPS signal
Vis hele sitatet...
Jeg kan bekrefte at GPSen i samsung tabben er veldig bra. Veldig god nøyaktighet, og finner meg på noen sekunder, ned til hvilket rom jeg sitter i huset i.

Noe annet enn GPSen på min Galaxy S2 som bommer med flere hundre meter...
Hmm. Kan ikke si jeg har sett en slik tastatur løsning som Asus har hos andre produsenter.

Jo har sett docking stasjoner ol, men ikke den typen som passer sømløst med padden. Noe som jeg ser som en fordel er at man kan smekke ned skjermen på samme måte som en laptop så får skjermen en naturlig beskyttelse også hvis man tar den med på tur.

Liker ikke å styre på med vesker og etuier osv.
Hvis du ikke ønsker å styre med etui er det jo selvfølgelig et pluss med asus sin.

Jeg hadde knapt tatt tabben ut av huset om det ikke var for etui mitt. =)
Kjøp heller neste versjon!
Har hatt Primen i en god stund nå, og kan bekrefte at både GPS og WiFi mottaket er dårlig.
Har dessuten hatt problemer med light bleed på både min og min fars tablet.
I tillegg til dette så har den en tendens til å krasje, altså ikke standard Android FC, men den starter helt på nytt av seg selv.

MEN, den er absolutt den beste Android tableten på markedet akkurat nå, så hvis du ikke klarer å vente så er den det beste du får atm!
Sitat av Zeta Vis innlegg
Kjøp heller neste versjon!
Har hatt Primen i en god stund nå, og kan bekrefte at både GPS og WiFi mottaket er dårlig.
Har dessuten hatt problemer med light bleed på både min og min fars tablet.
I tillegg til dette så har den en tendens til å krasje, altså ikke standard Android FC, men den starter helt på nytt av seg selv.

MEN, den er absolutt den beste Android tableten på markedet akkurat nå, så hvis du ikke klarer å vente så er den det beste du får atm!
Vis hele sitatet...

Skikkelig dumt at de ikke har gjort skikkelig jobb når de ser ut til å ha gjort en skikkelig jobb med resten.
Har du en ide om når neste utgave kommer? Siden denne utgaven er såpass ny at den mer eller mindre har vært umulig og oppdrive i butikkene før nydelig.

At wifi er svak er litt dumt men hva mener du med svakt. Hvis ruteren står et par rom bortforbi vil den da komme på nett?
GPS-en vil ikke bli brukt noe spesielt av meg personlig men hadde vært kjekt om den kunne virket når man faktisk trengte den.
Har du merket noe forskjell på gps og wifi mellom de forskjellige firmware oppgraderingene? Blir det bedre?
Jeg mener å ha lest at den skulle komme i Juni, Transformer Infinity heter den.

Jeg har også en smarttelefon, men gjennomsnittlig wifi range. Og generelt sett når jeg har 1 bar på tabletten, så har jeg 3 på telefonen. GPSen har jeg ikke testet stort, men den sliter med å finne satelitter. Anngående oppdateringer, jeg kan ikke si at jeg har merket så mye, siden jeg bare har fått tre mindre oppdateringer.

En ting den er genial på derimot, er avspilling av filmer. Den spiller 16gb .mkv filer i full HD, helt uten problemer!
Hvis det kommer en i juni så får jeg ta det opptil vurdering.
Må også regne med et rotterace de første mnd for å faktisk sikre seg en.

Stikker imorgen og kikker på en i butikken. Teste og herje litt :-)
Kanskje får vi lov å teste gpsen også..

Hvilket program følger med/bruker du? Google Maps?
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Asus sitt produkt med tanke på integrering med docking m/tastatur er unik og genial. Har testet en TF102 og sett den etter lang tids bruk, kvaliteten var 100% god, det eneste som var litt "snarkete" var sammenføyningene i dockingen. Asus kom ut med gratis GPS-dongle den her uken, kan bestilles av alle som har Prime gratis. Engadget har testet denne og funnet at den var bra (eneste som trakk ned var utseendet på dongelen).

Har erfaringer med Galaxy 7" og 7.7" og Asus TF102. Den jeg vil si er best er faktsik 7.7"ern pga. passformen, den er dog litt for liten.

Skulle jeg kjøpt tablet ville jeg kjøpt Prime. Jeg venter fortsatt på Asus Padfone som jeg synes er genial. Det er en 4.3" telefon som kan dokkes i en 10.1" multitouch tablet-skjerm, så den blir akkurat som en tablet. Det er batteri i skjermen og. Den kan i tillegg dokkes i dock ala Prime. Så man har faktisk 3 batterier til telefonen.
Sitat av uaexed Vis innlegg
Asus sitt produkt med tanke på integrering med docking m/tastatur er unik og genial. Har testet en TF102 og sett den etter lang tids bruk, kvaliteten var 100% god, det eneste som var litt "snarkete" var sammenføyningene i dockingen. Asus kom ut med gratis GPS-dongle den her uken, kan bestilles av alle som har Prime gratis. Engadget har testet denne og funnet at den var bra (eneste som trakk ned var utseendet på dongelen).
Vis hele sitatet...
Hvor bestiller man den dongelen? Via Asus sine nettsider eller noe lignende?
Hvis den er gratis som du sier så stiger padden bestraktelig på listen min.
GPSen kommer ikke til bli så mye brukt av meg personlig, men det er greit at den virker når man faktisk trenger den.

Har du en formening ang svakhet i WIFIen?
Sitat av Lattergal Vis innlegg
Hvor bestiller man den dongelen? Via Asus sine nettsider eller noe lignende?
Vis hele sitatet...

http://event.asus.com/ASUSPad/TF201GPS/

Men hadde jeg vart deg hadde jeg klart å vente i et par dager til alltså. Tenk hvor mye bedre utstyr man får da
Har Transformer Prime og er svært fornøyd med den. Kjenner meg ikke igjen i at det engang er spørsmål om dårlig byggekvalitet. Maskinen er evig rask nok til de oppgavene den skal gjøre, dockingstasjonen synes jeg er genial (og har den i denne 98% av tiden). Jeg bruker den mao som en liten laptop. Ellers bruker jeg den flittig som media-center (plex/spotify) som gjør at jeg enten kan se video på "padda" (badet/kjøkkenet), spotify på anlegget når jeg er i dusjen, eller som fjernkontroll til media-centeret i stua/soverommet.

Når det er sagt får man såvidt meg bekjent ikke tak i flere atm. Jeg står ennå i venteliste hos komplett (siden 1. februar) på transformer prime, så om noen vet av steder de selger vær vennlig å si fra.

Jeg har hørt rykter om at produksjonen nå skifter over til Prime HD/infiniti (bedre oppløsning, bedre wifi), og håper derfor jeg får en av disse og. Merker at det er noe svakt wifi-signal men det er ikke noe som har hatt noe betydning ennå, kan godt sitte ute på terassen og surfe uten å bruke 3g (via mobil).
Sist endret av norboost; 21. april 2012 kl. 08:42.
Sitat av Srbija Vis innlegg
http://event.asus.com/ASUSPad/TF201GPS/

Men hadde jeg vart deg hadde jeg klart å vente i et par dager til alltså. Tenk hvor mye bedre utstyr man får da
Vis hele sitatet...
Et par dager? Regner med du mener et par mnd.

Hvis stor spec forskjell er det da på prime og infiniti?

Edit:

Etter å ha stått i butikken en time og herjet og prøvet padden så kjøpte jeg en.

Kommet hjem og sittet og fitlet nå et par timer. Ingen problemer med wifi-en. Ikke prøvd GPS-en, men den ville sikkert ikke virket allikevel inni leiligheten. Tar den en annen gang.


Siden jeg er en vanskelig kunde så pumpet jeg litt info fra selger :-) Blant annet om han viste om noen problemer.
Første han sa var at padden var blitt trukket tilbake fra markedet pga problemet med wifi og GPS. Men dette skulle være fikset opp i nå.
Ble nesten litt imponert da dette må være den første selgeren som faktisk viste litt om produktet de selger. Utrolig men sant :-)

Lar den stå på lading resten av kvelden siden jeg skal ut.


MEN - Hvilke Apps anbefaler dere som har nettbrett?
Nå har jo TF 300 kommet ut.
Sitat av Spirituell Vis innlegg
Nå har jo TF 300 kommet ut.
Vis hele sitatet...
Er det Infinity modellen du tenker på?
Skulle ikke den komme i sommer engang? Link?