Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1985
Jeg har nå oppgradert Firmware på min stakkars Jensen Air:Link WBR 6954 til v1.4.3.C... Så nå har jeg fått noen nye muligheter på menylista mi. Det er 2 stykker jeg har noe spørsmål om, som jeg da også satser på å få noe reelle svar på...

1. Denial-of-Service (DoS)

- Jeg vet hva dette er, men jeg funderer på hvordan oppsett dere vil anbefale å bruke på det jeg kan gjøre for å forhinde DoS mot meg (se vedlagt bilde)


2. Quality of Service (QoS)

- Jeg har ca. forstått hva dette er, men er det anbefalt? At jeg setter opp hva jeg har og får da mulighet til å forlange at jeg skal bruke det jeg vil hvis jeg setter alt opp mot meg (bare et eksempel).

- Og jeg lurer på hva "Undef IP Bandwidth" vil si..? (se vedlagt bilde)
Sist endret av dosky; 10. juni 2008 kl. 01:55.
På min Jensen Airlink 2954 var QoS i firmwaren når jeg kjøpte den, det er dog helt annerledes oppsett.
På min kan man velge hvor mye båndbredde de forskjellige portene skal ha.

F.eks
Trådløst: 3 mb/s Download - 300kb/s Upload
Port 1: 4.5mb/s Download - 500kb/s Upload

osv..
dosky's Avatar
Trådstarter
Jeg kunne trengt et slik oppsett.

Jeg satte på slik at de som kobles til via DHCP ikke får annet enn 50 / 15, dette fordi naboen som jeg deler nett med 1) kun betaler for en linje til den prisen, der jeg betaler for resten. 2) har pc full i spyware som spiser linja som presley spiste burger på sine værste dager.

Så ga jeg en annen rekke for andre ip-er full pott på linja, de jeg bruker selv : )

Så jeg håper dette gir noe resultat.
har pc full i spyware
Vis hele sitatet...
Kan jo rydde opp i dette,ja med noe som virker.

Denial-of-Service (DoS)
Vis hele sitatet...
Ikke surr med dette på rutern.
Bruk en gratis brannvegg som comodo.

Du kan prøve og sende masse data mot en port (DoS) med en pc som har comodo brannvegg.
Dette slipper ikke igjennom og default setter comodo alle porter i stealth mode,
så pcen er usynlig for alle nettverk.

Nå er det veldig lite som slipper igjennom comodo,har hatt kjempe score oss matousec lenge.
Dem tester brannvegger grundig.
http://www.matousec.com/projects/fir...ge/results.php

Quality of Service ja jeg greier meg uten.
Men IP-telefon,torrents,FTP servere,kjøre alt dette på samme nettverk ut ping går ned når en gamer er jo ikke dumt.
Da bør vel ruter holde mål og.
Sist endret av snippsat; 11. juni 2008 kl. 08:09.