Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 2000
Gaffa, Mac Gyver eller sølv-TEIP er det jeg går for hvis det ikke er en alternativ type TEIP?
Bruksområdet er på badet som er så gammelt at TEIP vil være en vesentlig oppgradering rundt f.eks do ,WC-festet. (Lekker ikke, ikke lekkert)
TEIPEN bør tåle varme, vann og ellers tidens tann.

Takk for all hjælp
Har du vurdert silikon?

Pro tips: etter du har lagt på silikon dypper du fingeren i såpevann (gjerne grønnsåpe) å sveip bort restene uten kliss
Trådstarter
5 0
Sitat av Rosander Vis innlegg
Har du vurdert silikon?

Pro tips: etter du har lagt på silikon dypper du fingeren i såpevann (gjerne grønnsåpe) å sveip bort restene uten kliss
Vis hele sitatet...
Takk, det skal jeg prøve


Bilder av bad: (sifra om de ikke virker)

http://bldr.no/BhD_
http://bldr.no/BhD

Her tenkte jeg å ha noe tynn isolation og legge en plate eller folie over som reflekterer varmen vekk fra vegg og tak. (Sot, ikke brent)
Evt. om det finnes varme TEIP?

Vh:
MIG
Bruk silikon rundt toalett-skåla som Rosander sier, som er en mye mer hygienisk løsning.
En tube med våtromsilikon koster rundt 70,-

I taket kan du kanskje sette inn en stålplate/beslag.
Jeg ville ha benyttet "Rep-Teip" i taket.
Benyttes ved reparasjon av oppsprukne skjøter midt på vegg/tak.

Men er ikke lampen litt nærme taket da taket tørker ut og sprekker opp?
Ville ha sett på lampens plassering i forhold til taket.
Sist endret av PoorEdward; 28. mars 2018 kl. 12:10.
Sitat av PoorEdward Vis innlegg
Men er ikke lampen litt nærme taket da taket tørker ut og sprekker opp?
Ville ha sett på lampens plassering i forhold til taket.
Vis hele sitatet...
Det er en varmeovn, type stråle-ovn, og jeg tror den sitter alt for nærme taket, tviler sterkt på at det er i henhold til monteringsanvisningen for ovnen, tror heller ikke dette er noe brannvesenet ville vært spesielt begeistret for.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

@TS
Jeg ville sett på muligheten for å plassere en liten panelovn for eksemel, og fjernet stråle-ovnen snarest.
For å reparere taket, vile jeg vurdert en fleksibel og overmalbar fugemasse for tørre og våte rom som ikke krymper.
For å hindre at fugemassen renner ut av hullet, ville jeg forsøkt et lag med maskeringsteip for så å støtte opp med en plate.
Sist endret av Veggen; 28. mars 2018 kl. 15:40.
Trådstarter
5 0
Takk, det har stått sånn i hvertfall 50år så med en varmereflekterende plate burde det være plenty. Huset rives når E18 bygges om. Venta på det i 20år og det kan ta 10år til�� byråkratipolitikk��. Kjøper no silikon og en plate og hører om de har en slik skjøte-TEIP