Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 2145
Hei skal kjøpe meg ett headset, som skal brukes på buss, fly, tog osv.
Vil helst at det ikke er for stort. Har ett Audio Technica ATH-M50 som jeg er meget fornøyd med, men er i største laget for meg.

Derfor ønsker jeg noe i mindre størrelse, med god lydkvalitet.
Aktiv noise canseling er en bonus også (pga jeg reiser en del med fly)

Har vurdert Bose QC25, men lurer på om det er andre headset som er bedre?
Sennheiser momentum 2.
Enig med SkyMarshal der. Sennheiser momentum 2.
Etter mye prøving for noen mnd siden, både i høyere og lavere prisklasser var det disse jeg endte opp med. Nydelige klokker, sitter godt på hodet, vanvittig mye og komfortable puter. De kommer som både on-ear og over-ear, jeg kjøpte sistnevnte. Kjøpte også med en liten forsterker, kommer godt med om jeg ønsker mer trøkk. Ikke ofte jeg bruker den, men det hender. Jeg droppet trådløs og nois canseling, jeg følte det disse funksjonene gikk på bekostning av lydkvaliteten. Kan selvfølgelig bare være noe jeg synes jeg la merke til, men ble nå sånn. Har ikke savnet de funksjonene uansett.

Om du bor i Oslo, eller i nærheten, så anbefales stereofil ( ligger på grensen) på det varmeste, trivelige og kunnskapsrike folk.
Turntableist
iColdman's Avatar
Trådstarter
Har sett litt på de og ser ganske fristende ut. Men jeg er nesten avhengig av noise canseling pga jeg reiser så mye med fly. Får se om jeg får tatt meg en tur å teste ut de forskjellige headsettene.
Sitat av iColdman Vis innlegg
Har sett litt på de og ser ganske fristende ut. Men jeg er nesten avhengig av noise canseling pga jeg reiser så mye med fly. Får se om jeg får tatt meg en tur å teste ut de forskjellige headsettene.
Vis hele sitatet...
Momentum finnes også i wireless versjon, med støydemping. Koster dog litt over budsjettet ditt.

www.prisjakt.no/product.php?p=2964478
Sitat av iColdman Vis innlegg
Har sett litt på de og ser ganske fristende ut. Men jeg er nesten avhengig av noise canseling pga jeg reiser så mye med fly. Får se om jeg får tatt meg en tur å teste ut de forskjellige headsettene.
Vis hele sitatet...
Er Bose QC15 fortsatt i produksjon? Veldig bra noise cancelling headset som du trolig får ørene inn i, noe som gjør at noise cancelling funker bedre enn om du har mindre pads som bare klemmer på ørene.

Dersom du har en del lengre turer er du egentlig ikke interessert i å ha med batteripakke, det piper og tar unødig tid i sikkerhetskontrollen. Jeg ville defintivt tatt et med ledning.
Sist endret av nudo; 9. november 2015 kl. 05:49. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Jeg har wireless med NC og er meget fornøyd. Hjemme bruker jeg audeze lcd 2 og Shure 1540, men kan fint bruke disse sennheiserene hjemme også. De er i en helt annen liga enn bose. Kjøp around ear, bedre komfort og støydemping. De har 17! timet batteri tid og kan lades med en mini usb (samme som alle android telefoner) så du må ikke drasse på hverken batteri eller ledninger, noe som begge er enorme pluss for både komfort og reising.
Sist endret av SkyMarshal; 9. november 2015 kl. 09:54.
Kan gå god for Bose QC25 sin noise cancelling, kjøpte meg ett sett i sommer og er helt nydelig på feks fly. Vet expert har testmodell i butikken sin i Oslo iallefall (den nærme Oslo city). Eventuelt har man jo returrett på 30 dager hos elkjøp og liknende slik at man kan prøve ut headsettet.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Bose QC25 er jeg også svært fornøyd med, for NC tror jeg ikke du får noe bedre.
Bose leverer best i klassen på anc, lydmessig er de helt ok. Selv bruker jeg Denon ah-gc25, som i samme slengen er trådløs (men har lett mulighet for kabel på fly). Lydmessig er de bedre enn bose, men anc er ikke like bra, men i de fleste tilfeller grei nok.

Størrelsesmessig, derimot, blir det muligens litt vanskeligere, for mange av de beste hodetelefonene med anc er litt store.
Jeg har momentum1 over-ear og har momentum in-ear. Aldri vært så fornøyd med øretelefoner/propper noen gang som når jeg kjøpte sennheiser.

Pappa har bose qc25 og han sier det samme om bose som jeg sier om sennheiser. Har testa bose'ne ett par ganger og jeg personelig liker lydbildet i sennheiserne bedre

Uansett hva man velger, så prøv og få testa de først med din type musikk sånn at du vet at lydbildet passer DEG
QC25 er helt prima. Anbefales. Har prøvd flere nc-sett fra forskjellige produsenters, og Bose kommer best ut i mine vurderinger.
Turntableist
iColdman's Avatar
Trådstarter
Ble Bose QC25. Fornøyd hittil, men lyden kunne som sagt vært bedre.