Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1174
Jeg har en Sony Vaio SE hvor deler av skjermen (toppen) er svart. Se bildet for nærmere beskrivelse. Hvis jeg maksimerer noe, så forsvinner deler av bildet under det svarte partiet. Dette oppsto plutselig for en tid tilbake, uten at jeg vet hvorfor (mulig den har blitt mistet i bakken eller noe slikt).

Er det noen som vet hva årsaken kan være, om det kan fikses selv (bytte skjerm?) og evt hva det vil koste med reparasjon?
Om laptopen er under 5 år gammel, så kan du levere den til reperasjon.

Er den eldre, ser det ut som du får skjerm på ebay. F.eks denne: http://www.ebay.com/itm/LAPTOP-LCD-S...item2a00a3bcb8

Guide for å bytte finner du på youtube
Trådstarter
6 0
Takk for svar!

Så det holder å bare bytte skjermen? Den er under 5 år gammel, kanskje bare et par år om jeg husker riktig. Men det blir vel ganske dyrt å reparere den hos Sony, som jeg kjøpte den fra? Hvis det ikke er så vanskelig å bytte skjerm selv, så kanskje det er et bedre alternativ..
Snakk med butikken du kjøpte den fra om reklamasjon.
Trådstarter
6 0
Skal ringe Sony i morgen. Enkleste er vel ofte det beste...
Sitat av paxifaxi Vis innlegg
Skal ringe Sony i morgen. Enkleste er vel ofte det beste...
Vis hele sitatet...
Kjøpe du den rett fra sony?

Ikke elkjøp, komplett eller noe sånt?
Gig
Naturlig Talentløs
Gig's Avatar
Du får ikke til et nytt bilde med en litt mindre forstyrrende bakgrunn?
Jeg jobber selv med reklamasjon, og jeg syns ikke dette ser ut som en typisk fall/klem skade, men heller en kabel eller defekt lcd fra fabrikk. anbefaler å ta den med til butikken du kjøpte den i og høre hva dem sier, ikke utenkelig at dette dekkes av reklamasjonsretten
Trådstarter
6 0
Sitat av Gig Vis innlegg
Du får ikke til et nytt bilde med en litt mindre forstyrrende bakgrunn?
Jeg jobber selv med reklamasjon, og jeg syns ikke dette ser ut som en typisk fall/klem skade, men heller en kabel eller defekt lcd fra fabrikk. anbefaler å ta den med til butikken du kjøpte den i og høre hva dem sier, ikke utenkelig at dette dekkes av reklamasjonsretten
Vis hele sitatet...
Vanskelig å få et godt bilde med mobilen.. Men her er et til. Vet ikke om det sier deg noe mer...
Sitat av paxifaxi Vis innlegg
Vanskelig å få et godt bilde med mobilen.. Men her er et til. Vet ikke om det sier deg noe mer...
Vis hele sitatet...
Enig med Gig, ser ut som den øverste horisontale ribbon-kabalen er løs.

Kjøpte du maskinen i en butikk, hvilken da?
Trådstarter
6 0
Sitat av Turbolego Vis innlegg
Kjøpe du den rett fra sony?

Ikke elkjøp, komplett eller noe sånt?
Vis hele sitatet...
Ja, jeg kjøpte den rett fra Sony.
Sist endret av paxifaxi; 3. juli 2014 kl. 21:33.
Sitat av paxifaxi Vis innlegg
Ja, jeg kjøpte den fra Sony.
Vis hele sitatet...
Fra en fysisk sony butikk (hvor da? ) eller fra sony sin nettside?

Aldri hørt om noen som har kjøpt sony-maskin rett fra sony.
Sist endret av Turbolego; 3. juli 2014 kl. 21:35.
Trådstarter
6 0
Sitat av Turbolego Vis innlegg
Fra en fysisk sony butikk (hvor da? ) eller fra sony sin nettside?

Aldri hørt om noen som har kjøpt sony-maskin rett fra sony.
Vis hele sitatet...
Fra nettsiden til Sony.