Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  22 6967
Har nå brukt android telefon som vekkerklokke. Jeg er ikke fornøyd med android sin alarm. Noen ganger så ringer det ikke i det hele tatt. noen ganger ringer det. Noen ganger vil den ikke snooze. Har lest nå en håndfull mengder med andre forumer rundt omkring på the World Wide Web dette er ett problem som dukker opp og har vært i mange år. På flere forskjellige telefoner. Mange har anbefalt tredjeparts apper som alarm løsning men samme problemer oppstår der. Har en Samsung Galaxy S6 Edge og håpet at dette skulle ha vært fikset til nå. Min aller første Android var en Lg L7 i 2012, den hadde eksakt samme problem. Mine 3 Sony Xperia Z Ultra har også hatt dette problemet. Har hatt en Iphone 4s og 5s tidligere og jeg har lagt meg hver natt og ikke bekymret meg for at dem ikke skal vekke meg om morgenen.

Hva er galt? Hvorfor har dem ikke tatt tak i dette problemet? Strømsparing modus er ikke på. Alle lyder er på. Alle dager på alarmene er valgt, bruker standard lyder som følger med telefonen. Men allikevel må jeg bruke en Gammel Ipad som backup klokke fordi jeg har blitt overbevist i en stund nå at det er Ios som er hest på Alarmer.

Er det en eller annen der ute som har en (Final) løsning på denne buggen/feilen/glitchen som kan få fikset denne feilen?
Eg klarer ikke å identifisere meg i problemet.

Eg har brukt Android som telefon siden.... tja, 2008(?) og har enda ikke hatt ett problem med at telefonen ikke har ringt når den skulle. Om eg alltid hører den er derimot en HELT annen sak..

Tipset mitt er å bruke Sleep as Android. Den loggfører samtidig når den gikk av så du kan se senere om den ringte når den skulle eller ikke mens du stresser for å rekke jobb.
Jeg har Samsung S5 og har aldri opplevd av klokka ikke ringer.
Høres ut som for meg at du har krysset av for "unknown sources" og at du har fått virus. Muligvis fra samme nettside flere ganger siden det har skjedd på flere forskjellige telefoner. Ta en full factory reset og prøv alt du kan å unngå å laste ned via nettleseren. Da er det 99% sikkert at du ikke får virus igjen.
Er det ikke virus som gjør at dette skjer vet jeg virkelig ikke hva det kan være.

Har hatt 5 android telefoner over 7 år, og jeg har aldri opplevd noe lignende.
klarer du og få det samme til og skje med nedtelling ?

Som de andre skriver, så stoler jeg også 100% på min, men har en kompis som påstår det samme du skriver men har selv sett at ha slår den av i søvne. Løsningen hans var og legge mobilen så langt unna at du må stå opp for og slå den av.
Jeg klarer heller aldri å kjenne igjen dette problemet, har brukt alarm på telefon hver morgen siden Galaxy S2 og aldri opplevd dette problemet!
Sist endret av Putresopp; 22. september 2017 kl. 13:35.
Pleier du å sette alarm, og eventuelt litt senere avslutte apper som er åpne?

Jeg har aldri hatt dette problemet bortsett fra en gang, og da hadde jeg avsluttet alarm appen etter å ha satt alarm, og det gjorde at alarmen ikke ringte.
Samme som de fleste i denne tråden: bruker Android-telefonen som vekkerklokke, har gjort det i mange år (forskjellige telefoner og Android-versjoner), aldri hatt problemer med at den ikke funker.
Dette høres ut som en klassisk skru av alarmen selv uten å egentlig merke det, synderen er ofte trøtthet, ofte selvforskyldt pga for lite søvn, eller for noen freaker, litt mye røykings kvelden før.

Legg den ett sted så du må gå ut av senga, helst flere skritt.
Det er ikke særlig matnyttig å teste andre ting før du har gjort dette.
Enig med de andre i tråden her, mest sannsynlig skrur du den av i "søvne" og legger deg til å sove igjen. Vil anbefale deg å ha alarmen på vibrering, når den durer i bordet lager den en kjempehøy lyd som du garantert våkner av.
Huk tak i Alarm Clock Xtreme. Den har funksjoner som gjør at du har valget mellom å knuse telefonen, eller komme deg opp. (eventuelt lærer du deg å løse matematiske problemer i søvne).

Den innebygde alarmen i android er for enkel å slå av om man er b-menneske med godt sovehjerte.
Har alltid hatt androidtelefon og har aldri opplevd dette problemet.
Det har vært ganger jeg har trodd at den ikke har ringt, men det er fordi jeg har vært så trøtt av jeg har skrudd den av i søvne eller ikke har våknet av ringinga.

En tanke kan jo være å sette på flere ringeklokker med 5-10min intervaller.
Jeg har også ment bestemt at dette har skjedd med meg, men har i ettertid blitt enig med meg selv om at jeg har fått klusset det til med hvilke dager som er aktivert. Er også mulig at du har skrudd den av i søvne? Hvis du sover tungt nok kan du enten sove deg igjennom alle alarmer, eller hvis du alltid har på alarmen til samme tid og på samme sted er det fullt mulig å slå den av uten å være ved bevissthet i det hele tatt.
En annen ting er at selv om du har lyden på hele natta, er det ikke gitt at lyden til selve alarmen er høy. Bruk volumknappene og dobbeltsjekke at lyd for alarm også er på maks.
Jeg opplevde det en gang på en gammel Android-tlf etter oppdatering. Men det løste seg etter at neste oppdatering ble lansert.

Men har du deksel på mobilen? Sånn lommebok - deksel? For har merket at det noen ganger har reagert med alarmen, at den tror at trykket på skjermen når jeg ikke har. Aldri opplevd det uten deksel.
Jeg har også opplevd problem med vekkerklokken, den ringte til feil tid og hadde tidvis ingen lyd. Jeg tror jeg fiksa det med å tømme all app-data.
Husk også å sjekke i innstillingene på alarmen at du har skrudd på "Alarm i stillemodus"
Sitat av SajN Vis innlegg
Pleier du å sette alarm, og eventuelt litt senere avslutte apper som er åpne?

Jeg har aldri hatt dette problemet bortsett fra en gang, og da hadde jeg avsluttet alarm appen etter å ha satt alarm, og det gjorde at alarmen ikke ringte.
Vis hele sitatet...
Må man ha alarm appen oppe for at det skal fungere? Pleier alltid å sette alarm for så å lukke på iOS, funker helt fint.
Sitat av Conflicted Vis innlegg
Må man ha alarm appen oppe for at det skal fungere? Pleier alltid å sette alarm for så å lukke på iOS, funker helt fint.
Vis hele sitatet...
Nei, man må ikke det. Hadde vært teit.
Har akkurat hatt samme problem på min Huawei. Har på alarm til tre forskjellige tidspunkt, men de siste dagene har ikke den første alarmen ringt, bare de to siste. Fikset problemet ved å tømme data og hurtiglager
Hunersk keiser
Attila's Avatar
Folkens - jeg har et tips til alle sammen her som trenger å tvinge seg opp om morran. Det er en app som heter Alarmy - og den er mildt sagt jævlig. Du kan konfigurere den til at:
- du kan ikke skru av mobilen
- du kan ikke skru ned lyden
- du kan ikke gå ut av appen
- du kan ikke gjøre en dritt med telefonen til du har gått og tatt bilde av et objekt du selv velger. Jeg har valgt badevasken - må jeg opp, så får den meg opp, for å si det sånn. Det funker fjell.

Du kan aktivere snooze og hvor lenge den skal vare, i tillegg til hvor lenge alarmen ringer før den skrur seg av av seg selv (jeg har 20 min), om du skal ha en temporary mute button, duration på mute (har 60 sec), hvor mange mutes som er lov før du MÅ opp og ta bilde, lyd osv osv.

Den er helt gratis og anbefales til alle som er late og ligger og drar seg, men egentlig må opp. I tillegg får du jo snooze og få et par min å komme deg i live på med mutebutton
Du kan velge bilde av hva som helst - dusjen, melkepakken, vasken, gangen, døra - what ever som tvinger deg opp om morgenen.
Det er litt som heimbrent, det smaker helt jævlig, men det funker akkurat som det skal! Jeg hater den sykt intenst hver morgen, men den har fått meg opp, så kan ikke akkurat klage. Jeg trykker bare Slå av på alle andre alarmer uansett.

Play Store link: https://play.google.com/store/apps/d...epIfUCan&hl=no
App Store link: https://itunes.apple.com/no/app/alar...163786766?mt=8

Angående lydproblematikken deres, har jeg alltid vibrasjon på, og sjekker at alarmlyden er høy. Da ringer den som bare det
Sist endret av Attila; 28. september 2017 kl. 22:33.
Sitat av Conflicted Vis innlegg
Må man ha alarm appen oppe for at det skal fungere? Pleier alltid å sette alarm for så å lukke på iOS, funker helt fint.
Vis hele sitatet...
Om du mener å ha alarm-appen oppe når man lukker skjermen, så nei. Jeg mener egentlig når man avslutter en app fra multitask-skjermen (eller hva det enn kalles).
Sitat av SajN Vis innlegg
Om du mener å ha alarm-appen oppe når man lukker skjermen, så nei. Jeg mener egentlig når man avslutter en app fra multitask-skjermen (eller hva det enn kalles).
Vis hele sitatet...
Har heller ingenting å si. Alarmen skrur seg ikke av.
Screenshot-bevis:
https://i.imgur.com/4vHwYpc.png