Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1094
Heisann!

Pcen min fra multicom har falt noen ganger formye i gulvet.
Hvor lett er det å bytte ut deler i bærbare pcer?
Den er jo ganske oversiktlig inni, så jeg ser hvor rammen er, og hardiskene.

Resten er jeg litt usikker på..
Jeg er også litt usikker på hva som er ødelagt, men jeg har misstanke om at viftene er litt f*cked. Bråker endel mer en hva den gjør til normalt under tyngre oppgaver(spill)

På utsiden har den knukket litt i "kabinettet" nede på venstre side der med cdrommet. Jeg kan liksom "dra" det opp for å se inn(ikke så brutalt, noen millimeter)


Håper noen har noen fornuftige svar til meg!

Ps. Ikke jeg som har mistet den i gulvet noen av de 3 gangene....
▼ ... noen uker senere ... ▼
<3
Trådstarter
gøy at folk ikke vil hjelpefolk som vil fikse sine gamle laptops, vedder på at 90% av folkene her er kjøpt og betalt av komplett eller noe..
Har du klyvd laptopen? Var det mye jobb?
Har aldri fingret en Multicom-laptop før, så jeg er nysgjerrig.
Selv ville jeg ha ringt Multicom for en hyggelig prat, og spurt om deler er tilgjengelig.
Eventuelt bestille hvis de har.

Man kan jo såklart demontere vifte/kjøleribbe.
Å gjøre rent for støv, og bytte kjølepasta (Hvis den gamle har blitt til tannkrem) er en kosejobb, og er du heldig vil maskinen kreve mindre arbeid fra vifta.
(Ja atx, laptoper er morsomme slik )
<3
Trådstarter
Sitat av Rolsen Royce Vis innlegg
Har du klyvd laptopen? Var det mye jobb?
Har aldri fingret en Multicom-laptop før, så jeg er nysgjerrig.
Selv ville jeg ha ringt Multicom for en hyggelig prat, og spurt om deler er tilgjengelig.
Eventuelt bestille hvis de har.

Man kan jo såklart demontere vifte/kjøleribbe.
Å gjøre rent for støv, og bytte kjølepasta (Hvis den gamle har blitt til tannkrem) er en kosejobb, og er du heldig vil maskinen kreve mindre arbeid fra vifta.
(Ja atx, laptoper er morsomme slik )
Vis hele sitatet...
(btw, jeg har så å si 0nix datakunskaper når det gjelder reparsjon og videre bygging)
Forstod ikke alt her,jeg kan prøve å forklare, der med touchpaden er det 2 skruer som har brukket på undersiden av dataen, så jeg kan løfte opp det øverste "leddet" å se inn på en måte.

Etter fallet har pcen blitt mye varemere, treigere og bråker mer, så jeg kan TENKE meg at dette er en vifte so mer kaputt..

Hvis jeg skrur opp alle skruene som er på undersiden, å ser inn på delene, er det noe spesiellt jeg kan se etter for å se om noe er feil?
Eventuelt en test jeg kan kjøre som kan finne eventuelle feil ? gjerne en nettside eller noe jeg kan laste ned (windows søkeren finner jo aldri noe uansett.... )
"programmet" jeg mener er bare et program som søker igjennom delene du har på dataen for å se om det er noe defekt på noen av delene.

Beklager dårlig forklaring, men vet ikke helt hva annet jeg kan si..

Hva mener du med om jeg har kløyvet den og aom det var mye jobb egentlig? Du mp gjerne holde kontakten å se hvordan det går underveis.

Sølte faktisk 1 glass cola over tastaturet for ca 2 timer siden.. så kan vell renske det også skikkelig med det samme...
Brukbar automatiker
BrilleSheik's Avatar
Vet ikke om du har kontaktet multicom sin kundehjelp, men de er veldig behjelpelige og kan sikkert svare på hva du kan fikse eller bytte selv.
<3
Trådstarter
Sitat av BrilleSheik Vis innlegg
Vet ikke om du har kontaktet multicom sin kundehjelp, men de er veldig behjelpelige og kan sikkert svare på hva du kan fikse eller bytte selv.
Vis hele sitatet...
HAr ikke tlf etter natten, men kan vell sende mail, men vil gjerne finne ut feilen før jeg ringer.

Hvis ikke blir vell samtalen noe som dette:

Hei jeg trenger hjelp med min multicom pc, den har falt i gulvet, noe er galt men heg vet ikke hva, hvilke deler kan jeg kjøpe nye av dere?
Svar: Vi må nok desverre vite litt mer om hva som er galt.
(dette var bare hypotetisk tankegang av meg, gjerne korreger meg hvis jeg tenkte helt feil nå)
Miste pcn i gulvet flere ganger, tømmer cola i tastaturet.
Hvis du har 0nix datakunnskaper, er dette en gyllen tid å anskaffe dette på.
Og! Du har jo et vrak som objekt.
Skru ivei!
Du får sikkert veileding her på freak bilder hjelper veldig mye her og.
Kanskje du har en "pc-skruende" kamerat også?
<3
Trådstarter
JEg har ikke mobil etter en fuktig natt, skadene er forsåvitt ikke synlige, pga delene som jeg antar er ødelagt er på innsiden av datamaskinen, skadene ser du ikke på utsiden(utenom det jeg forklarte over)

Jeg har ALDRI mistet denne i gulvet, det er noen andre jævla idioter, colaen var jeg som bomma på glasset mitt å tømte rett fra flaska på dataen..

Den virker helt å holdent enda, men vil gjerne fikse de eventuele deffekte delene asap for å få er glede av min pc.

HAr ingen kompiser som er gode på data desverre.. så får ta freak og google til hjelp kan jeg tenke meg :P
I lol'd in rl
Jeg la ikke merke til at det var du som lagde tråden om å miste telefon i fylla før du sa det nå
Du er prisløs
Du ga meg dagens.

Jeg håper alt ordner seg
<3
Trådstarter
Sitat av Rolsen Royce Vis innlegg
I lol'd in rl
Jeg la ikke merke til at det var du som lagde tråden om å miste telefon i fylla før du sa det nå
Du er prisløs
Du ga meg dagens.

Jeg håper alt ordner seg
Vis hele sitatet...
Virkelig ikke det beste døgnet mitt for å si det sånn! Falt ned fra andre etasje også før i natt, skulle "Bryte" meg inn hos ei venninne via balkongen, å jeg ramlet ned derfra også.. Første gang jeg drakk på maaaaaaaaaaangen mnd.. Pluss valiuem gjorde vell ikke ting bedre nei.. (skal til samme plass å søke jobb i dag også faktisk.. Fyfaen for en angst jeg sitter med atm..

Men bra jeg fikk noen til å flire litt da!!

Nå har jeg åpnet så å si alle skruene tror jeg. Fikk sett det meste inni dataeeen(takk gud for det, var cola rundt hele den ene hardisken... )

Men jeg med min ekspertise klarte ikke å se noe galt, litt støv men det klarte jeg å fjerne..Vifta så litt delikat ut til at jeg turte å røre uten mer veiledning..


Men igjen, er det noen sider som man kan laste ned program som søker igjennom hardware feil? eventuelt 1 nettside som gjør dette for meg?
Sist endret av Laude; 5. mai 2013 kl. 12:13.