Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 981
Hei!
Nå har jeg, sammen med kompisen min sittet i bokstavelig talt 10 timer for å finne ut av noe som virker HELT fuckings umulig....

Målet vårt er å kunne streame live på ustream mens vi spiller inn podcast episoder med 2-3 gjester.

Vi har kjøpt dette lydkortet og tre studio-micer.

Når vi prøver å streame på ustream, så vil ustream kun plukke opp én av micene, og det driver oss til vanvidd! haha

Er det noen som har peil på dette og vil hjelpe to ildsjeler i nød??
Hvilken broadcast software bruker du til ustream?
Mjirt's Avatar
Trådstarter
Ustream Producer Pro
Sist endret av Mjirt; 26. januar 2012 kl. 23:59.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Og hvordan er dette lydkortet koblet til den eventuelle enheten som streamer ut ?
Mjirt's Avatar
Trådstarter
Lydkortet er koblet med usb 2.0 til PCen min.. en Lenevo ThinkPad et-eller-annet 64-bit windows 7... skal være en bra pc.

Og micene er analogt koblet til lydkortet, som man kan se på linken i OP
Sist endret av Mjirt; 27. januar 2012 kl. 00:04.
Enkleste måte er å kjøre det igjennom en mixebord.
Hawaiian organ donor
daimeno's Avatar
Som han over meg sa. Kjøp et lite mixebord og koble samtlige mikrofoner inn i dette. Så kjører du utgangen inn i lydkortet! Da kan du enkelt regulere nivået på micene manuelt!
Skal ikke være nødvendig med miksebord. Lydkortet summerer jo alle inngangene til et stereospor (det som kommer ut av høyttalerne igjen) som skal være mulig å route til streamingsoftwaren. Sikker på at alt av routing er riktig i lydkort-softwaren og i streamesoftwaren?
Mulig å laste ned Virtual Audio Cable. Det blir som et slags virtuelt miksebord.
Om ikke, prøv Adobe Media Flash encoder, kanskje den har støtte til det..
toppidrettsutøver
toffer125's Avatar
det enkleste hadde vel vært og koblet miccene sammen med Y-ledd, hvis det fins. Jeg vet dog ikke om en utgang har strøm til 2 miccer da..
Mjirt's Avatar
Trådstarter
Hmm ok... Jeg tror jeg skjønner..

Kunne jeg da kjøpt fks denne:
http://www.soundshop.no/allen--heath-zed10-4-mono-2-stereo-with-usb-p-5400-c-232.aspx


Og plugget USB output rett inn i PC'en og til Ustream Producer?
Sikkert et jævlig "har-du-satt-i-støpselet-spørsmål", men har du valgt forskjellige kanaler til de forskjellige mikrofonene? Har aldri prøvd nevnt software, men holdt på å brenne meg som faen på det samme selv.