Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1809
Hei!
Nå har jeg sittet halve dagen og googlet meg frem til å bli enda dummere på området... haha.

Her er greia: Jeg har en relativt gammel PSP. Den orginale. Den "tjukke"

For leeenge siden fulgte jeg en tutorial som lot meg spille nedlastede spill. Opptur!

Nå fant jeg ut at jeg ville grave frem den gamle PSPen og spille Fifa 11 når jeg reiser etc. Så jeg laster ned Fifa 11 (.iso fil) men spillet starter ikke.
Nedtur!

Så da har jeg basically DAFSet meg frem til å bli enda dummere på området.

Jeg finner ingen bra tutorials jeg kan følge uten at jeg må vite hva Custom Firmware, nedgradere/oppgradere, Pandora Battery, 300K, M33 eller Magic Memory stick er for noe... Og jeg har NULL peil.. (eller kanskje litt peil, men ikke stort)

Hva er løsningen?

Jeg har bestemt meg, dette skal jeg få til!

Fifa ftw!
Hvis du skal spille et PSP spill som krever høyere firmware enn det du har. Og du samtidig ikke har spillet men skal spille det igjennom custom firmware, har du et par valg.

Kjøp spillet og installer original firmware.
Last ned nyere custom firmware som holder til spillet.

Du må nesten sjekke på system info om hvilken custom firmware du har, så kan det nok bli mere hjelp å få ^^
Sitat av Sethalas Vis innlegg
Hvis du skal spille et PSP spill som krever høyere firmware enn det du har. Og du samtidig ikke har spillet men skal spille det igjennom custom firmware, har du et par valg.

Kjøp spillet og installer original firmware.
Last ned nyere custom firmware som holder til spillet.

Du må nesten sjekke på system info om hvilken custom firmware du har, så kan det nok bli mere hjelp å få ^^
Vis hele sitatet...
jeg skjønte ikke kvekk av det du skrev. Sorry

Hvor får jeg sjekket system info?
Sitat av Mjirt Vis innlegg
jeg skjønte ikke kvekk av det du skrev. Sorry

Hvor får jeg sjekket system info?
Vis hele sitatet...
Har ikke psp men ligger vel under options eller settings... let deg fram!
Sitat av Mjirt Vis innlegg
jeg skjønte ikke kvekk av det du skrev. Sorry

Hvor får jeg sjekket system info?
Vis hele sitatet...
Nå er det lenge siden jeg har rørt PSP'en min og den er sikkert tom for strøm. Men google finner svar. Altså gå til Settings, så til System settings for så til System information.
Allright. Takk
Der står det System Software: 3.40 OE-A
Sitat av Mjirt Vis innlegg
Allright. Takk
Der står det System Software: 3.40 OE-A
Vis hele sitatet...
Du har jo CFW da Det er bare å putte .iso filen på en mappe kalt ISO tror jeg..

EDIT: Siden du har 3.40 OE-A ville jeg anbefale å oppdatere til nyere versjon. www.psp-hacks.com er en fin start.
Sist endret av Zirto; 8. oktober 2010 kl. 04:53.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Vet ikke om du har fått hjelp til dette enda, så her er en guide på hvordan du oppgraderer til 5.00 m33.

[COLOR="Red"]Først av alt: Lad opp PSP til fullt batteri (og ha gjerne i laderen under prosessen)[/COLOR]

Last ned Hellcats Recovery Flasher v1.60 HER

Last så ned Firmware 5.00 HER

Pakk så ut begge disse med WinRAR eller ett annet program som støtter .RAR-filer. Har du WinRAR så kan man bare høyreklikke på filene og velge "Extract Here"

rflash160.rar pakker ut flere mapper og filer men vi har kun bruk for mappen RECOVERY.

Endre filnavnet på Firmware 5.00 fra EBOOT.PBP til 500.PBP og kopier den inn i mappen RECOVERY som ble pakket ut fra rflash160.rar.

Koble PSP til pc via USB og kopier mappen RECOVERY inn i \PSP\GAME

Nå skal du da ha en mappe som heter RECOVERY i \PSP\GAME som inneholder filene 500.PBP og EBOOT.PBP.

Koble fra PSP og gå under "Game" og velg "Memory Stick" og kjør "Hellcats Recovery Flasher"

Når Hellcats Recovery Flasher starter må du velge en av I AGREE alternativene. (mulig denne kun dukker opp på psp slim)
I menyen velger du at "Target FW" skal være 5.00 (bruk X for å sirkulere mellom alternativene)
Gå ett hakk ned til "Install CFW" og velg med X
på neste skjermbilde velger du "reset (format) settings as well."

Så er det bare å vente til Hellcats Recovery Flasher gjør seg ferdig.
Når den er ferdig får du beskjed om å trykke på en tast for at den skal slå seg av.
PSPen vil nå bruke en liten stund hvor skjermen er svart og den grønne Power-LED'en vil blinke...
dette er normalt... når power-led slukker så slår du bare på psp som vanlig og fyller ut innstillingene.

Gratulerer, du har nå 5.00 m33-6

Så til spillet:

Last ned ISO-Tool 1.79 HER

Pakk ut filen, koble til PSP via USB og kopier mappen "iso_tool" inn i \PSP\GAME

Kopier ISO-filen til spillet inn i Mappen \ISO på PSP

Koble fra PSP og kjør iso_tool 1.79 under "Game" og "Memory Card"

Du får nå opp en svart/hvitt skjerm med liste over ISO-filer. Her velger du spill-isoen du skal fikse på og trykker på X.
Velg "Patch." -> "Patch Prometheus"
Velg mappen "06BETA1/" og svar så "Yes" på spørsmålet om den skal starte.
VENT
Når den er ferdig så trykker du på TREKANT og velger EXIT

Spill spillet

Du må velge M33-driver under VSH-Menu for at spillet skal starte. VSH-Menu får du opp ved å trykke på "Select" når man er i menyen.

(UMD ISO Mode)
Sist endret av n00man; 16. oktober 2010 kl. 05:04.
Bea
Big Bad Wolf
Bea's Avatar
Etter litt Googling ser det ut som du trenger 5.50 GEN D3 for å spille Fifa 11.

Så følg guiden n00man skrev, og så finn en tutorial til å oppgradere til 5.50 GEN D3 (www.psp-hacks.com)

Edit; Burde lest hele innlegget til n00man, ser ut som han har en løsning på hvordan det kan gjøre.
Sist endret av Bea; 16. oktober 2010 kl. 05:42.
skru pspen helt av hold, power knappen nede i 5 sek ca.
skru på pspen mens du holder r inne, du skal nå være i recovery mode. se om custom firmware update eller lignende er enablet. Restart pspen og velg update.
▼ ... over en måned senere ... ▼
prøvde dette med gran turismo psp, men etter at jeg har gjort det med iso tool og trykker start spillet, slår bare psp seg av. har prøvd på to stk. sikkert noe med det spillet, siden det er snakk om et annet spill her oppe. digg og god guide, takk for den. har brukt den til å få disse to pspene til riktig cfw. en fat og en tidlig slim.
på Gran Turismo (iallefall EUR-versjonen) mener jeg at man bare trenger velge "decrypt eboot" og velge yes på "version patch". Har ingen PSP tilgjengelig her hvor jeg er nå så får ikke testet. men prøv det og om det ikke funker så skal jeg se på det asap

Har nå fått testet og verifisert at alt man trenger å gjøre med Gran Turismo er "decrypt eboot" og "version patch" (på 5.00 m33-6 iallefall) just as i remembered :P

Iso_tool har forøvrig kommet i ny versjon. Versjon 1.91 denne funker bedre enn 1.79 med Prometheus ME631 til blandt annet Fifa 11 og nyeste God Of War.

den kan lastes ned HER
last så ned Prometheus ME 631 HER
pakk ut prometheus me631 og kopier innholdet fra den inn i mappen "iso_tool\DATA\prometheus\ME631" og kopier iso_tool over i PSP\GAME og kjør og bruk som anvist før. Bare velg ME631 istedenfor 06BETA1

og husk; bare gjør det på spill du eier *host, kremt*
Sist endret av n00man; 23. november 2010 kl. 21:21.