Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1227
spiste 1 1/2 gram flein som hadde ligget i sprit og røykte litt grønt for 5 dager siden, og har ikke følt meg helt go etterpå, tør nesten ikke gå ut av huset, fikk diagnosen panikkangst for ett par måneder siden,,, kan fleinen ha gjort angsten verre.. noen som har erfart noe lignende?
Trippen kan definitivt ha gjort problemene dine verre. Det er MEGET uklokt å bruke rusmidler, kanskje spesielt psykedelika, når man sliter med psykiske problemer. Gå til psykolog/lege!
bare ett spørsmål... drakk du spriten fleinen hadde ligget på? eller bare spiste du fleinen?

verken flein eller cannabis er noe medisin for angst... snarere tvert imot!
ble du diagnosert panikkangst med agorafobi, eller bare panikkangst?

panikkanfall varer svært kort, det som er ubehagelig er at man ikke vil føle seg slik igjen og derfor gruer seg/vegrer seg mot å gjøre ting som kan trigge et nytt anfall. I teorien skal det være mulig å "selv kurere" panikkangst, ved å ikke tenke så mye på det, gå en tur med noen og snakke om alt annet enn akkurat angsten, men dersom du har agorafobi i tillegg, blir det værre.

Jeg ville iallefall ikke gått med dette særlig lenge, om du fortsatt føler deg slik i dag, nesten en uke etterpå, ville jeg kontaktet fastlegen min!
Flein og ustabil mentalitet fra før er et dumt valg. Jeg har noe av de samme problemene og har
spist sopp et par ganger. Det som er litt kinki er at de syrene som er i soppen vil aldri forlate
hjernen din.. De blir der og kanskje 10 år etter så kan du få tilbake en slags "tripp" Vet om mange som har spist det og 1 av de har ikke landet enda. Han har vært mongo i 3 år nå..

Vil ikke anbefale dette. De fleste takler det, men man vet aldri hvilken psyke man egentlig har.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
ramanza: Da kan jeg glede deg ved å opplyse deg at du heldigvis tar helt feil :-). Det er ingenting som forblir i hjernen over lengre tid av noe kjent hallusinogen. Det du snakker om nå er en såklat "flashback", dvs. en midlertidig forandring i tankesett eller persepsjon forårsaket av psykologiske årsaker.

Folk lander alltid etter en tripp. Et kjent fenomen som kan gi symptomer på det du beskriver er f.eks. HPPD, en lidelse som gjør at folk lever fra en periode til hele livet med hallusinasjoner som en del av hverdagen, som oftest utløst av hallusinogener. Men det er allikevel ikke en "tripp som sitter fast" elelr noe i den dur.
Hør på Tias... Det med at syre og flein blir i hjernen (eller i ryggraden, og kan sive opp til hjernen, som var en populær versjon) er heldigvis en myte som ble avlivet (iallefall blandt de litt mer opplyste) allerede på 70-tallet.

Men som Tias sier kan hallusinogener forårsake varige endringer i måten hjernen distribuerer de forskjellige signalene på, noe som kan føre til en varig tilstand der synsforstyrrelser og andre sansebedrag er helt normalt. Og det er ting som kan tyde på at dette skjer oftere med folk som ikke har hodet helt i orden enn med "glade, bekymringsløse trippere"...