Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 2154
Hei, lurer på om hasj/marihujana tærer på kroppen?

Hvor mye bryter den ned, sammenlignet med alkohol?

Får å slutte å gå rundt grøten.. vil hasj ødelegge treningen min?


Takk på forhånd
dette har jeg også lurt på, har hørt at hasj reduserer testosteron produksjonen men ikke funnet noe info om det.
eyy
har lest svært mye om cannabis sine positive og negative virkninga på kroppen og hue,
har aldri aldri kommet over noe som minner om at det er treningsødeleggende, trener mye selv.
Eneste jeg kan tenke meg er at du tilslutt (ved langvarig og hyppig bruk) bli så sløv at du ikke gidder å trene. Har ikke sett noen bevis på at det direkte eller indirekte ødelegger treninga, utenom det poenget jeg nevnte her.
slapp av og nyt hasjen, tren som vanlig.
peace
Så vidt jeg vet (og jeg er ganske belest og erfaren når det komemr til cannabis), så har denne planten ingen negativ effekt på kroppens anabole prosesser og virker ikke nedbrytende på muskler (eller annet vev).

Er selv tilbake fra Roskilde nå, og kan trygt konstatere at jeg føler meg i toppform, selv etter mange piper Har ikke gått ned i vekt, hvilket tyder på lite tap av muskelmasse. Oooh. Blir digg å trene igjen!
når du røyker mye hasj samler d seg i fettvevet og kan forårsake lavere produksjon av testostoron. men ein gang iblant tror jeg har liten innvirkning.
ikke vitenskapelig
noen oppfatter hasj i sammenheng med trening som noe positivt. det å kunne fyre seg en blås etter ei hard treningsøkt funker jævla bra for mange vet jeg. og selvsagt har selve røykinga noe å si for kondisen din. lungesystemet liksom.. hvertfall hvis du mekker i tobakk
Cannabis har ihvertfal en svært god egenskap i forbindelse med trening i og med at det er muskelavslappende.. Har merket det selv, og jeg kjenner flere som sier at det å røyke en liten en mellom trening og uttøying er en dritbra måte å avspenne musklene på. Du får rett og slett tøyd ut på en mye mer effektiv måte..
Sitat av luckystrike88
når du røyker mye hasj samler d seg i fettvevet og kan forårsake lavere produksjon av testostoron. men ein gang iblant tror jeg har liten innvirkning.
Vis hele sitatet...
Øøøøø... Har du noe som helst vitenskapelig grunnlag for det du sier her? Om THC-metabolittene lagres i fettvevet har vel ikke det en døyt å si for testosteronproduksjonen?
Litt offtopic, men allikevel et spørsmål...
Sitat av felix_poker

Er selv tilbake fra Roskilde nå, og kan trygt konstatere at jeg føler meg i toppform, selv etter mange piper Har ikke gått ned i vekt, hvilket tyder på lite tap av muskelmasse. Oooh. Blir digg å trene igjen!
Vis hele sitatet...
Hvordan klarte du være ei uke på fylla uten å gå ned i vekt?
Selv kan jeg variere med opptil 3-4 kg med et par ukers mellomrom, kommer ann på hva jeg bedriver tiden med.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Ikke sikkert at han var en uke på fylla, eller for den saks skyld i det hele tatt drakk alkohol på roskilde da LOrdMeL .

Stiller meg forøvrig samme spørsmål som felix_poker ang. testosteron og fettvev.
Sist endret av Tias; 4. juli 2006 kl. 17:07.
Legen min sa at jeg thc lagrer seg i fettvevet og ved trening ville jeg kunne oppleve å bli fjern da thc-innholdig fettvev var forbrent.
Problem, officer?
thomasf's Avatar
Det er flere profesjonelle bodybuildere som ryktes at de røyker hasj. Av den enkle grunn at de ikke kan ruse seg på noe annet dersom de vil unngå tilbakegang i treningen. Dette stod i et bodybuilder blad jeg las hos en kompis. Om det er en myte aner jeg ikke. Noen vitenskapelige beviser har jeg heller ikke
Vær klar over at hvis du en dag finner ut at du vil slutte kan du få litt problemer.

En jeg er vokst opp sammen med slutta etter 13 år og har alvorlige søvnproblemer;
"insomniac" som han selv sier det.
Sitat av Moose2k
Legen min sa at jeg thc lagrer seg i fettvevet og ved trening ville jeg kunne oppleve å bli fjern da thc-innholdig fettvev var forbrent.
Vis hele sitatet...
Dette har jeg hørt flere si at faktisk stemmer :-) En god grunn til å trene?
Sist endret av fxxked; 4. juli 2006 kl. 17:39.
Tias: Nå er du kverulantisk er bare det at 100% av de jeg kjenner som drar på roskilde faktisk er ei uke på fylla, så trakk en induktivistisk slutning om at sannsynligheten er stor for at de fleste andre gjør det, men selvfølgelig, det at en bare har sett hvite svaner betyr ikke at svarte svaner ikke eksisterer.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
fxxked: Daglige (mis)brukere opplever gjerne noe søvnproblemer de første dagene / ukene, alt ettersom. Men noe vedvarig er vel heller sjelden.

LOrdMeL: Joa, Roskilde har vel tradisjon for å være noe fyllete, men så er det jo helsefriken felix_poker vi snakker om .
Tias: Han slutta i august og går fortsatt laaange turer på tider av døgnet han aldri fantasterte om å være våken.
Sitat av Proxick
Det er flere profesjonelle bodybuildere som ryktes at de røyker hasj.
Vis hele sitatet...
Arnold blant annet. Jeg har selv sett bilder og film hvor han både røyker weed, og åpent innrømmer at han driver med det. Den ene halvdelen av Chech and Chong er/var jo også hobby-bygger og både trente og røyka mye med Arnold. Poenget er: Arnold var schwææær!

Sitat av Moose2k
Legen min sa at jeg thc lagrer seg i fettvevet og ved trening ville jeg kunne oppleve å bli fjern da thc-innholdig fettvev var forbrent.
Vis hele sitatet...
Bull! Det er kun THC-metabolitter som lagres i fettvevet. Ikke "aktivt" THC. Du blir ikke fjern av det. For en tulle-lege!

Tias og L0rdMeL: For å avslutte diskusjonen deres, vil jeg informere om at jeg kun var på Roskilde i fire dager (konsertdagene), og at jeg drakk moderate mengder alkohol (på det meste 1 øl, 1/2 rødvin og 1 shot Fernet Branca på en kveld), men at jeg inntok relativt store mengder cannabis hver kveld Trener mens jeg skriver dette, og merker ingen nedgang i styrke eller utholdenhet.
hei du felix dusten, du kan ikke være mye belest! kjekk ut nesten en vær faktaside om cannabis så ska du få svar! f.eks.. http://www.narkoman.net/modules.php?...=article&sid=6 . eller en vær annen faktaside det står om bivirkninger
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av luckystrike88
hei du felix dusten, du kan ikke være mye belest! kjekk ut nesten en vær faktaside om cannabis så ska du få svar! f.eks.. http://www.narkoman.net/modules.php?...=article&sid=6 . eller en vær annen faktaside det står om bivirkninger
Vis hele sitatet...
Når kildene er vår egne trangsynte propagandamaskin så har jeg lite til overs for hva de enn sier.
For å være litt teknisk, det aktive stoffet er Delta-9-Tetra-Hydro-Cannabinol.. det som lagres i fettvevet er metabolitter, altså det som er igjen av de aktive stoffene når de har blitt 'brukt opp' av kroppen, disse har aldri gitt noe som helst virkning.

Read: http://www.erowid.org/plants/cannabi...faq1.shtml#3-1
Sist endret av Dodecha; 4. juli 2006 kl. 23:53.
d kan nok stemme.... men at testosteronet minker kan d ikke være noe tvil om
Sitat av luckystrike88
d kan nok stemme.... men at testosteronet minker kan d ikke være noe tvil om
Vis hele sitatet...
Vel, jeg må si meg enig med Dodecha. Dessuten kan jeg peke på flere konkrete feil i artikkelen du linker til, så jeg tar den ikke SÅ seriøst. Det var selvfølgelig ikke første gang jeg så den heller

By the way, sjekk ut denne:
Sitat av erowid
(3) NEW STUDY FINDS POT DOESN'T LOWER TESTOSTERONE

A new study by Dr. Robert Block at the University of
Iowa disputes the commonly held notion that marijuana alters
the level of testosterone and other sex hormones.
The study contradicted a widely publicized 1974 study
by Dr. R.C. Kolodony, which reported decreased testosterone
levels in men who smoked marijuana chronically.
The U. of Iowa study found that chronic marijuana use
had no effect on testosterone, luteinizing hormone, follicle
stimulating hormone, prolactin and cortisol in men or women.
Noting that six other studies had failed to show
lowered testosterone levels in men, Dr. Block concluded: "It
appears that marijuana, even heavy use of the kind that's
typical in the United States, doesn't alter testosterone levels."
However, he cautioned that heavy use might have other
adverse effects, including "possible effects on reproductive
function and mild, selective cognitive impairments associated
with heavy, chronic use."
Block's study is published in Drug and Alcohol
Dependence, Vol. 28: 121-8 (1991).
Vis hele sitatet...
http://www.erowid.org/plants/cannabi...s_myth16.shtml
Sfun's Avatar
Trådstarter
Vel, jeg trente idag (dagen etter jeg røyka meg opp til skyene), og merka ingen tilbakegang. Tvert imot.


Litt OT: Det lukter pot av fisen min