Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 951
Hei, har en gamer pc jeg bygde for noen år siden. Får en rekke med BSOD, hver uke er det noe nytt. Ikke nok med det, men så kan jeg ikke spille spill, google chrome krasjer og masse rart.

MEMORY_MANAGEMENT
PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA

Det er de jeg kommer på i farta. Føler det er på tide å bytte ut HDD og SSD med tanke på at de begynner å dra på åra, men tenkte å høre her først.

Ellers har jeg allerede prøvd å installere windows på nytt, jeg bruker W7. Installere utgåtte drivere og div. uten hell. Trengs det mer info om maskinen så si fra

EDIT: Sorry hvis dette var feil sub-forum
Sist endret av roundpotato; 11. september 2015 kl. 08:56.
Det kan være feil på en rambrikke.

Prøv å kjør Memtest86+ og se om den finner noen feil.
caperno: Driver å kjører chkdsk nå mens jeg laster ned og fikser memtest86+,
men tenkte å skru opp maskinen og se om det var en av ram brikkene som var dårlig.
Sitat av roundpotato Vis innlegg
caperno: Driver å kjører chkdsk nå mens jeg laster ned og fikser memtest86+,
men tenkte å skru opp maskinen og se om det var en av ram brikkene som var dårlig.
Vis hele sitatet...
Du nok ikke noe fysisk på brikken kjør testen 10 ganger, og skaff nye brikker hvis du trenger det.
Seaturtle5: Har ram brikker her på jobben. Så tenkte egt bare å skifte de og se om det hjalp. Skal kjøre testen nå
Sist endret av roundpotato; 11. september 2015 kl. 09:41.
Sitat av roundpotato Vis innlegg
Seaturtle5: Har ram brikker her på jobben. Så tenkte egt bare å skifte de og se om det hjalp. Skal kjøre testen nå
Vis hele sitatet...
Greit å kjøre testen før du skifter uansett, så får du kartlagt problemet
Tror kanskje det er noe med RAM. Hvis dere ser på bilde er det over 5000 errors og hver error er på 8062.5mb som er ca størrelsen på minnet

http://s28.postimg.org/uzyu7wlsd/IMG_0995.jpg

EDIT: Nå er det over 7000 errors og hver error synker og stiger mellom 7700mb og 8000mb
Sist endret av roundpotato; 11. september 2015 kl. 09:57. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av roundpotato Vis innlegg
Tror kanskje det er noe med RAM. Hvis dere ser på bilde er det over 5000 errors og hver error er på 8062.5mb som er ca størrelsen på minnet

http://s28.postimg.org/uzyu7wlsd/IMG_0995.jpg

EDIT: Nå er det over 7000 errors og hver error synker og stiger mellom 7700mb og 8000mb
Vis hele sitatet...
Bare bytt begge brikkene og kjør ny test
Har 8gb nå, men må downgrade til 4gb til jeg får kjøpt nye evt. Usikker på om de passer tho. Testen er straks ferdig så finner jeg ut.

De passa ikke, men testa begge de gamle brikkene. Den ene ga meg masse feil og den andre ser ikke ut til å ha noe feil foreløpig.
Sist endret av roundpotato; 11. september 2015 kl. 10:47. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.