Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1298
Jeg har en mini-lap fra 2011 med windows 7, som har vært ubrukt i lang tid. Så tenkte jeg å oppgradere den til 10'ern nå da, men så sviktet hukommelsen på passordet og endte opp med å reinstallere hele windows og satte i gang med oppdateringer.
Først en masse problemer, som jeg ikke skal gjengi i detalj, men etter tredje reinstallering, msconfig, div fixit-programmer, logonui-error, cleanstart, kaldstart, sikker modus, datoproblematikk og div opp og ned i mente, så så det til slutt ut som jeg skulle komme noen skritt videre og satte på nytt i gang ett nytt søk etter oppdateringer.
Etter noen runder med restart ble den stående å søke etter oppdateringer i timevis, før det til slutt kom opp "Ingen viktige oppdateringer" og "6 valgfrie oppdateringer"... Men så gikk jeg ned på de valgfrie oppdateringene, valgte de og gikk opp igjen og da endret bilde seg til 214 viktige oppdateringer! Så da valgte jeg alle sammen og satte i gang. Det er nå to dager siden og status er nå alt nedlastet og 69 installerte. Men nr 69 har den nå stått på siden i dag tidlig... Er det riktig at det skal gå såååå tregt ? Nå tør jeg jo ikke å stoppe det hele i fare for å måtte begynne på nytt for fjerde gang... Noen andre som har prøvd dette ?
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Hvor raskt nett har du?

Etter mine erfaringer, så skal den starte å laste ned fra den siste oppdateringen dersom du velger å avbryte.

Edit: Får du opp valg om å installere win10? Isåfall er det ikke vits i å laste ned alle oppdateringene til win7, dersom du uansett skal ha 10eren.
Sist endret av Fleff; 13. august 2015 kl. 18:57.
Trådstarter
6 0
Takk for svar, men dessverre ingen tilbud om 10'ern enda på denne. Nettet mitt er veldig bra, så problemet ligger ikke der.
Kan være like så greit å bruke dette så har en nå uansett filen om en skulle ha behov for det senere, etter en har oppgradert, for da kan en ta clean install av Windows 10, bare å hoppe over cd-key'en.

Står litt mer om det her. Det er bare å kjøre filen "setup.exe" som ligger i iso filen når en skal oppgradere.

Samme isofilen legger du over på minnepenn ved hjelp av rufus eller lignende program slik at den blir bootbar. Da kan du kjøre clean install av Windows 10
Sist endret av sweem; 15. august 2015 kl. 01:33. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.