Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 531
Har litt problemer med å partisjonere...
Jeg skal til å formatere snart, men jeg har så mye ting som jeg ikke har plass til innpå cd'er, så jeg tenkte å lage en backup-partisjon.

Jeg starter opp partitionmagic 8, for det har fungert så fint før, resizer den gamle partisjonen, lager en ny og ber pm8 utføre oppgaven.

PC'n rebooter, og jeg kommer inn i partisjon-greia til win2k. Der står den og durer litt med noen kommandoer og greier, men så kommer det en melding som forsvinner for fort til at jeg kan lese den, og greia fortsetter inn i windows som vanlig, uten at noe er endret.... Noen som vet hva problemet er, eller vet om en alternativ løsning?

Filsystemet mitt er NTFS og hdd'en min er på 80gb (har 30gb igjen) og den nye partisjonen vil være på ca. 15gb...

... hjelp
Prøv med bare en av oppgavene om gangen, sleit oxo med det problemet som du har. Kommer litt ann på dagsformen tror eg
Dead Man Walking
Thysanoptera's Avatar
lag partition magic boot disketter og boot fra dem. Da kommer du inn i en dos versjon av programmet, og da pleier allt å gå glatt

du kan lage bootdisketter i selve partition magic programmet..
Hvis du har fullversjon av PM8 går det også an å boote på CDen. En alternativ løsning er å finne en gammel harddisk du kan bruke til backup mens du styrer på.
Philosphicus
Digital Hybrid's Avatar
Trådstarter
Troennes: har prøvd det...

DarkStaar: takk, skal prøve...

Rart at den oppfører seg slik når det har gått helt flott før
Philosphicus
Digital Hybrid's Avatar
Trådstarter
Hmm... da jeg installerte PM7, fikk jeg se meldingen som kommer.... det står at den ikke klarer å kjøre en batch fil....

Prøver å oppgradere Win2k til WinXP uten formatering, og sjekker om det går da