Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1282
Hei! jeg har tenkt litt på og ta en Radiostyrt bil eller ett radiostyrt fly, montere ett lite kamera,og ta opp hele begivenheten fra flyets/bilens perspektiv
Er dette i det hele tatt mulig? og hva bør jeg isåfall kjøpe til en rimeligst mulig pris? ^^
ser du på qxl så finner du billige 2.4ghz trådløse cam som man kan montere i små fly.
mener de ikke er så dyre dær heller. ivertfall ikke de jeg kjøpte.
de går på et 9v batteri og så har du en mottaker nede på bakken som kjører ut via vanlig gul phono plugg
Trådstarter
6 0
hmm.. link?
kunne også trengt ett rimelig billig fly som tåler vekten av dette
tenkte også en stund på og kjøpe noe som forsterker signalet, så du bare kan sitte forran tv/pc og styre
men dette er vel umulig?
Dette er fult mulig vettu. Trenger ikke være så alt for dyrt heller. Som Psych|Com her sier kan det være lurt og skjekke qxl og slike steder, men jeg vil også anbefale www.arngren.no . De har ALT mellom himmel og jord. Morsom side hvis du er litt elektrofil.

Mvh Jonas
Sitat av Flashtrigger
hmm.. link?
kunne også trengt ett rimelig billig fly som tåler vekten av dette
tenkte også en stund på og kjøpe noe som forsterker signalet, så du bare kan sitte forran tv/pc og styre
men dette er vel umulig?
Vis hele sitatet...
Det er mulig, men min erfaring er at de billigste 2.4 ghz kameraene langt fra holder mål
hverken når det gjelder rekkevidde eller bildekvalitet.

Bruker et kamera beregnet for hjelmmontering samt trådløst utstyr kjøpt herfra
Hvordan vil kameraet oppføre seg under flytun? RC fly lager jo en nokså god vibrasjon i skroget til flyet. Hadde vært stilig å prøve en gang
etter hva jeg har sett så merkes det ikke så mye.
kult. Har sett ett par klipp selv, men det var bla. Kyosho sine promo filmer.
Kna jo ha ett par små gummiringer imellom festene på skrog og kamera, kansje det hjelper litt?
Har spycam fra QXL til 650(med frakt, mva og alt) og har 2 rc fly på tur fra komplett
litt kjekt å fly over nabodama med kamera :P
Sitat av simmsi
litt kjekt å fly over nabodama med kamera :P
Vis hele sitatet...
Hehe, ja men helikopter egner seg best til denslags.
på oioi.no har de også slike kameraer sist gang jeg skjekket, forresten heter butikken smått og rått og
er absolutt vært et besøk om du skal til Bodø...