Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  26 2686
Hvordan er dette med å handle på gunbroker.com. Noen som har gjort dette før? masse billig saker der som er fristende, lovlig å motta i norge.hvem får skylda?
Sist endret av krembanan; 8. august 2005 kl. 23:29.
Det er vel lovlig dersom du har våpenlisens for det aktuelle våpenet.
hvis man ikke har lisens..men sjekker tollvesenet all post som kommer fra utlandet,går jo ann å be gunbroker.com sende det som gave? stor sannsynelighet for å bli tatt?
Hvordan tror dere det er med å få inn våpen som ikke er lov i Norge.. Er et stor sjangse for at dem blir stoppet? Jeg tenker på en tazer eller en stun-gun. Altså el-shockvåpen dem er jo stort sett plast og veier så og si ingenting. Så hva er sjangsene for at dem sjekker pakkene og hva får en som straff?
Sitat av InTrance
Hvordan tror dere det er med å få inn våpen som ikke er lov i Norge.. Er et stor sjangse for at dem blir stoppet? Jeg tenker på en tazer eller en stun-gun. Altså el-shockvåpen dem er jo stort sett plast og veier så og si ingenting. Så hva er sjangsene for at dem sjekker pakkene og hva får en som straff?
Vis hele sitatet...
hehe,du kan jo prøve da,kan vel ikke få så pes hvis du attpåtill er under 18,hvis du er det..
Er du over 16, kan du nok få det... Trøbbel, that is.
Tazere er vel ikke så mye stress med hvis man nå skulle blitt tatt. Skytevåpen er det mye verre med, og jeg skal love deg de finner ut om det er et våpen i pakka eller ikke!
Pakker fra utlandet blir ofte sjekket. Jeg har flere ganger opplevd at de har åpnet pakkene mine for å sjekke. Om det er ting i pakken som krever at mottaker er over 18, får du et brev om at du skal fylle ut personnummer osv og sende tilbake. Er du over 18 går det fint.
(Jeg vet ikke om det blir noe straff om man prøver å føre en ulovlig vare inn i Norge, men det er mulig at det rett og slett blir tilbakesendt til avsenderen).
Sitat av Bjølg
Tazere er vel ikke så mye stress med hvis man nå skulle blitt tatt. Skytevåpen er det mye verre med, og jeg skal love deg de finner ut om det er et våpen i pakka eller ikke!
Vis hele sitatet...
men sjekker de gaver da? haha,"16åring tatt for våpensmugling"
De sjekker gaver også.
krembanan: Jeg synes du kan prøve. Så kan du sende meg en PM om hvordan det gikk
Det var jo helst du som var intrisert her. Kan skaffe meg en slik på andre måter jeg, men den koster meg da en mye mer. Dette blir litt dyrt for noe kinesisk plastikk. De virker forresten ganske lette og simple når du holder dem.
Jeg hadde en periode en som var utformet som en lommelykt. Oppladbar,420 000v, viss jeg hadde blitt stoppet med den hadde jeg bare dratt ut en splint bakpå som gjorde at stun funksjonen ikke funket. Viss jeg skulle bruke den satt jeg bare i den spliten og dro av et plastdeksel foran, slik at elektrodene kom frem.
Sitat av InTrance
krembanan: Jeg synes du kan prøve. Så kan du sende meg en PM om hvordan det gikk
Det var jo helst du som var intrisert her. Kan skaffe meg en slik på andre måter jeg, men den koster meg da en mye mer. Dette blir litt dyrt for noe kinesisk plastikk. De virker forresten ganske lette og simple når du holder dem.
Jeg hadde en periode en som var utformet som en lommelykt. Oppladbar,420 000v, viss jeg hadde blitt stoppet med den hadde jeg bare dratt ut en splint bakpå som gjorde at stun funksjonen ikke funket. Viss jeg skulle bruke den satt jeg bare i den spliten og dro av et plastdeksel foran, slik at elektrodene kom frem.
Vis hele sitatet...
må bare skaffe meg et visa kort først, etterpå finne noen bekjente under 16 jeg kan sende pakka til...kan sende pm om 3 uker eller så hvis det funka..

Sitat av |FSK|
Er du over 16, kan du nok få det... Trøbbel, that is.
Vis hele sitatet...
tror det er da de som får skylda som solgte til en under 18 da..
er du under 16, er det vil i grunnen foreldra som skal få skylden. noe som liten grad blir noe problem om du har greie foreldre.

har aldri handlet fra dem, men leste på guns2u.com at de kunne sende pakker uten info uten på.

har et lite tips, er litt usikker på om dette virker i praksis men har veldig lyst å se om det gjør det.
send pakken til et postkontor i sverige og hent pakka der. litt dumt å bli stoppa i tollen på svinesund men men..
beste hadde vært å bestillt i noen andres navn da,f.eks naboen sitt...men hvis det sendes da på nærmeste postkontor kommer det en hentelapp, men kan jo eventuelt bare si til naboen at pc'en hang seg opp på det produktet "jeg" bestillte, og at det ble bestillt på naboens navn,men betalt av "mitt" bankkort?

hvordan fungerer Credit Card Transaction Via Telephone?

Sitat av zeronz
er du under 16, er det vil i grunnen foreldra som skal få skylden. noe som liten grad blir noe problem om du har greie foreldre.

har aldri handlet fra dem, men leste på guns2u.com at de kunne sende pakker uten info uten på.

har et lite tips, er litt usikker på om dette virker i praksis men har veldig lyst å se om det gjør det.
send pakken til et postkontor i sverige og hent pakka der. litt dumt å bli stoppa i tollen på svinesund men men..
Vis hele sitatet...
sende til postkontor i sverige,genialt!lite sannsynelighet for å bli stoppa i tollen til norge du.heheh
Sist endret av krembanan; 9. august 2005 kl. 00:47.
Hehe, minner meg litt om noe som noen andre fortalte. Det var noen som hadde med seg "litt" for mye av diverse ting over grensen, og tilfeldigvis ble de vinket inn. Men de kjørte videre over grensen og la fra seg det de hadde for mye... Så kjørte de tilbake og sa at de ikke så at de vinket dem inn.
Litt offtopic.
Sist endret av LeChuck; 9. august 2005 kl. 01:06.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Orker ikke lese hele tråden nå, men jeg kan informere om at nå blir alle pakker fra utlandet sjekket, og snart blir all post (inklusive brev) sjekket. Så, nei, det er nok ingen god idé.
Når begynte dette da? Dette var rimelig kjipt igrunn.
Har flere ganger opplevd å få pakker som har vært halvveis opprevet og lite eller ikke teipet igjen.
kan jo sende pakka til sverige da,kanskje ikke like strengt der,men hvis de skal sjekke gjennom ALLE pakkene som kommer fra utlandet til norge tror jeg tar laang tid!
Dem har vel en slik maskin som på dem sender dem igjennom som scanner pakken. Da går jo alt på bånd, og rimelig raskt.
Sitat av Zero
Har flere ganger opplevd å få pakker som har vært halvveis opprevet og lite eller ikke teipet igjen.
Vis hele sitatet...
lokale postmannen kanskje,neida..klart er det risky, men skjønner ikke at det kan være noe mer vanskelig å ta med ulovlige gjenstander gjennom post, enn det er å dra med i bagasjen på fly,hvis det er det da!
Sist endret av krembanan; 9. august 2005 kl. 01:28.
Om de sender med post-oppkrav, og man blir tatt, er det jo bare å blånekte på at du bestilte varen. Hvem som helst kunne ha bestilt den på ditt navn.

Edit: Ehh.. så det er en auksjonside ja... Da blir det kanskje litt slemt mot selgeren ^^
Sist endret av ne0; 9. august 2005 kl. 03:22.
Fedora Contributor
Stringer's Avatar
Firearms may only be shipped to a licensed dealer (FFL Holder). Some listed items may not be legal in every state. Click here for details on how to complete your purchase within the law.
Vis hele sitatet...
Tatt fra siden.
Oppkrav?? hvilke Amerikanske nettbutikker, eller nettbutikker utenfor Skandinavia sender pakker helt til norge med oppkrav... De har nok brendt seg på deg før, at folk ikke gidder og hente sine pakker. Er vel krav med Visa, mastercard ol.
Med 11.september og det hele, så tror jeg ikke at du skal bestille deg noe våpen gjennom internet.
Det beste vil nok være å ikke bruke posten , men andre fraktselskap som fedex,ups eller lignende. Min erfaring er at disse ikke pleier å åpne pakkene jeg mottar. De stoler rett og slett på fraktbrevet som er klistret på. Hvis du kan få avsender til å lage ett fake faktura/fraktbrev har du større sjanse. Hvis du likevel skulle bli tatt er det bare å nekte at du har bestillt. Da har politet null bevis og saken blir vanligvis henlagt
om jeg ikke tar helt feil, noe jeg fullt mulig gjør sender som jeg sa guns2u.com gjennom privat selskap, og de kan be den ikke skrive noe på pakken..