Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1140
usertitle import
bleh's Avatar
Jeg har et problem. Jeg tenker for mye. I det siste har jeg vært endel syk og besvimt noen ganger ved høy feber osv. Nå har jeg vært frisk lenge, lege har bekreftet dette og jeg føler meg helt bra. Jeg har bare et problem. Når jeg er på enkelte steder så tenker jeg "Whow, tenk om jeg hadde besvimt nå da, det hadde ikke vært så digg." Og når jeg tenker dette så holder jeg på å besvime. Jeg prøver da å få tankene over på noe annet, men dette er ofte ganske vanskelig. Tar ofte timer før jeg føler meg helt på topp igjen. Så mitt spørsmål til dere er om noen har noen tips til hvordan;
1. Ikke tenke på dette.
2. Få tankene over på noe helt annet hvis jeg allerede tenker på dette.
3. Ikke tenke på dette.

Kanskje en rar topic, men dette plager meg akkurat nå. Er ikke så gøy å måtte gå fra kino osv fordi jeg tenker for mye. Forresten så er det ingen medisinske grunner til dette, jeg er 100% frisk og sånn. Det er bare the power of thoughts.
m0b
m0b's Avatar
DonorAdministrator
Gå til psykolog, han kan sikkert hjelpe deg med å få hodet ditt på rett kjør.
usertitle import
bleh's Avatar
Trådstarter
Har vært innom denne tanken (seriøst), men det er så sinnsykt lang ventetid på det og dette har liksom ikke vært et problem så altfor lenge. Så håper på å finne en enklere løsning. Men ja, psykolog hadde vært en god ting.
m0b
m0b's Avatar
DonorAdministrator
Du kan sikkert spørre www.klara-klok.no da, det tar sikkert kortere tid enn psykolog i så tilfelle.
Better than thou.
Drugs eller alkohol. Eller ring psykolog. Seriøst.
Hørtes ut som ett angstanfall, Ta kontakt med psykolog ja som nevnt lenger opp i tråden.
Heh, ikke ta dop når du føler deg slik. Det er vel heller bedre å vente på psykologen enn å ta i bruk dop :P
Mye mindre konsekvenser av å dra til psykolog.
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Det høres ut som tvangstanker, men det er vel kjekkest å la en profesjonell avgjøre dette.
Jeg har hatt en del ganger hvor jeg har besvimt( er bare litt rar ), og det starter først med at jeg blir veldig svimel. De fungerer bra for meg å bare putte hodet lavt, bøye meg ned eller noe sånt) og så bare puste rolig dypt inn og ut.
Fungerer for meg, men det er mulig du har ett annet tilfelle.

En mulighet er at dette rett og slett bare er sykisk. Prøv å overbevis deg selv om om at du ikke kommer til å besvime og konsentrer deg om noe annet.
Har også perioder der jeg tenker så mye, og føler at jeg mister kontrollen.
Den beste måten på å få tankene bort, er ved å gjøre andre morsomme ting. Jeg brukte å lese tegneserier til jeg falt i søvn før, da jeg prøvde å unngå å tenke på ting når jeg skulle sove.

Å si til deg selv at du ikke skal tenke på noe er umulig. Prøv å si til deg selv at du ikke skal tenke på kanin i 1 min; det er umulig om du prøver sånn. Da er det bedre å prøve å tenke på noe annet. Ikke tenk "nå må jeg ikke besvime", men tenk "ey, hun har nice rumpe" eller "når jeg kommer hjem skal jeg spille WoW", eller hva som passer best for deg.

Jeg tror egentlig det beste i en slik situasjon er å prøve å bygge deg selv gradvis opp, uten å bruke psykolog. Om du kjenner angsten komme så pust rolig. Ikke gir deg selv opp. Legg en hand på magen og tenk på handen min mens du puster. Føl at handen går inn og ut mens du puster.

Det som skjer når du får angst i en slik situasjon, er at du anstrenger musklene og bare puster med den øvre delen av lungene. Dette fører til hyperventilering.

Men om du klarer helt alene og komme over denne 'fasen', vil du kunne takle lignende situasjoner bra senere i livet.
det som funker er å vite at forigje gang var siste gang det skjedde, og nå skjer det ikke mer, for jeg vet at jeg klarer å la være å besvime. og så tenke på andre ting.

evt få legen til å sende deg til psykolog
usertitle import
bleh's Avatar
Trådstarter
Takker for mange svar.

Kalakov: You'r the man.