Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 807
Har sittet de siste dagene og sortert ut digitale bilder jeg har lyst til å fremkalle, og etter å ha gått gjennom rundt 5000 bilder sitter jeg igjen med ca 400.


Har noen tips og erfaringer med forskjellige nettsider og firmaer, og gjerne noen litt billige?


Edit:
Disse har jeg funnet som er billige, men er usikker på kvaliteten.

Extrafilm.no : fremkaller bilder for 0,95!
Direktefoto.no : 1,45 når det er over 200 bilder.
Kodak.no : 1 kr per bilde nå i sommer!
Japanphoto.no : 1,27 når over 300 bilder.

Tror jeg går for Kodak, med mindre noen har noen tips.
Sist endret av Drix; 10. september 2004 kl. 01:48.
ex-crew uten solbriller
SharQ's Avatar
Jeg skrev en test på dette her, som det kan være verd å ta en titt på.

h
Har du Canon EOS D60 kamera?

Er ikke noen av dere som har konto på www.photosig.com? er medlem der selv, men bildene mine er så dårlige at jeg tør nesten ikke vise de frem :-/
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Re-member
Drix's Avatar
Trådstarter
Har mange nye bilder igjen, og skal fremkalle hele denne sommerens moro, men trenger på ny tips om bra og billige steder å fremkalle. Nye tips tas imot med takk!
Gjorde en minitest tidligere i sommer på 3 leverandører. Jeg bare paster inn notatene mine. Om det skulle være uforståelig får du spørre hva jeg mener... Prisene kan være annerledes nå. Jeg har ihvertfall bestemt meg for å bruke Eurofoto.

Eurofoto:
24-99: 1,99
100->: 1,75
10 prøvebilder!
levering: 29,- ++
- rødskjær
- prikker på overflaten
feil format - 13,5 istedet for 13. Dvs at bildet har blitt beskjært over og under.
+ brukervennlig
+ fine bilder

Japan photo:
http://www.japanphoto.dk/microsite.asp
1-99: 1.99,- stk (100+: 1,49, 300+: 1,-)
levering: 49,-
- ikke brukervennlige sider
+ rødøye-korrigering
- striper på arkene ("riper i lakken")
- gulskjær
+ riktig format

Direktefoto.no:
25-49: 1,95
50-99: 1,85
100-199: 1,75
200-299: 1.65
300->: 1.45
+ vanlig porto (A-post)
10 prøvebilder!
Merkelig tilbakemelding om at 7 av bildene ikke passet 10x13 cm selv om de var i nøyaktige proporsjoner.
- blasse bilder
- prikker på overflaten
feil format - 13,5 istedet for 13. Dvs at bildet har blitt beskjært over og under.
- ikke hard emballasje
Vis hele sitatet...
Jeg har alltid brukt FotoKnudsen jeg, selv om det snart er et par år siden sist nå. Det jeg har fått derifra har i allefall vært "top notch" kvalitetsmessig. Prisen er vel kanskje litt høyere..
Fotoknudsen har/hadde et sommertilbud, 100bilder, 10%, 200, 20%, helt opp til 500, 50% rabatt