Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 635
Hei, folkens!

Jeg har en nydelig hund, men som ikke har andre hunder å sosialiseres med og leke med. Vi har en-to hunder her i området som hun pleier å leke med når dem først ser hverandre ute, men det en sjelden gang i ny og ne.

Er det noen som har turvenner/lekevenner for hundene sine? Og hvordan gikk dere frem til å finne en slik kompis til hunden(e) din?
Sist endret av Herlig; 21. mars 2024 kl. 14:15.
Hva med hundeparker?
Trådstarter
6 3
Har vært innom hundeparkene i nærområdet en god del ganger, men det er jo aldri noen der når vi er der.

Henne er også veldig rolig, men også leken og klarer ikke å være med andre hunder som er altfor gira til vanlig.
Der jeg bor har hundeparken(e) en egen facebookgruppe der hundeeiere ofte legger ut at dem skal dit og dit på det og det tidspunktet. Kanskje det finnes noe sånt for området ditt også? Lykke til
Løsningen er enkel, hunden din må seg sin egen hund
Trådstarter
6 3
Bruker veldig sjeldent facebook, men sjekket akkurat og fant dessverre ingenting.

En hund til har jeg ikke råd til
Hender seg jeg møter folk når jeg er ut på tur og klaffer hundene leker de ofte litt. Sosial som jeg er selv så avtaler jeg ikke noe videre møte men kanskje du kan møte noen når du er ut på luftetur som vil leke med hunden din?
Trådstarter
6 3
Dem fleste vi møter på har som regel en mye mindre hund enn det jeg har og er egentlig ganske skeptiske til at hundene skal hilse. Alle drar som regel bare hunden sin vekk og da gidder jeg ikke å slå igang en samtale, men velger heller da bare å gå min egen vei.

Hun ser litt spesiell ut, dem fleste vil si hun er litt skummel så dem gidder ikke å gi henne en sjanse.
Prøv en annonse på Finn.no og på nærbutikkene og lyktestolpene i området? "Fido søker lekevenn!" Er sikkert noen andre med hund i nærmiljøet som syns det er en koselig forespørsel og som også vil at sin hund skal få en lekevenn. Hundeeiere er ofte sosiale folk, og de som ikke er sosiale til vanlig kommer litt ut av skallet sitt om de kan preke om hund og været og slipper intervjuer, eller gå luftetur i skogen sammen uten så mye forventninger om å snakke om så mye annet enn det her og nå.
Lykke til
Sist endret av celtseus; 21. mars 2024 kl. 17:37.
Hvorfor tror du dette er så viktig for hunden? De fleste hunder har mer enn nok med sine menneskelige venner, men det er jo klart at de fleste vil like og ha godt av å bli sosialisert.
Trådstarter
6 3
Sette en annonse ut på Finn er ikke en dum ide! Det skal jeg faktisk prøve! Men er det noe spesfikk kategori for dette eller skal jeg bare sette det under "hund"? Får håpe vi får noen treff der!

Hunden har det helt fint med oss mennesker, men kan vel være greit å leke og sosialisere seg med noen som er litt mer lik henne selv.
Hvordan rase er det? Noen raseklubber som driver med hundesport i nærheten? Vi har startet så smått med rallylydighet som er kjempegøy for både oss og hund. Også har vi lagd oss en lokal messengergruppe hvor alle kan invitere folk og avtale tur/lek.