Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5761 1381282
Nyhetsspeilet er iallefall godt i gang med konspirasjonsteoriene sine...
Sitat av skepsis Vis innlegg
Hva med disse nynazistene vi har løpende rundt i oslo? han derre Datsik eller no?

jeg tenker hvertfall at om det hadde vert muslimer, ville de ikke angrepet frp? ikke ap?
Vis hele sitatet...
Han er sendt ut av landet.
Sitat av F4celess Vis innlegg
Hva med å vente til noe er bekreftet før du skylder på det ene eller det andre?
Vis hele sitatet...
ja helt enig, det er ikke sikkert at det er politisk ment. men at det bare skal virke sånn.
AndreasS Photography
MrNorUe's Avatar
Sitat av Shikaru Vis innlegg
var bare noen hamstre som løp rundt og noe på polsk som blei sagt men som ikke hadde no særlig med relevanse til det som har skjedd.
Vis hele sitatet...
Syns jo fortsatt det er rart det stod Explosion 22.7.2011 i tittelen tidligere da... Hvorfor i alle dager skrev brukeren det? Eller er det noen andre som har vært inne på hans konto og tuklet med videoene hans?
Sitat av sali Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Og vg ble varslet av folk på nff
Hawaiian organ donor
daimeno's Avatar
http://twitter.com/#!/kjetilvevle

Han twitrer fra utøya akkuratt nå!
Fy faen så random at enkeltpersoner har startet en politisk kamp, og fronter FrP sin politikk, på facebook nå...


Seriøst liksom, dette ville ha skjedd UAVHENGiG om Norge aldri hadde sluppe inn innvandrere, i forhold til å slippe de inn.
Grensene er åpne, det er ingen problem å komme seg til landet på ferie og utføre noe slikt.

Og med politikken som føres, så vil jeg tro at alle kriminelle er veldig glad for politikken som er her (til å ville skade den) - siden de slipper ut av fengselet dagen etter.
Falsk polis i uniform som skyter, det er nå vi skulle hatt milits!
Det som er viktig nå er å holde hodet kaldt. La oss vise verden at vi ikke blir like hysteriske som amerikanerne og britene. La oss ikke ofre personlig frihet for trygghet. I de kommende dagene vil media hause dette opp og skape så mye frykt de bare kan. Da vil folk være veldig lett mottakelige for påvirkning i alle retninger; bl.a. strammere sikkerhet på bekostning av personlig frihet, begrunnelser for krig og folkeforfølgelse. La oss ikke falle for det slik de gjorde i USA og Storbrittania.
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
Sitat av xthomassenx Vis innlegg
ikke nødvendigvis blanda med al pulver, røyken kan ha kommet fra betong støv osv. ikke vet jeg..
satser også en tier på ANFO
Vis hele sitatet...
Jeg sa at jeg tviler på Al, da det er dyrt og unødvendig.
Tviler på at det er så mye betongstøv når ingen bygninger har rast eller knust, men jeg tenkte tanken.

Sitat av iMAGINE123 Vis innlegg
Noen som kan forklare hvorfor glasset er blåst ut og ikke inn, på de rundt liggende byggningene?
Vis hele sitatet...
Husk trykkbølgen vil skyve med seg luft forran seg, og når det runder et hjørne,
så drar det med seg lufta der, noe som vil skape vakum og dra vinduet utover. Tror jeg
Virker som AP er et mål, som majoritetsparti og alt det der. Men jeg tviler på at høyreekstremister står bak. Det har nok noe å gjøre med Afghanistan, Libya eller eventuelt Muhammed-karikaturene.

Bombe nr. 2? Nyhetskanalen nå.

edit: nei, bare noe jeg synes jeg hørte tydeligvis.
Sist endret av Rorschach; 22. juli 2011 kl. 18:30.
kjetilvevle Kjetil Vevle
Vi er godt behold, avventer situasjonen. Nye skudd n
15 minutes ago
Kjetil Vevle
kjetilvevle Kjetil Vevle
@
@BjornJarle vi sitter ved vandet. En mann som skyter ikledd politiuniform. Hjelp oss ift når politiet kommer
Sitat av sali Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Hamster videoen som er postet her i tråden.
Sitat av echuz Vis innlegg
Nei? Nynazister vil jo ha muslimene UT, og AP slipper de inn
Vis hele sitatet...
teorien var jo at det er fordi at AP slipper de inn at de kan stå bak
Sitat av ballestank Vis innlegg
Jens Stoltenberg er i sikkerhet
Kilde: nrk.no

Hva med folk i byen, er ikke de like mye verdt?
Vis hele sitatet...
eh, nei, å det er sånn du burde vite. med mindre du da er på linje med stoltenberg
Sang en sang en gang
Echuz's Avatar
Hvor kommer alle de uregistrerte brukerne fra? nesten 1k som leser tråden!

Godt sakt Inge(n)

off-topic: Hvordan kommer man seg gjennom Oslo nå?
Hawaiian organ donor
daimeno's Avatar
Den alvorligste virkningen av dette vil være i folks holdninger til hverandre, spesielt i mistenksomhet og diskriminering basert på etnisk og religiøs tilhørighet. Kanskje gjerningsmennene ønsket dette. Vi som "står sammen" her, står vel også sammen om å prøve å begrense mistenksomheten og diskrimineringen?
I følge TV2 ble flere titalls skudd avfyrt de siste minuttene på Utøya. Siden perdonen var i politiuniform og sa at han var der på grunn av bomben i Oslo vil jeg tro at dette var planlagt i sammenheng med bomben.
Har Stoltenberg vært i nærheten av Utøya idag? Eller skulle han besøke leiren?
Sist endret av Flexxnes; 22. juli 2011 kl. 18:32.
Sitat av Flexxnes Vis innlegg
Har Stoltenberg vært i nærheten av Utøya idag? Eller skulle han besøke leiren?
Vis hele sitatet...
Skulle dit i morgen.
Gro var der i dag.
Sist endret av Esso; 22. juli 2011 kl. 18:33.
Videresender denne:
Det er skyting på Utøya. IKKE ring noen der. De gjemmer seg i busk og kratt! Politiet er på vei.
Å skytingen er kanskje bare avledning for neste angrep?
Sitat av Esso Vis innlegg
Skulle dit i morgen.
Gro var der i dag.
Vis hele sitatet...
Kanskje de faila litt på datoen da?
Sitat av Flexxnes Vis innlegg
Har Stoltenberg vært i nærheten av Utøya idag? Eller skulle han besøke leiren?
Vis hele sitatet...
I det første telefon intervjuet med Stoltenberg på TV2 nyhetskanalen, sto det DIREKTE UTØYA i 10 sek, før det ble tatt bort, og Jens ikke vil opplyse om hvor han var... Sier ikke han er der, kan være noge som hang igjen fra et tidligere intervju...?
Stoltenberg er mest sansynlig ikke på øya, han har vakter med seg hele tiden og om det ikke er mere enn 1 person som skyter der vill situasjonen vert under kontroll

Det kan jo også være flere personer der, men det vet vi ikke enda
shiiiibe mjau mjau!!
aeon_illuminate's Avatar
Det meldes bl.a på Aftenposten at Regjeringen er i behold.

OK.. Det betyr alle mann intakte eller??
humm Gro Harlem Bruntland er der... muligens også Kofi Annan? Ikke sikker med han, men han var iallefall i norge sammen med Gro i går.
Kan tenkes at det var det som var målet.
Glad jeg ikke er en av Oslos mange pakistanere nå. Regner med rasismen kommer til å gå i taket. Så en på TV som uttalte seg med turban og hele pakka. Tipper han får noen stygge blikk på vei hjem. Håper norges folk er oppegående nok til å skille ekstremistene fra det mye større flertallet av fredlige muslimer.
Longboarder
zitare's Avatar
Bare jeg som tenker Ransbande når jeg leser det her? Først en bombe i sentrum så skyting i buskerud. De får samlet alt av politiet på to steder og vil da få fritt fram for det de egentlig planla?
Sitat av aeon_illuminate Vis innlegg
Det meldes bl.a på Aftenposten at Regjeringen er i behold.

OK.. Det betyr alle mann intakte eller??
Vis hele sitatet...
Som NRK melder; 2 bekreftet døde, minst 15 skadet i forbindelse med eksplosjonen.

På Utøya sier NRK at vitner melder minst 5 skutt.
Dette satt ihvertfall et støkk i meg..Norge har dermed mistet uskyldigheten sin.
Følte eksplosjonen godt her på Grønland ca 15 minutter fra regjeringskvartalet
;pPpPpPPpppP
Fanz44's Avatar
Dette er ganske rått synes jeg. Å kle seg ut som purk og begynne å skyte masse folk er jo helt sykt.
Jaja, nå blir nok det en økning i politiet og studentene får jobb faktisk...
Sitat av zitare Vis innlegg
Bare jeg som tenker Ransbande når jeg leser det her? Først en bombe i sentrum så skyting i buskerud. De får samlet alt av politiet på to steder og vil da få fritt fram for det de egentlig planla?
Vis hele sitatet...

faen det kan stemme:O er det et nytt "nokas" som sjer?
Sitat av Fanz44 Vis innlegg
Dette er ganske rått synes jeg. Å kle seg ut som purk og begynne å skyte masse folk er jo helt sykt.
Vis hele sitatet...
To much GTA
Bare jeg som tenker Ransbande når jeg leser det her? Først en bombe i sentrum så skyting i buskerud. De får samlet alt av politiet på to steder og vil da få fritt fram for det de egentlig planla?
Vis hele sitatet...
Kanskje litt vell overdrevent og sprenge halve regjeringskvartalet for ett ran, eller?
Har dem satt inn deler av forsvaret? Politiets ressurser strekke vel ikke helt til, mtp ferie o.l
Longboarder
zitare's Avatar
Sitat av danseku Vis innlegg
Kanskje litt vell overdrevent og sprenge halve regjeringskvartalet for ett ran, eller?
Vis hele sitatet...
Trenger jo ikke være ran sånn egentlig tenkte mer på metoden Ransbander bruker. Kan jo være noe annet de er ute etter liksom.
;pPpPpPPpppP
Fanz44's Avatar
Sitat av Adrenalinex Vis innlegg
To much GTA
Vis hele sitatet...
Det er jo nesten som en film.

Godt planlagt. Den teorien om at en ransbande er på ferde er jo interessant.
Dataelektroniker
SodomInsane^'s Avatar
4 personer skutt og drept på Utøya!
http://www.varden.no/nyheter/jeg-har...kutt-1.6379146
Men fikk noen vite hva slags krutt/explosiver som ble brukt og i hvilken mengder?
Noen som tror de vet/vill gjette?
Store mengder sprengstoff er mest sannsynlig brukt http://www.nettavisen.no/nyheter/article3196153.ece
Sitat av danseku Vis innlegg
Kanskje litt vell overdrevent og sprenge halve regjeringskvartalet for ett ran, eller?
Vis hele sitatet...
Er det snakk om nok penger er det fullt mulig.

Det første jeg tenkte når jeg så det var "distraction", men tviler sterkt nå som jeg har lest litt mere om det.
AndreasS Photography
MrNorUe's Avatar
Sitat av zitare Vis innlegg
Bare jeg som tenker Ransbande når jeg leser det her? Først en bombe i sentrum så skyting i buskerud. De får samlet alt av politiet på to steder og vil da få fritt fram for det de egentlig planla?
Vis hele sitatet...
Det er jo faktisk en mulighet.. hmm. Vil kanskje påstå de går vel hardt fram men. Nokas 2?
Hvor mye eksplosiver som ble brukt? Det er godt at alle sider av denne saken belyses, både de viktige og det totalt ubetydelige.
Sitat av Sluzzz Vis innlegg
Har dem satt inn deler av forsvaret? Politiets ressurser strekke vel ikke helt til, mtp ferie o.l
Vis hele sitatet...
Tror HV-016 er satt inn.
Sist endret av Flexxnes; 22. juli 2011 kl. 18:43.
Hawaiian organ donor
daimeno's Avatar
Sitat av GreenRay Vis innlegg
Store mengder sprengstoff er mest sannsynlig brukt http://www.nettavisen.no/nyheter/article3196153.ece
Vis hele sitatet...
http://no.wikipedia.org/wiki/Anfo

Mulig dette er brukt?
Informasjon om denne tråden: Vi har valgt å kjøre en mer passiv modereringsstil når det gjelder denne hendelsen, men nå begynner ting å gå litt over styr. Vi varsler at denne tråden kommer til å bli stengt om en dag eller to ettersom den har syltet ned i "chatting" og et evig sammensurium av ulike emner. Dere som har emner dere fortsatt ønsker å diskutere som er relatert til dette kan lage dere en egen tråd som er litt mer avgrenset til ett emne.

"Internett-detektiver": Vær snill å tenk dere om et par ganger før dere legger ut informasjon om mennesker som dere "tror" kan ha noe med denne saken å gjøre. Tro kan dere gjøre i kirken, som de sier. Dere hadde ikke likt det hvis andre la ut deres navn og på syltynnt grunnlag insinuerte at dere hadde noe med denne saken å gjøre...
Tråden er nå stengt. Dette er på ingen måte for å stoppe diskusjon om emnet eller å bedrive sensur, men for å føre til en ryddigere og mer strukturert debatt. Dere som ønsker å diskutere videre kan lage nye tråder som er mer avgrenset til et konkret emne per tråd.