Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  183 14853
Sitat av Blackkoz Vis innlegg
Hvor mange ditchet ikke f.eks nettby, etter de endringene som ble gjort der, rett før hele nettstedet ble lagt ned pga frafall av brukermasse?

Designendringer som blir gjort til det negative, kan i værste fall føre til et dødt nettsted.
Vis hele sitatet...
Du skal virkelig ha for sammenligningen.
Sitat av sh0rtie Vis innlegg
Du skal virkelig ha for sammenligningen.
Vis hele sitatet...
jo,takk..

Dette var da bare et eksempel på hvor ille det kan gå, som de fleste kjenner til
Jeg liker ikke de grå linjene. Mye finere helt, ikke stykkevis og delt!
Sist endret av PyroMartin; 18. november 2012 kl. 00:20.
Sitat av Blackkoz Vis innlegg
jo,takk..

Dette var da bare et eksempel på hvor ille det kan gå, som de fleste kjenner til
Vis hele sitatet...
Ja men det er forskjell på å forandre hele siden og ikke bare fargene, det blir jo litt for dumt om noen skal leave forumet bare for noen farger.

men om siden hadde blitt noe ala http://www.treningsforum.no/ så hadde jeg funnet meg ett nytt.

syntes det ble stygt med fargene men det er ikke så ikke at jeg har tenkt til og forlate nff
Sist endret av Rosapanter; 18. november 2012 kl. 00:21.
Synes den nye layouten er ryddig og pen jeg.

Det eneste som plager meg er
http://i50.tinypic.com/2u77lfa.jpg
Den vite kanten der, den minner meg veldig om når man fargelegger et bilde man har hentet fra google med "bucket" i paint.

http://i47.tinypic.com/68exyb.png

Men kanskje det bare jeg som er veldig prikete.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Ser ikke poenget:

Lettere å kjenne igjen underforum ved fargekode som er rett ved lenkene (første uleste, samt trådens sider) man trykker på. I stedet for å måtte lese navnet på underforumet. Man kan ikke alltid se det på trådtittel, da mange er tvetydige og/eller veldig dårlige.

Fjerne:

Ta en titt på kildekoden. Er du motivert nok lærer du hvordan du lager en Greasemonkey-extension for å fjerne.

Ellers:

The Oatmeal.
[COLOR="Yellow"]FLASH FLASH FLASH FLASH FLASH FLASH FLASH FLASH FLASH FLASH FLASH FLASH FLASH FLASH FLASH FLASH FLASH FLASH FLASH FLASH FLASH FLASH FLASH FLASH FLASH FLASH FLASH FLASH FLASH FLASH FLASH FLASH FLASH FLASH FLASH FLASH
[/COLOR]
Thats how i feel
Endelig en oppgradering av designet! Gleder meg til hele oppdateringen er fullført. Kudos, nso.
Sitat av sh0rtie Vis innlegg
Freak er ikke et demokrati. Freak er et diktatur, med vår kjære nso på topp. Dersom du ikke liker det nye designet, noe jeg forøvrig heller ikke gjør, så kan du enten bli vant til det, vente til nso er edru eller dra deg til diskusjon.
Vis hele sitatet...

Tøv. Diktatur er skivebom.
Dessuten så kan en bare endre hvordan siden vises i sin egen browser!
Sist endret av ompapa; 18. november 2012 kl. 00:28.
Freak pleide å være så ryddig og greit...
Sitat av Blackkoz Vis innlegg
Hvor mange ditchet ikke f.eks nettby, etter de endringene som ble gjort der, rett før hele nettstedet ble lagt ned pga frafall av brukermasse?

Designendringer som blir gjort til det negative, kan i værste fall føre til et dødt nettsted.
Vis hele sitatet...
Ja verdien i et nettsamfunn er jo delvis i selve brukermassen. Kjelkete GUI eller feil moderatorer eller annet som driver brukerne til vanvidd kan føre til brukerflukt.
Som da sol mistet hovedtyngden av brukerne til nettby som senere tapte sine brukere....
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Jeg syntes det ble lettere å få rask oversikt om hva som skjer, på forsiden, hvilke emner jeg interesser meg for. Fargene var litt skrikene, men det blir man vandt til.

Det eneste som mangler nå er at det går an å huke vekk de "fargene"(underforum) man ikke vil ha, ser dette er blitt foreslått før, og er vel ingen bedre tid enn å gjøre det nå.
Hvis dere prøver å zoome inn i browseren slik at alt det svarte på kantene forsvinner, ser freak.no faktisk helt ok ut.
Sitat av Fleff Vis innlegg
Jeg syntes det ble lettere å få rask oversikt om hva som skjer, på forsiden, hvilke emner jeg interesser meg for. Fargene var litt skrikene, men det blir man vandt til.

Det eneste som mangler nå er at det går an å huke vekk de "fargene"(underforum) man ikke vil ha, ser dette er blitt foreslått før, og er vel ingen bedre tid enn å gjøre det nå.
Vis hele sitatet...
Regner med det blir bedre i morgen den dag.
Sitat av nso Vis innlegg
http://freak.no/forum/ Come on, dette klarer du. Pattern recognition 101.
Vis hele sitatet...
Vanskelig når du er delvis fargeblind
Sitat av Kladdebok Vis innlegg
Synes den nye layouten er ryddig og pen jeg.

Det eneste som plager meg er
http://i50.tinypic.com/2u77lfa.jpg
Den vite kanten der, den minner meg veldig om når man fargelegger et bilde man har hentet fra google med "bucket" i paint.

http://i47.tinypic.com/68exyb.png

Men kanskje det bare jeg som er veldig prikete.
Vis hele sitatet...
snakk om å gå inn i detaljer..
Syns nesten de linjene som deler opp alle delene av forumet nå er enda værre en alle de trippy fargere. Elsket designet slik det var før, og syns nFF har vært nr1 i verden på designet på forumet. Det VAR elskbart. Nå er det bare motbydelig Sorry :/
Sitat av Rosapanter Vis innlegg
snakk om å gå inn i detaljer..
Vis hele sitatet...
Nei, jeg syntes dette var irriterende. Det er en side med 70.000 brukere. I tillegg er det ganske synlig, og virker uproffesjonelt.
Sitat av elytsmoorhs Vis innlegg
Syns nesten de linjene som deler opp alle delene av forumet nå er enda værre en alle de trippy fargere. Elsket designet slik det var før, og syns nFF har vært nr1 i verden på designet på forumet. Det VAR elskbart. Nå er det bare motbydelig Sorry :/
Vis hele sitatet...
der er jeg HELT enig!!!
Aaah. Der ble ihvertfall fargerutene mindre!
Sitat av Knask Vis innlegg
Aaah. Der ble ihvertfall fargerutene mindre!
Vis hele sitatet...
det ble mye bedre, men det hadde vert ENDA bedre om de var litt mindre som dette

SPOILER ALERT! Vis spoiler


http://puu.sh/1rlEu

eller kanskje litt mindre
http://puu.sh/1rlF1

eller enda mindre
http://puu.sh/1rlFA
Sist endret av Rosapanter; 18. november 2012 kl. 01:05.
Sitat av Rosapanter Vis innlegg
det ble mye bedre, men det hadde vert ENDA bedre om de var litt mindre som dette
Vis hele sitatet...
Det kunne kanskje vært en idè å kombinere fargerutene med et representativt ikon for hvert underforum?
Eksempelvis en blå sprøyte med noen piller for rusforum, en rød rakett for pyroforumet osv.

- Da blir det ikke like skrikende som det er nå

- Man kan benytte seg av det nye kategorisystemet

- Det blir enda lettere å identifisere underforumene når man har et ikon å assosiere dem med
Sist endret av Knask; 18. november 2012 kl. 01:15. Grunn: leif
Sitat av Blackkoz Vis innlegg
Hvor mange ditchet ikke f.eks nettby, etter de endringene som ble gjort der, rett før hele nettstedet ble lagt ned pga frafall av brukermasse?

Designendringer som blir gjort til det negative, kan i værste fall føre til et dødt nettsted.
Vis hele sitatet...
Nettby var allerede på tur til å gå konk, det var det siste de prøvde å gjøre for å redde prosjektet.
Sitat av Knask Vis innlegg
Det kunne kanskje vært en idè å kombinert fargerutene med et representativt ikon for hvert underforum?
Eksempelvis en blå sprøyte med noen piller for rusforum, en rød rakett for pyroforumet osv.

- Da blir det ikke like skrikende som det er nå

- Man kan benytte seg av det nye kategorisystemet

- Det blir enda lettere å identifisere underforumene når man har et ikon å assosiere dem med
Vis hele sitatet...
Det hadde vert mye enklere å huske.
de fargene som står der sier meg ikke en dritt.. bortsett fra grønn som er diskusjon
Sist endret av Rosapanter; 18. november 2012 kl. 01:16.
Ser nesten bare grønt, og det er slitsomt for øynene... Ikke at det blir bedre med flere farger.
Sist endret av SkyMarshal; 18. november 2012 kl. 01:35.
Ikke det at jeg driver med designet, men jeg tror folk kan bare ta seg en bolle og roe ned litt så lenge ting faktisk er under aktiv endring. Jeg vet at nff-brukere stort sett er like positive til endringer som et gjennomsnittlig bedehusmiljø på sørlandet, men det er sikkert greit å avvente før man spår undergang.

For å si det sånn: Det gamle designet var svært upopulært da det ble introdusert det også.
Det gamle designet så ikke ut som en leketøysbutikk, og slet heller ikke ut øynene. Skjønner ikke hvorfor man på død og liv skal legge til flere farger, og ihvertfall ikke at brukerene skal påtvinges denne endringen.
Sitat av ivioynar Vis innlegg
Ikke det at jeg driver med designet, men jeg tror folk kan bare ta seg en bolle og roe ned litt så lenge ting faktisk er under aktiv endring. Jeg vet at nff-brukere stort sett er like positive til endringer som et gjennomsnittlig bedehusmiljø på sørlandet, men det er sikkert greit å avvente før man spår undergang.

For å si det sånn: Det gamle designet var svært upopulært da det ble introdusert det også.
Vis hele sitatet...
Fargekodene kan jeg bli vandt med, men det svarte som har kommet kommer jeg til å misslike like sterkt idag som om 2 år til.

Ble altfor store konstrastforskjeller..
Sitat av ivioynar Vis innlegg

For å si det sånn: Det gamle designet var svært upopulært da det ble introdusert det også.
Vis hele sitatet...
Og senest for et par dager siden ble det diskutert på IRC rundt dette, og folk ga uttrykk for at det var bedre før, med Old Skool-temaet.
Slik vil det jo alltid være.
Jeg synes det ser helt grusomt ut, men regner med jeg blir vant til det like fort som jeg ble vant til tidslinjen på facebook, og kanskje til og med vil lære å sette pris på det etterhvert.
Sist endret av The Great Catsby; 18. november 2012 kl. 01:46.
Sitat av Bombasa Vis innlegg
Fargekodene kan jeg bli vandt med, men det svarte som har kommet kommer jeg til å misslike like sterkt idag som om 2 år til.

Ble altfor store konstrastforskjeller..
Vis hele sitatet...
Jeg tror og håper at alle de lyse fargene vil tones ned og vi får noe mer ala «old-school» temaet, bare nytt og freshere enn ever. Er lov å drømme iallefall.
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Jeg er egentlig fan av mørke, lavkontraste temaer da jeg tilbringer det meste av natten foran pc'n og jobber på dagen, men får vel vente å se hvordan dette ender.
Sist endret av Fleff; 18. november 2012 kl. 01:52.
nFF å sine endringer sjokkere meg hver gang, det skal nso ha
Er vell ikke lenge til vi gir hverandre kameler å osteskiver istedenfor KP, å vi faktisk liker det
Trenger freak å freak trenger ikke meg, men er nu fremdeles her.
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Sitat av Bombasa Vis innlegg
Fargekodene kan jeg bli vandt med, men det svarte som har kommet kommer jeg til å misslike like sterkt idag som om 2 år til.

Ble altfor store konstrastforskjeller..
Vis hele sitatet...
Det er ikke introdusert noe "svart" i endringene, så jeg forstå ikke helt hva du refererer til.
Før: http://web.archive.org/web/201104291...tp://freak.no/
Nå: http://freak.no

Veldig kort fortalt er det eneste som har skjedd at det har kommet mellomrom mellom header, navigation bar og innholdet + fargekoding for forumer.
Sist endret av nso; 18. november 2012 kl. 01:56.
Fant en artikkel om Greasemonkey for de som ikke liker den nye looken:
http://www.tuxradar.com/content/greasemonkey-beginners

Eller kanskje alt er tilbake til normalt på mandag om gutta blir edrue
Hvorfor klager folk så mye? Synes det er fett at dem tester ut nye ting. Og det er da bra at de gjør det mitt på natten. Og hva med å faktisk vente til de er ferdige før dere begynner å klage?
Personlig elsker jeg den nye freak.
Fargene gjør seg veldig godt slik de er brukt nå

På Freak før har scrollingen i Safari på Macen min vært hakkete i motsetning til nært sagt enhver annen side hvor scrollingen er helt smooth. Nå er den derimot like smooth på Freak

Det eneste jeg ikke er en fan av er hvordan den mørke bakgrunnen separerer de ulike delene som logoen, menylinja, selve tråden, kommentarboksen og brukerene som leser tråden :/
Sist endret av Mort96; 18. november 2012 kl. 02:22.
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Likte IKKE det nye designet. Får vondt i øynene av alle de svarte strekene mellom de hvite flatene, og fargene ser jeg ikke noe poeng i å ha.
Sur og sarkastisk
droppboks's Avatar
Hmm... ja, jeg likte det ikke som det er nå, men tror jeg kan venne meg til det, hvis hvit og blåfargen også endres eller "integreres" mer i designet.
Blomst. Fine blomsten. Nå har freak.no blitt til en vakker blomst!
i vår eksistens
frekvens's Avatar
Lurer på hva freak-folket hadde klaget mest over.. små forandringer i ny og ne, eller ingen forandringer i det hele tatt?

Kudos til crew for å i det hele tatt prøve å gjøre noe nytt fremfor å kun halv eller helkopiere eksisterende løsninger fra andre forum, sosiale medier etc.

Føler det er en voksende trend det å ha en sterk trang til å klage kun for å klage, uten å tenke over hva man klager over. Crew prøver nok bare å gjøre det enklest/mest oversiktlig for brukerne fremfor å gi oss øyevondt og drive oss vekk herfra.
Sitat av frekvens Vis innlegg
Lurer på hva freak-folket hadde klaget mest over.. små forandringer i ny og ne, eller ingen forandringer i det hele tatt?
Vis hele sitatet...
Så sjelden som det kommer forandringer her, tror jeg at jeg allerede ser svaret.

Bare vent til vi implementerer facebook-innlogging, da skal du få se klager
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
Kan ikke påstå jeg likte det, så gikk til Old SKewl layouten som ble nevnt på side en eller to i tråden.

Problem solved! Dog, snodig at det ikke ble nevnt noe som helst om dette på forhånd? En liten headsup om ikke noe annet.

Kan ikke påstå jeg likte det, så gikk til Old SKewl layouten som ble nevnt på side en eller to i tråden.

Problem solved! Dog, snodig at det ikke ble nevnt noe som helst om dette på forhånd? En liten headsup om ikke noe annet.
Syntes det ble ganske pent jeg.
Er åpen for at det blir litt mere farger og sånt... Men dette virka bare som en design floss, fint og kunne kjenne igjen ting med farger, men kanskje prøve noe annet? For meg ble den lille extra kolonnen med farger bare "feil
kan ikke si jeg liker dette men blir vell vandt til det
Sitat av Kristianweb Vis innlegg
Jeg velger å overse ditt innlegg.
Vis hele sitatet...

Og jeg velger å overse ditt

Syntes plasseringen av freakswagsa var kunstnerisk og kreativt.
ser ut som gaypride side, med de fargene.
Eneste jeg har og klage på er mellomrommene mellom innholdet etc., men ellers liker jeg fargene.
Jeg likte det ikke i går, men etter at jeg sto opp i dag så var det mye penere.

Sitat av CHillZoNE Vis innlegg
Kan ikke påstå jeg likte det, så gikk til Old SKewl layouten som ble nevnt på side en eller to i tråden.

Problem solved! Dog, snodig at det ikke ble nevnt noe som helst om dette på forhånd? En liten headsup om ikke noe annet.
Vis hele sitatet...
nso sa på irc at han hadde hatt det slik i en hel måned allerede, men i går (les: fylla) passet det tydeligvis veldig bra å kjøre ut oppdateringen til hele freak.
Sist endret av sh0rtie; 18. november 2012 kl. 11:39.
Det er nice syntes jeg.