Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  24 4716
Jeg begynnte nesten og bli lei av "Hva skal jeg gjøre med bin fila??!?!" og sånne topic'er. Så jeg laget en guide om hva en skal gjøre når enn skal mounte image'er.(Ikke slett posten, tok meg lang tid og lage

Steg 1: Laste ned en ISO, Bin/cue, mds, ccd, btw, cdi, nrg, pdi.

Steg 2 Last ned ToolsDaemon Tools Eller Alcohol 120% for og mounte et image (ISO, Bin/cue, mds, ccd, btw, cdi, nrg, pdi)

Steg 3.1: Alcohol 120%
1.Installer Alcohol 120%
2. Restart maskinen
3.1 Hvis det lages en virtuell cd-rom
-Gå til Min Datamaskin
-Høgre klikk på den virtuelle cd-romen
-Velg Mount Image
-Finn image'et på hard disken din
-Nå funker image'et som en vanlig cd

3.2 Hvis det ikke lages en virtuell cd-rom
-Gå inn i Alcohol 120%
-Gå til options
-Gå til Virtual Drive
-Helt øverst ser du "Numbers of Virtual Drives" sett den på 1
-Huk av de to valgene under
- Restart maskinen
-Gjør som steg 2.1

Steg 3.2 Daemon Tools
-Installer Daemon Tools
-Restart maskinen
-Det har nå kommet et nytt systray (ikon nede til høgre) høgreklikk på den.
-Gå til "Virtual CD/DVD-ROM"
-Gå til "Set number of device" velg 1 drive
-dobbel klikk på ikonet nede til høgre
-Gå til "Device 0 [F:] no media og trykk på den
-Finn image'et på hard disken din
-Nå funker image'et som en vanlig cd

Klarer du det ikke nå, er du plikta til å slette acconten din i nFF!

Edit: Skriveleif'er (mest og/å som charzer påpekte) Sikkert flere og men jeg ser ikke mine egne feil...Heller ikke la dette bli en post om alle skrivefeilene mine!
Sist endret av Luric; 22. juni 2005 kl. 18:29.
Ah, det var søren meg på tide at noen stemplet dette fast en gang for alle. Får bare håpe folk husker å bruke søk funksjonen nå da
Sist endret av NoRemorse; 22. juni 2005 kl. 18:25.
AHHH! Jævlig bra Luric. Er så dritt lei av å forklare folk hvordan de gjør det...

(Du har forresten en del og/å-feil i guiden )
Nydelig Luric Godgutt! Akkurat dette spurte en kompis av meg om for en halvtime siden på msn
Nå tror jeg da alle "nybegynnere" klarer å rote seg bort i enten hjemmesiden til Daemon Tools eller Alcohol 120 når de skal laste ned selve programmet og se på enten Daemon Tools sin manual eller Alcohol 120 sin manual. Eller?
Sist endret av Tommen; 22. juni 2005 kl. 18:29.
Og for de som irriterer seg over at verken Daemontools eller Alchohol støtter Win64 Så er Fantomdvd den eneste Virtual-drive jeg har fått til å funke i win64.

Nrg-filer (Nero sine images) må en tur igjenom MagicIso før de kan mountes.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Da klarte jeg det Takk!
Takker og bukker... Link til sia kommer til å bli brukt flittig!
Er litt tragisk at det er så få som kan det... Utrolig lei av å forklare!
Jeg har faktisk fått spørsmål som:

"Jeg lastet ned et spill , men jeg får ikke åpna mdf eller mds "

Eller "Mediaplayer spiller ikke filmen jeg lasta ned som hette bin!" :S:S Øhhhhh.

Fra nå av skal jeg bare henvise hit hvis noen spør såarer meg for litt tid for hver gang jeg må forklare noen.
Kanskje legge den på en annen server, da man kanskje må være innlogget nff-bruker for å vise siden?
▼ ... over en måned senere ... ▼
Tjaaa... Jeg har en mdf og en mds-fil. Jeg mounter i Daemon Tools, men ingenting skjer. Vet hvordan dette virker. Har mountet mange bin-filer før, men har aldri prøvd med mdf/mds. Hva skal jeg gjøre? Jeg har brukt opp trialen min på Alcohol 120%.

Der fikk jeg forresten Alcohol opp og kjøre igjen... Hva skal jeg gjøre?
▼ ... noen uker senere ... ▼
Trangsynt visjonær
Polar-'s Avatar
Jeg har en veldig enkel filosofi. Får man ikke til og mounte eller installere crackede spill/filmer osv, bør man heller kjøpe det i butikken. Dette også fordi om det du installerer skulle være malware e.l. og du har lite datakunnskaper så sliter du som regel.
Jeg har ikke noen iso images for hånden her, men om jeg ikke husker feil er det slik det gjøres i GNU/Linux, og andre *nix system (inkludert OSX):

$ mount -t iso9660 -o loop /path/isoimage /mnt/point
▼ ... noen uker senere ... ▼
Hm.. Har prøvd dette, men jeg kommer med ett problem. Når jeg skal åpne "cd-rommen" eller virtual cd rommen, så vil ikke windows åpne den. Dette er feilmeldingen: Windows kan ikke lese fra denne disken. Disken er kanskje skadet, eller så bruker den et format som ikke er kompatibelt med Windows.
Noen som vet hvordan jeg fikser dette?

Tusen takk på forhånd
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Får opp noe galt etter og ha instalert Daemon tools og restarta pcen. Når jeg starter Daemon tools, får jeg opp at "SCSI/RAID ikke kunne skrues av på dette tidspunktet." Deretter "Device Problem 12".

Har instalert nyeste Daemon Tools, har også prøvd med eldre versoner, og med Alcohol 120%, får opp samme problem. Har hatt daemon tools inne før, men etter at jeg formaterte pcen ser dette ikke ut til og fungere.

Noen som har en løsning på problemet?
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Har lastet ned GTA san andreas, men når jeg mounter den eneste filen som går ann, så står det fortsatt at jeg trenger cd. Hvor finner jeg en fil som funker?
Sitat av jørgs
Har lastet ned GTA san andreas, men når jeg mounter den eneste filen som går ann, så står det fortsatt at jeg trenger cd. Hvor finner jeg en fil som funker?
Vis hele sitatet...
Du trenger en crack.
Sitat av jørgs
Har lastet ned GTA san andreas, men når jeg mounter den eneste filen som går ann, så står det fortsatt at jeg trenger cd. Hvor finner jeg en fil som funker?
Vis hele sitatet...
Cracke det istedet?

Edit: Ops, litt seint...
Sist endret av NAPse; 28. desember 2006 kl. 21:15.
Sitat av Nepsus
Cracke det istedet?
Vis hele sitatet...
Har prøvd det før med andre programmer, men jeg sliter litt med det (som du skjønner er jeg ikke helt god med data).

Men hvis noen hadde giddet å gi en presis link, og forklart hva jeg må gjøre så kanskje jeg får det til.
Det ligger ofte en mappe kalt crack på imaget. Kopier exe-fila derfra til mappen du har installert spillet i.
Meget bra Lruic! Dette er en meget bra beskrivende guide! Stå på
▼ ... noen måneder senere ... ▼
jeg lastet ned scarface:the world is yours. men der fikk jeg bare DAT filer +exe?
Er det same prinsippet med disse filene?
dette ble jo en tråd men mangen spørsmål som omhandlet topicen.. var ikke det som va planen.. topicen skulle gi svar
▼ ... over et år senere ... ▼
Sitat av Luric Vis innlegg
Klarer du det ikke nå, er du plikta til å slette acconten din i nFF!
Vis hele sitatet...
Ikke at jeg kommer til å slette accounten min, og jeg vet ikke åssen det er å dra opp gamle tråder her, men siden det var en her fra før, så slipper jeg å lage en ny

Har et spørsmål.. Jeg har gjort alt det du skreiv om deamon tools, og så kom jeg over tråden, så jeg hadde gjort alt riktig; Men fortsatt.. Deamon vil ikke mounte ".bin" filer. Ser i mappa mi, der ligger det 2stk .bin filer. Men når jeg trykker på "Device 0: [ J: ] No Media, for å åpne noe, så ligger ikke filene der :S

Noen som vil forklare det til meg, hvordan jeg får programmet til å finne filene?
Kan være greit å ta med at du kan skru av og på emulering av en del CD/DVD låser, som securom osv.
http://blackmarketserver.com/images/cd_dvd/daemon_tools.png
Mulig det ser litt anderledes ut da jeg fant bildet på Google, men høyreklikk på ikonet i systray og finn innstillingen der.

atlef.
Sitat av Tommen Vis innlegg
Nå tror jeg da alle "nybegynnere" klarer å rote seg bort i enten hjemmesiden til Daemon Tools eller Alcohol 120 når de skal laste ned selve programmet og se på enten Daemon Tools sin manual eller Alcohol 120 sin manual. Eller?
Vis hele sitatet...
Problemet er det at nybegynnere ofte ikke tenker så langt at det finnes manualer for software de laster ned. Eller bare ikke gidder lese og synes det er mye enklere å bare spørre "han data-geeken borti gata"