Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 584
Hei. Jeg trenger en ny stasjonær pc, til skole og noe spilling. Tenkte at det sikkert er noen her inne som er behjelpelige med å finne en løsning som gir mest mulig for pengene.

Jeg spiller ikke så mye grafisk krevende spill, mer strategispill som f.eks CIV. Jeg må likevel kunne kjøre alle nye spill med bra FPS, men trenger ikke max grafikk.

Det jeg har behov for er multitasking av litt tunge programmer, og derfor er 16GB ram prioritert.

Jeg har fra før en ganske ny Corsair VX450W strømforsyning som jeg håper kan brukes. Jeg kommer også til å ta med 2x 250GB disker fra den gamle maskinen.

Det jeg trenger, er:

-Støysvakt kabinett som ser nøytralt ut. Ikke masse flashy ting.
-Prosessor og hovedkort
-16GB ram
-Skjermkort
-Ca 120 GB SSD til oppstart
-Ny Win 8 lisens dersom det ikke er mulig å bruke den jeg har om igjen.

Maks pris er 6500kr, men det går helt fint om det blir litt billigere også.
Noe aka dette?

Vet ikke om 450w er nok til det, det får noen andre svare på. Windows 8 lisens kan (så vidt jeg vet) brukes på 3 pcer. Rammen er på tilbud bare idag, vanligvis er den litt dyrere.
450w er mer enn nok.
Sitat av Mkvarner Vis innlegg
450w er mer enn nok.
Vis hele sitatet...
Da er vel lista mi relevant

Som sagt, minnebrikkene er satt ned 300kr idag, så hvis du ikke vil overskride 6500 så bør det kjøpes idag. Du kan eventuelt ta en annen i5 prosessor for ett litt bedre skjermkort, men har hørt generelt gode tilbakemeldinger på 650 hvis det ikke er heavy gaming som skal kjøres.