Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 869
Hei. Jeg vet ikke helt hvordan det er med dette problemet eller om det kan løses, men det er som følger: Jeg har prøvd å få en Minecraft server til å kjøre uten hjelp av hamachi, men uten hell. Jeg har ingen router, men har fiberkabel fra kvinnherad breiband som går inn i en av deres routere som har egne oputputs for TV, Internett og Telefon. Derretter går det en kabel fra den og inn i en switch og videre inn i datamaskinen min. Så vidt jeg vet så går det ikke an å portforwarde slike routere og det skulle egentlig ikke være nødvendig siden jeg har hørt at alle portene er åpne ved default. I tilleg så har jeg en dynamisk og ikke en statisk ip. Jeg lurer på hvordan jeg kan få til å hoste serveren uten hjelp av Hamachi.
Sitat av EpicKnarvik97 Vis innlegg
Hei. Jeg vet ikke helt hvordan det er med dette problemet eller om det kan løses, men det er som følger: Jeg har prøvd å få en Minecraft server til å kjøre uten hjelp av hamachi, men uten hell. Jeg har ingen router, men har fiberkabel fra kvinnherad breiband som går inn i en av deres routere som har egne oputputs for TV, Internett og Telefon. Derretter går det en kabel fra den og inn i en switch og videre inn i datamaskinen min. Så vidt jeg vet så går det ikke an å portforwarde slike routere og det skulle egentlig ikke være nødvendig siden jeg har hørt at alle portene er åpne ved default. I tilleg så har jeg en dynamisk og ikke en statisk ip. Jeg lurer på hvordan jeg kan få til å hoste serveren uten hjelp av Hamachi.
Vis hele sitatet...
Jeg vet ikke hvordan du løser port problemet, men jeg vet at trafikken inn og ut på portene minecraft bruker må settes til din maskin også i router. Det at portene er åpne holder ikke.

Jeg hoster selv minecraft server til privat bruk og jeg bruker no-ip. Domenet www.minecraft."mittdomene".no-ip.org peker mot min IP (som no-ip finner gratis) og minecraft peker mot riktige porter uten at jeg er sikker på hvilke det er i farten.
Brukbar automatiker
BrilleSheik's Avatar
http://portforward.com/networking/staticip.htm
Enkel måte å få static ip

Mtp. det andre problemet så vet jeg dessverre ikke hvordan man fikser det. Har nesten det samme problemet. Bare hos meg kommer internet inn i 1 ruter i huser, og den ruteren er koblet til tv og sånt + en annen ruter som sender signalet trådløst. Har googlet rundt på dette lenge, er ikke den beste. Trur det er noe med at den switchen er det bare du som kobler til, ikke de som prøver å gå på serveren. Derfor må du portforwarde "deres" ruter. (Det er vell en ruter du har i huset, bare at den er laget/fått av dem?).
Sitat av EpicKnarvik97 Vis innlegg
Hei. Jeg vet ikke helt hvordan det er med dette problemet eller om det kan løses, men det er som følger: Jeg har prøvd å få en Minecraft server til å kjøre uten hjelp av hamachi, men uten hell. Jeg har ingen router, men har fiberkabel fra kvinnherad breiband som går inn i en av deres routere som har egne oputputs for TV, Internett og Telefon. Derretter går det en kabel fra den og inn i en switch og videre inn i datamaskinen min. Så vidt jeg vet så går det ikke an å portforwarde slike routere og det skulle egentlig ikke være nødvendig siden jeg har hørt at alle portene er åpne ved default. I tilleg så har jeg en dynamisk og ikke en statisk ip. Jeg lurer på hvordan jeg kan få til å hoste serveren uten hjelp av Hamachi.
Vis hele sitatet...
Drit i at du har dynamisk ip, så lenge rutern ikke er frakoblet en viss stund så har du samme ip, om den er frakoblet lenge nok til at du får ny ip, så er det bare å gå inn på minip.no og pek domenet ditt mot den ip'en, det tar deg 3 min. Evt bruk dyn-dns sin gratis funksjon. da den finner den nye ip'en din automatisk. Se etter klistrelapper på ruteren, der står mest sannsynli default ip og default passord.
Routeren er tydeligvis denne: http://www.alliedtelesis.com/p-2177.html Jeg vet ikke hvordan eller om den kan portforwardes. Det er direct connect fra den til min PC.