Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 949
Så jeg skal kjøpe meg ny skjerm og lurer på om jeg skal bruke HDMI kabel (har HDMI utgang på GPUen min) eller sånn som jeg gjør nå (link: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=300560 ) og kjøper DVI til HDMI kabel? Takk for alle svar!
Sist endret av Lanor; 25. oktober 2013 kl. 16:47.
HDMI er vel billigere og bedre? HDMI støtter vel 3D, som DVI ikke gjør. En HDMI kabel er som sagt også mye billigere enn den du linket til.
En passende HDMI kabel kjøpt på dx.com for noen dollars...
Hovedforsjellen (bortsett fra grensesnitt) mellom DVi og HDMI er audio. HDMI kjører video og audio, DVI bare video. Skal du ha en ny pc skjerm, ville jeg bare funnet en jeg likte og brukt kabelen som følger med.Du kommer ikke til å merke noen visuell forsjell på HDMI og DVI.
Ville ikkje ambefale å bruke HDMI, da HDMI kablane, samt portene på både skjerm og skjermkort, fort blir ødelagde.

Høgtalarar som er bygd inn i pcskjermer er vanvittig dårlige, og anbefales heller å kjøpe eit decent headsett, eller høgtalarar.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av R0flcopter Vis innlegg
Ville ikkje ambefale å bruke HDMI, da HDMI kablane, samt portene på både skjerm og skjermkort, fort blir ødelagde.
Vis hele sitatet...
Korleis har du for vane å behandle kabler og porter om eg tør spørre?!
Sitat av slashdot Vis innlegg
Korleis har du for vane å behandle kabler og porter om eg tør spørre?!
Vis hele sitatet...
Eg behandlar dei etter kva eg forventer at dei skal tåle. Og eg forventar at kabelen skal kunne takast ut av pc/skjerm, kveilast i hop, og pakkast ned.
Sitat av fatfro Vis innlegg
HDMI er vel billigere og bedre? HDMI støtter vel 3D, som DVI ikke gjør. En HDMI kabel er som sagt også mye billigere enn den du linket til.
Vis hele sitatet...
Hvor har du fra at DVI ikke støtter 3D? Jeg får 3D på skjermen min med DVI.
Sitat av Whisplash Vis innlegg
Hvor har du fra at DVI ikke støtter 3D? Jeg får 3D på skjermen min med DVI.
Vis hele sitatet...
Såvidt jeg vet er det mange skjermkort som bare støtter 3D gjennom HDMI
Sitat av fatfro Vis innlegg
Såvidt jeg vet er det mange skjermkort som bare støtter 3D gjennom HDMI
Vis hele sitatet...
Jeg synes det er mer korrekt å si at skjermkortet bare støtter 120hz gjennom HDMI. Du kan i teorien kjøre 3D på 60hz gjennom DVI også men flyten blir ikke den samme.
Sitat av MrZone Vis innlegg
Jeg synes det er mer korrekt å si at skjermkortet bare støtter 120hz gjennom HDMI. Du kan i teorien kjøre 3D på 60hz gjennom DVI også men flyten blir ikke den samme.
Vis hele sitatet...
Vi kan ihvertfall si oss enig i at HDMI er ett bedre valg