Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1148
Anonym bruker
"Målløs Dvergmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei!
Har en bekjent som i helga ble mistenkt for promillekjøring da bilen hans sto ved lokalet han var på, og han hadde promille (kjenner ikke foranledningen til at politiet kom da jeg ikke var der og kun har hørt «sladder»).

Uansett, politiet snakket med han, han nektet, men blåste likevel da han uansett var synlig beruset. De sa de ikke hadde bevis for at han hadde kjørt men skulle sjekke opp mer rundt han.
Spørsmålet, tar de ikke alltid blodprøver dersom de skal få noen dømt? Eller at man må blåse i et nøyaktighet apparat enn det lille de medbringer? Synes det er rart de skal sjekke videre eller høre med vitner og lignende dersom de ikke samlet med seg holdbart bevis...
Kommer ikke å skje noe som helst videre så lenge han sier han kjørte ditt edru
De har alltid tatt blodprøve av meg ved mistanke om promillekjøring.
Vet ikke hva han gjorde men de hadde ikke bevis for annet og han påsto det hardnakket vet jeg.

Colasolo: var det jeg også mente, det at de skulle sjekke opp var sikkert en trussel i forhold til senere da antagelig
Anonym bruker
"Bitter Moskusfe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ble siktet for kjøring i beruset tilstand for noen år tilbake, da måtte jeg kun blåse. Om jeg ville kunne de ta blodprøve, men de anbefalte at jeg ikke gjorde dette da promillen sannsynligvis ville bli høyere enn da jeg blåste. Kan hende jeg var naiv.

Var forøvrig en "for tidlig dagen derpå"-situasjon.
Anonym bruker
"Målløs Dvergmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Bitter moskusfe: du ble siktet men ble du dømt?
Anonym bruker
"Bitter Moskusfe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ja, skulle vel presisert at jeg ble dømt for forholdet.
Anonym bruker
"Målløs Dvergmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Bitter moskusfe: takk for svar.
Da regner jeg med du ble stoppet i kontroll eller på annen måte tatt på fersken. Men da går det an altså, trodde faktisk man måtte blåse utåndingsprøve eller ta blodprøve for å dømmes. Lærer stadig noe nytt��
Anonym bruker
"Vred Sild"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Bitter moskusfe: Hvor mye blåste du til?
Anonym bruker
"Bitter Moskusfe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Bitter moskusfe: Hvor mye blåste du til?
Vis hele sitatet...
0,8.

Overraskende høyt, trodde jeg var under grensen. Vet ikke helt hvordan instrumentet måler - men følte en tannpuss og noe drikke i forkant ville ha fått tallet ned.
Anonym bruker
"Fortrolig Seihval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Aiaiai...spørs om du ikke skulle tatt blodprøve da. Du var på nedadgående, og den tiden det gikk før prøva ble tatt kunne reddet deg. Men, gjort er gjort og spist er spist.