Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 2341
Hei,

Jeg skulle bestille noe fra en engelsk nettbutikk men de sender ikke til land utenfor EU.
Ser mange har gode erfaringer med Jetcarrier når de skal bestille fra USA men vet noen om noe lignende når man skal bestille fra England?
Hva med å få det sendt til Sverige og hente varen Poste Restante?
Trådstarter
3 0
Skal sjekke det. Ikke hørt om det før. Takk.

Har du noe info om hvordan dette funker?

Edit: Har googlet litt nå og ser greit ut det men nå tar det meg ganske mange timer å kjøre til Sverige så det blir nok siste utvei.

Har funnet shippn.com nå. Noen som har erfaringer med det?
Sist endret av heartfang; 24. juni 2019 kl. 12:21. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Ja, det forutsetter forholdsvis lett tilgang til Sverige for at poste restante skal lønne seg.

Aldri brukt Shippn.com, men det ser ut som de rett og slett kjøper tjenester og videreselger fra en av partnerne sine.
DHL, TNT, UPS, og FedEx kan vel alle ordne med utlegg for moms/toll slik at den biten går smidigere også. Sikkert en tjeneste ala Jetcarrier. Det som gjør Jetcarrier "trygt" er nok bare alle årene med fartstid, og at de i utgangspunktet er Norske, om jeg ikke forstår det helt feil. Brukte de i alle fall for omtrent 10-12 år siden med samme suksess som i dag. Hjelper deg ikke i denne situasjonen dog :-)

edit: Ja, fremfor en fast adresse ala New Jersey (Linden) for Jetcarrier, bruker Shippn lokale "hosts" som videresender for deg.. virker jo smidig forsåvidt? Om ikke pakken har altfor stor verdi kan det jo være verdt et forsøk.
Sist endret av theimplication; 25. juni 2019 kl. 10:38.
Trådstarter
3 0
Jepp Tenker det jeg også med tanke på verdien. Det blir vel rundt 500,- det jeg skal bestille så da er det ikke verdens undergang om host'n skulle stikke av med pakka

Ser jo ikke så dumt ut og de får en del gode tilbakemeldinger ser jeg.

Får se hvor lyst jeg får på det jeg tenkte å bestille Takk for svar.
Ikke et direkte 1:1 løsningsforslag, men jeg har hatt god erfaring med denne semi-løsningen:
Sjekket Amazon.co.uk for det aktuelle produktet? Ofte har de samme vare, ifra veldig mange forskjellige selgere, og hvis du prøver å legge en av hver i handlekurven, så vil du veldig ofte finne noen som faktisk sender til Norge.
Dette er iallefall hva jeg er nødt til å gjøre for å få kjøpt Nando's (mild) Peri-Peri sauce til Norge..