Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 1851
Anonym bruker
"Imponert Ilder"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Er det digg å drikke energidrikke eller noe mer mens man har tatt elvanse?
Om det er digg er vel opp til envær, Om det er positivt for hjerte, det er negativt.
Men det går nok fint, bare ikke hell neppå flere liter.

Personlig er det vann det går i når jeg river stims, brus osv blir bare surr for min del når jeg er så tørr i kjeften.
Anonym bruker
"Imponert Ilder"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av pikkoras Vis innlegg
Om det er digg er vel opp til envær, Om det er positivt for hjerte, det er negativt.
Men det går nok fint, bare ikke hell neppå flere liter.

Personlig er det vann det går i når jeg river stims, brus osv blir bare surr for min del når jeg er så tørr i kjeften.
Vis hele sitatet...
Ja okei, en Anna ting mister hørselen har du opplevd det dør å bare miste hørselen i noen minutter?
Men energidrikke ødelegger vel ikek rusen siden begge er stimulerende?
Jeg elsker å bøtte energidrikk på speed da jeg ofte blir veldig tørst, men nei det er nok ikke akkurat bra for hjertet.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ja okei, en Anna ting mister hørselen har du opplevd det dør å bare miste hørselen i noen minutter?
Men energidrikke ødelegger vel ikek rusen siden begge er stimulerende?
Vis hele sitatet...
Ikke opplevd og miste hørselen, nei energi drikke ødelegger ikke rusen.
Men dersom du får ujevn hjerterytme/mange slag så kan jo det gjør deg mere paranoid/uvell osv.
Anonym bruker
"Imponert Ilder"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av pikkoras Vis innlegg
Ikke opplevd og miste hørselen, nei energi drikke ødelegger ikke rusen.
Men dersom du får ujevn hjerterytme/mange slag så kan jo det gjør deg mere paranoid/uvell osv.
Vis hele sitatet...
Jaok, så vist jeg har tatt 140mg elvanse er det da ikke så lurt å drikke energidrikke?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jaok, så vist jeg har tatt 140mg elvanse er det da ikke så lurt å drikke energidrikke?
Vis hele sitatet...
Jeg er ikke noe lege, så jeg vil ikke si noe konkret, men jeg kan på ingen måte forstå at det er lurt, så nei det er nok ikke det smarteste.
Men det betyr ikke at du dør heller...
Anonym bruker
"Imponert Ilder"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av pikkoras Vis innlegg
Jeg er ikke noe lege, så jeg vil ikke si noe konkret, men jeg kan på ingen måte forstå at det er lurt, så nei det er nok ikke det smarteste.
Men det betyr ikke at du dør heller...
Vis hele sitatet...
Tja vis jeg ikke dør går det vel greit
Koffein skal visstnok øke toksisiteten og faren for overoppheting tatt sammen med sentralstimulerende (særlig MDMA). Dette ifølge rusopplysningen.

Ingen lege men tenker moderate mengder er ok. Du kjenner kroppen din best selv. Dersom du har hjereplager bør du nok styre unna begge deler.
Anonym bruker
"Imponert Ilder"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Hårnett Vis innlegg
Koffein skal visstnok øke toksisiteten og faren for overoppheting tatt sammen med sentralstimulerende (særlig MDMA). Dette ifølge rusopplysningen.

Ingen lege men tenker moderate mengder er ok. Du kjenner kroppen din best selv. Dersom du har hjereplager bør du nok styre unna begge deler.
Vis hele sitatet...
Jepp skjønner det. Vet du om nikotin har mye dårlige effekter mens man tar elvanse?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jepp skjønner det. Vet du om nikotin har mye dårlige effekter mens man tar elvanse?
Vis hele sitatet...
Nikotin og elevanse gjør vell begge at blodårene trekker seg litt sammen. Men om det elevanse brukes som foreskrevet bør det være minimalt.
Nikotin og amfetamin øker blodtrykket, eller kan gjøre det.
Leste spm ditt litt feil, tror ikke det har noe mindre effekt men det kan kanskje føles sånn. Når jeg har brukt amfetaminpreparater så kjenner jeg ikke noe spess om jeg røyker en sigg eller hasj forsåvidt iallfall om dosene er litt høye.
Hva skjer med at freakere har blitt teoretikere den senere tiden?

Hvis du tenker om det er greit å drikke en redbull eller en monster etter å ha tatt 140 mg elvanse, så går dette helt fint.

Stimulanter, spesielt kombinert kan være ekstra belastende for hjertet, men jeg har fortsatt til gode å lese at Jorunn på 24 døde etter å ha drukker 2 redbull etter å ha tatt adhd medisinene sine.

Sitat av Hårnett Vis innlegg
Koffein skal visstnok øke toksisiteten og faren for overoppheting tatt sammen med sentralstimulerende (særlig MDMA). Dette ifølge rusopplysningen.

Ingen lege men tenker moderate mengder er ok. Du kjenner kroppen din best selv. Dersom du har hjereplager bør du nok styre unna begge deler.
Vis hele sitatet...
Føler du at kommentaren din bidrar mye til denne tråden? Jeg tror vi alle har vært innom wikipedia. Og elvanse og mdma kan ikke sammenliknes.
Sist endret av Superspurv; 28. juli 2022 kl. 17:05. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Starta på Aduvanz idag, drakk en boks Burn 3 timer etter dosen. Merka det veldig godt, tror koffein booster deksamf eller motsatt.
Sitat av FuNcEd Vis innlegg
Starta på Aduvanz idag, drakk en boks Burn 3 timer etter dosen. Merka det veldig godt, tror koffein booster deksamf eller motsatt.
Vis hele sitatet...
Det kan selvfølgelig nevnes, at noen stimulanter kan booste hverandre og gi en synergieffekt. Men jeg leser stadig om hvor giftig koffein blir når man har tatt beskjedne doser med amfetamin.
Sitat av Superspurv Vis innlegg
Det kan selvfølgelig nevnes, at noen stimulanter kan booste hverandre og gi en synergieffekt. Men jeg leser stadig om hvor giftig koffein blir når man har tatt beskjedne doser med amfetamin.
Vis hele sitatet...
Er nok individuelt også, har ikke hørt noe om at det er giftig, har du kilder på det? Kunne vert interessant å lese. Spurte også legen idag om jeg måtte unngå noe når jeg gikk på Aduvanz, han sa at jeg bør holde meg unna andre rusmidler pga hjertet er ekstra utsatt på deksamf. Koffein er et rusmiddel så man bør jo kanskje vise forsiktighet, alt med med måte. Terapeutiske doser med deksamf er jo også noe annet en et skudd med 0.5g gatepepper som kan inneholde alt fra metamfetamin til startgass.
Sist endret av FuNcEd; 28. juli 2022 kl. 20:01.
Anonym bruker
"Imponert Ilder"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Superspurv Vis innlegg
Det kan selvfølgelig nevnes, at noen stimulanter kan booste hverandre og gi en synergieffekt. Men jeg leser stadig om hvor giftig koffein blir når man har tatt beskjedne doser med amfetamin.
Vis hele sitatet...
Joda men vis en lege skriver ut elvanse og koffein å elvanse hadde vært kjempefarlig å blande ville vel det stått mer på nett/ blitt fortalt av flere leger?.
Dårlig for hjertet er det nok men som noen sa at man hører ikke mange med adhd som dauer av å blande det
Anonym bruker
"Ulykkelig Blåkveite"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Usikker på energidrikke da jeg prøver å drikke minst mulig redbull. 36 teskjeer sukker i en liten boks frister liksom ikke. Men for min del merker jeg at jeg får litt noia hvis jeg drikker kaffe etter å ha tatt elevanse et par timer før. Ikke digg.

/Stått på elevanse i 6 mnder ca

(Takk for at du tar en for laget forresten, @Superspurv)