Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 2472
Skal ta min første tur til Amsterdam i desember.


Er ganske uviten når det kommer til protokoll i Nederland. På en side tenker jeg Cannabis er et normalt produkt, på en annen side tenker jeg de er ekstra skjerpa pga turisme.


Så la oss si jeg er "dum" og har godteri med cannabis i eller en e cig med cannbis i på utreise. (Ingenting opp i rasshølet, helt åpenlyst i bagasjen)

Hva er sjansen for å bli tatt, hva ville konsekvensen vært?

Blir jeg nektet å fly? Blir Norsk politi ansvarlig?
I min situasjon føler jeg ingen redsel for Norsk politi, men å potensielt sett bli holdt igjen i et fremmed land er skummelt
Sist endret av SilentForrest; 20. oktober 2021 kl. 05:07.
Anonym bruker
"Hylende Sjøtunge"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ingenting skjer i Nederland og det er først i Norge at ting kan oppstå. Wipe telefonen og annen lagringsmedier før du reiser i hvert fall da .
Ville ikke gått for mer enn du kan svelge lett uten forpakning. Helst frø eller ingenting!
I Nederland skjer det ikke noe men risikoen er at du kan bli tatt når du kommer til Norge. Da er det norsk politi som involveres av de ansatte på Gardermoen hvis du blir tatt i stikkprøve eller av hund. Fly fra land som Nederland er det oftere politihund ved gaten når du har landa eller i den lange passasjen før du kommer ut så enten må du kjøre svelging godt innpakka før avreise eller så får du bare ta det som det kommer hvis snuten er der eller du blir huka inn til stikkprøve. Er det hund så lukter den godteri osv.
Sist endret av celtseus; 20. oktober 2021 kl. 23:50.
Anonym bruker
"Rik Svin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Du skriver på utreise, du tenker altså smugle cannabis inn til Nederland? Hvorfor vil du gjøre noe så tåpelig? Du kan bli hekta alt på gardermoen. Narkobikkje på bagasjebåndet og vipps så blir du tatt, politiet kommer og du får bot for det og du mister turen din. Å smugle inn til Nederland er vel noe av det dummeste jeg har hørt.

Smugler du fra Nederland er også sjansene gode for at du blir hekta når du kommer inn. Alder, at du faktisk flyr fra Nederland, kanskje amster vil fort gjøre at du blir tatt i stikkprøve. Tåpelig å smugle uansett og du tenker på vei ut fra norge eller på vei ut fra nederland. Støtt din lokale dealer og slipp potensiell trøbbel.
Hvis du kommer fra Nederland anbefaler jeg, hvis det lar seg gjøre, å vente rundt en times i utenlandsterminalen tid til det ankommer fly fra et annet land, mindre sjans da for at SS står der med hund.

Har man røkt litt hasj der, så må man være forsiktig hvis hunden ikke skal lukte det, dvs. ha på seg klær som ikke har vært i nærheten av røyken. Ja, det er ikke særlig å bli infantalisert og må stå der som en idiot og vise fram pikken til den Norske stat, det er slik man blir menneskehater og terrorist av.
Sist endret av Hans Høyhet; 21. oktober 2021 kl. 13:45.
Crimea River
Alec's Avatar
Hvis du blir stoppet så har det ingen ting å si hva du sier eller hva som er årsaken når vi snakker om narkotika. Cannabisen kommer til å bli beslaglagt og du blir anmeldt. Så kan du da ta stilling til om du ønsker å akseptere forelegget eller dra det hele til retten.
Utfallet vil være det samme uavhengig av om du sier at du ikke visste bedre, at noen andre la det i baggen din, eller om du er ærlig og sier at du uansett bare ville prøve deg.

Utrolig nok, hvis du går for litt sterkere og farligere rusmidler, som alkohol, - så har jeg erfart at tollvesnet kan være litt chill i noen tilfeller.


Så skal du reise med dette, pakk det godt inn og transporter det i kroppen
Sist endret av Alec; 21. oktober 2021 kl. 20:15.
Når det er så lett og få tak i i Norge...... Hvorfor? Er en Teit unødvendig risk.