Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1607
Hei

I år har jeg tatt ecstasy ca 8 ganger. I sommer tok jeg en veldig stor dose, som også innehold 2cb. I tillegg hadde jeg menstruasjon, og leste i ettertid at det ikke er anbefalt å ta det når man har mensen.
Denne dosen rammet meg hardt (psykisk). Jeg husker at det kom til et punkt det ble altfor mye, og jeg holdt på å besvime. Skremmende opplevelse. Alt gikk fint. En uke etter brøt kyssesyken ut på meg, og har tatt ecstasy 2 ganger etter dette.

I fire måneder nå har jeg fått «skrekkvisjoner» om at noe gale kommer til å hende meg, at jeg tipper over eller mister kontrollen, eller at jeg kommer til å dø neste gang jeg tar ecstasy. Jeg vet hva ecstasy gjør med kroppen, og hva som er bra å spise/drikke når man er ute og ferdig med turen.

Det jeg lurer på her er hvordan jeg kan få helt kontroll over rusen evt neste gang jeg tar stoffet? Da spør jeg helst litt eldre «erfarne» ecstasy-brukere

Snakker med psykolog, og holder på å bli henvendt til PUT.
Anonym bruker
"Særegen Valp"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har tatt ecstasy mange ganger, og jeg pleier å prøve å unngå å drikke så mye alkohol før jeg tar det for å få en best mulig opplevelse. Tar en tablett og så tar jeg den neste når jeg er på topp for å få mest langvarig rus En gang har jeg blitt alt for hard på flaska og trippa helt, ikke lurt hehe, hvertfall ikke når man er jente og det bare er gutter til stede....
Anonym bruker
"Redd Esel"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
"Kontroll over rusen" ja, kan like greit spørre om og få en ADHD-kid til å sitte stille forran et trommesett

Gi inn og flyt med
Anonym bruker
"Særegen Valp"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Du bør være med noen du stoler på (kjæreste, gode venner) og være i trygge omgivelser. Det beste jeg vet er å ta det med typen eller at vi går på et utested vi liker sammen og tar det. Du bør ta på en god dag og ha good vibes før du tar det Jeg tok det en gang da jeg hadde jobbet skift i 12 timer, var helt utslitt og stresset, drakk 3 flasker hvitvin og så poppa jeg en E, på et vors der det var folk jeg ikke hadde tillit til eller kjente fra før. Fikk helt blackout og aldri hatt så fylleangst før. Så ta det i trygge omgivelser og ikke ta det for ofte :-) Første gangen jeg tok det var den aller beste. Da var jeg i leiligheten med typen og hadde tidenes beste opplevelse. Comedownen er uansett kjip.
Anonym bruker
"Rød Draug"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Du må få kontroll over deg sjøl, før du kan begynne å få kontroll over rusen.
Det høres ut som en veldig dårlig ide å drive med MDMA og 2CB når du helt tydelig har psykiske problemer.

Vær spesielt varsom hvis du går på antidepressive medisiner.
Fikse mdma istedenfor ex. Skaffe milligramsvekt. ikke ta mer enn maks 1,5 mg per kg kroppsvekt. Ikke bland med andre rusmidler. Ta maks fire ganger i året. Ikke ta om du går på antidepressiva.
Faktumet at du har tatt det 8 ganger ila et år viser vel at du ikke er i stand til å ta en risikoevaluering?

Prøv å hold deg til 3 mnd mellomrom, og kanskje test pillene/fiks krystaller slik at det du kjøper ikke er laced?
Trådstarter
3 1
Tusen takk for svar alle sammen. Tror jeg heller velger å være på den trygge siden fremover og jobbe med meg selv
det jeg har gjort ihvertfall er å bare tenke "du er bare rusa, det går over" også går det faktisk over dersom det er veldig lett for meg å fokusere på ting når jeg turer. og jeg har PTSD og reaktiv tilknytningsforstyrrelse, noe MDMA hjelper meg veldig mye med. håper psyken din blir bedre i allefall! og få hjelp om du føler du trenger det, og vis du får det så hold deg unna rus imens du går til psykolog eller lignende
Sist endret av harleyw; 29. november 2018 kl. 06:07.