Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1291
Hvorfor er SoundCloud-lenker alltid ødelagt her inne? Jeg trodde først det var enkeltpersoner som prøvde å dele shady ad-lenker, men det virker som om alle SoundCloud-lenker oppfører seg slik.

De leder først til en sl.freak.no-adresse der man får varsel om at HTTPS ikke er tilgjengelig. Går man videre med HTTP så blokkerer uBlock siden:


Kan ikke huske å ha opplevd lignende med andre lenker, men samtlige SoundCloud-lenker oppfører seg slik. Hva er greia?
Test: https://soundcloud.com/ahhmusicoffic...blue-ahh-remix

Fungerer helt fint å lenke til soundcloud for meg.
Sist endret av Veggen; 8. august 2022 kl. 00:25. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Samme greia med den lenken også, på to maskiner. Har sett andre si det samme, ellers hadde jeg begynt å lure på om det var noe på min side.
Jeg kommer rett til soundcloud når jeg klikker på lenken.

Har nå testet i 2 forskjellige nettlesere, en med og en uten U-block origin, i begge nettlesere kommer jeg rett til soundcloud.
Sist endret av Veggen; 8. august 2022 kl. 00:58. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Nå ble dette veldig merkelig. I incognito-vindu på Firefox kommer jeg rett til SoundCloud, fortsatt med uBlock Origin. Utenfor incognito mode blir jeg fortsatt sendt til sl.freak.no, med alle extensions av, og til og med om jeg starter Firefox i safe mode.

Ut av nysgjerrighet gikk jeg inn på sl.freak.no, og fikk opp dette:


Jeg sliter litt med å forstå hva Skimlinks egentlig er. Kommer inn på samme side om jeg sjekker sl.freak.no på mobilen, så det kan jo ikke være adware på min side eller noe?
Er tydeligvis et problem som mest sannsynlig ligger hos freak, men det er nå gitt beskjed videre.
Sist endret av Veggen; 9. august 2022 kl. 00:26.