Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 1583
Jeg har planer om å ta syre om et par dager, etterfulgt av sopp 5-10 dager etterpå. Har hørt at å ta syre/sopp igjen etter man nylig har gjort det ikke gir mye effekt. Vil jeg få mindre effekt av sopp hvis jeg har gjort en lapp noen dager før?
Anonym bruker
"Bekymret Villsvin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Er ikke noe stress! Bare husk at sopp er mer intenst en syre. men jeg er ganske sikker på at lsd og sopp ikke bygger en lik toleranse da det er to forskjellige ting.

Bare pass på huet ditt!
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Krysstoleranse, redusert effekt fra inntaket av sopp
Anonym bruker
"Bekymret Villsvin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
er det virkelig krysstoleranse ved lysergsyredietylamid og psilocybin? jeg hadde digget kilder på dette
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
det hadde du funnet selv hvis du brukte like mye krefter på å google, som å skrive den setningen du gjorde, villsvin.

Det er en sammenheng som har vært kjent lenge på "brukernivå", og som også selvstendig stiger ut i fra farmakologien, når stoffene virker på samme reseptorgrupper.

https://link.springer.com/article/10.1007/BF00407974
Sist endret av meaculpaUIO; 2. august 2020 kl. 03:54.
Anonym bruker
"Bekymret Villsvin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Spennende da jeg akkurat satt å leste den linken selv...
Anonym bruker
"Bekymret Villsvin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
The development of “cross” tolerance between LSD and psilocybin reinforces the idea that these two drugs cause psychic disturbances by acting on some common mechanism, or on mechanisms acting through a common final pathway.

og dette er vel konlklusjonen fra lenken du sendte
Anonym bruker
"Bekymret Villsvin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Aka øverste svaret når man googler det lol
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
jada, heldigvis var ikke det hele argumentasjonen, ellers ble det vel svakt. det ble også sagt at det fremgår selvstendig fra de reseptorgruppene lsd og psilocybin virker på, som bør være første stopp for deg nå
Anonym bruker
"Bekymret Villsvin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Som jeg sa over så virker sopp like bra selv om man har tatt lsd en uke før.
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
hvordan du kommer til det, må du jo gjerne forklare tråden, når vi fks vet at begge stoffene binder seg til til noen av de samme reseptorer, fks serotoninreseptor 5htp2a

hvordan unngår man da toleranse?

og fks LSA og Psilocybin deler 5htp1A og 5htp1D, vil de da på samme måte ikke skape krysstoleranse i hverandre?
Sist endret av meaculpaUIO; 2. august 2020 kl. 04:10.
Anonym bruker
"Bekymret Villsvin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg snakker fra mange erfaringer. det er alt. hvis du mener noe annent er det helt ok. men her spør ts om han kan ta sopp 10 dager etter lsd uten å få redusert effekt, og det kan han faktisk ut ifra mine erfaringer.
Anonym bruker
"Bekymret Villsvin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
vi prater om lsd ikke lsa?
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Jeg trodde vi prata om krysstoleranse som er tema for tråden. Altså, leser jeg deg rett nå, så prøver du å hanke inn at han fortsatt kan få "god" effekt og en bra trip. Der er jeg helt enig. Men utifra hva vi vet om toleranse og krysstoleransebygging i dag, så er det hold i å påstå at en toleranse finnes for han 1 uke etterpå, men betydningen av denne toleransen er uvisst og umålelig, og det som vil bli utslagsgivende for OP sin del på soppturen, er uansett dosen og dagsformen hans, så lenge det ikke var en stor dose lsd forrige helg - utifra hva som skrives så kan han ha inntatt så lite som en enkelt syrelapp på fest helgen før.

Det som virkelig kunne forklare at sopp spesifikt har høy effekt til tross for toleranse fra LSD, en uke etter inntak, er at LSD er en bredspektret "medisin" som fungerer på svært mange reseptorgrupper, uten å være "full" eller sterk agonisering, mens sopp har høyere agonisering av enkelt reseptorgrupper. Slik kan man i det minste som amatør tenke at Sopp svekker enkelte av effektene av LSD hardere, enn motsatt.
Sist endret av meaculpaUIO; 2. august 2020 kl. 04:22.
Anonym bruker
"Bekymret Villsvin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ok er nok enig med deg på det. jeg tenkte mer hvordan jeg har opplevd det i praksis.
Sopp noen dager etter lsd gir redusert effekt av soppen.

Akkurat som hvis du hadde tatt syre to dager på rad.

(Blir mindre effekt på dag to).

Kilde: livets skole.
12-14 dager er den mest optimale ventetiden, men 10 dager er heller ikke dårlig - reduksjon i effekt vil være minimal. Hadde jeg vært deg, så hadde jeg tatt sopp først og LSD etterpå.

Psykedelisk krysstoleranse fungerer som følge for meg:

Sopp gir en del toleranse for LSD og 2C-B.
2C-B gir nærmest ingen toleranse for noe annet (med unntak av 2C-Xer).
DMT gir ingen krysstoleranse.
LSD gir mye toleranse for sopp, DMT og 2C-B.

LSD er det som slår ut alt annet toleransemessig. Sannsynligvis pga en bredere spekter av funksjoner i hjernen.
Sopp påvirker en mindre mengde reseptorer enn LSD, så det optimale er å ta sopp først, og LSD etterpå. De påvirker mange av de samme reseptorene, så det vil være krysstoleranse. Ville venta et par dager til hvis jeg var deg.
Jeg synes sopp er mer intenst enn LSD, men det er individuelt.
forskjellig fra folk til folk og mengden du tar. jeg har nesten ikke krysstoleranse på sopp og syre. dmt finnes ikke toleranse. fantastisk. tar akkurat for meg 6 dager så er jeg nullstilt. .har stor efaring 500 lapper+ sikkert 300 trekk dmt/changa. har opllevd syra kan funke dobbel dag dbare man dobler dosen neste dag. tok en gang 600 ug så 1200 neste dag trippa nesten 3 dager på veldig bra hvitkrystal

og lsd slår ikke ut et changa/dmt trekk. den tar helt over hvis du blander. så kommer tilbake i syreformen igjen. så syre gir ikke toeranse på dmt. men har hørt på sopp men personlig nesten ikke på meg. men tar alltid store doser
Sist endret av Kaggen; 4. august 2020 kl. 03:50. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.