Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 2483
Anonym bruker
"Sugen Laks"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Tenkte å prøve å lage hasj, er deg enkelt?
Anonym bruker
"Velkommen Gullbust"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
det er ikke veldig vanskelig å lage hasj men det er mange måter med forskjellige utgangspunkter man kan gjøre det på. så om du ser etter konkrete metoder så er det nok lurt å nevne hva du har tenkt å lage hasj av.
Det er ikke spesielt vanskelig, men du må vite hvilken metode du skal bruke. Det er nemlig mange, mange forskjellige måter å lage hasj eller ekstrakter på.
Det kommer mest an på hva slags materiale du sitter med, skal du lage hasjen av trim/blader eller ferdige buds?

En av de mest populære metodene kalles "bubble hash", du kan se guide hvor de bruker trim og blader her:
MAKING HASH: TURNING SHAKY TRIM INTO BUBBLE HASH

En annen metode kalles bare "dry sifting", altså å tørrsile (finnes også en variant av denne hvor man bruker tørris):
How to Make Hash - Cannabis Craftsmanship

Det er sikkert en hel haug jeg kunne nevnt av forskjellige metoder, men kan til slutt nevne butan-ekstrahering (aka butane honey oil), som virker litt stress og potensielt farligere enn de andre:
Bho extraction the safe and easy way

I den siste videoen bruker han et apparat laget for formålet, men jeg har sett massevis av do-it-yourself-guides hvor man kan få til tilsvarende med vanlige brusflasker o.l.
Det er selvfølgelig viktig å passe på at gassen blir ventilert og ingen ild blir brukt i nærheten når man holder på med gass!
Noen som vet om en norsk side hvor man kan få kjøpt et slikt "silebrett" som kan brukes til dry sifting? Gjerne i 75-150 micron. Alternativt bubble hash poser?

Har funnet det på amazon og ebay, men koster en formue å få det sendt hit

Har en del trim i fryseren jeg gjerne vil teste.
Jeg lagde hasj i fryseren, av rester fra grows.

Klipte av blader og stilker som åpenbart hadde en del krystaller på seg, la alt dette i et Norgesglass, og la glasset i fryseren.

Dagen etterpå ristet jeg glasset veldig mye, for så å legge glasset i fryseren igjen, for så å riste igjen.
Resultatet var at veggene på innsiden av glasset var dekt av krystaller. Dette skrapte jeg ut, med en slikkepotte.
Funka bra, det.
Du kan jo kjøpe pollen presser å presse 5g klumper.