Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 4435
Hei.
Er blitt mer og mer interessert om tanken å dra på en ukers ferie alene et sted. Aldri gjort det før og er såklart usikker. Noen som har tidligere erfaring med dette eller noen som har noen fine destinasjoner å anbefale? Er det noen spesielt (apper o.l) man burde få seg for å komme i kontakt med jevnaldrende dit man reiser som er litt å samme båt som deg?
Alt av kommentarer er velkommen
Har reist masse på ferie alene, noen ganger av behov og andre ganger av eget ønske.
Det blir akkurat så moro som du gjør det til.

Interrailpass er jo alltid en god idé, spesielt om du er under 26 og kan kjøpe ungdomsbillett.

Om jeg føler for selskap på turene pleier jeg å bli kjent med folk på hosteller, men som oftest koser jeg meg like godt i eget selskap.
Tinder og slikt er det også mange som bruker for å komme i kontakt med folk.
Jeg har også vert på en del ferier alene, var to ganger på interrail alene i 30+ dager og må si det er de beste feriene jeg har hatt. Bodde på hosteller og det kan virkelig anbefales! Ble altid kjent med folk uten noe problem, selvom jeg på den tiden var ganske introvert. Er veldig chill a reise alene da man kan gjøre akkurat hva man vill, og om et sted er drit kult eller du blir kjent med noen fete folk kan du bli der lengre.
Min personlige favoritt by her i Europa å være på ferie i alene er helt klart Lisboa, bodde på et hostell kalt old Town hostel og hadde en av de beste ukene i mit liv. Altid masse liv, masse forskjellige menesker og mulighet til å dra på stranden dersom det var ønskelig. I tillegg kan man ta en times busstur og komme til et kjent surfested om man er into sånnt!
Sitat av blinkeye Vis innlegg
Hei.
Er det noen spesielt (apper o.l) man burde få seg for å komme i kontakt med jevnaldrende dit man reiser som er litt å samme båt som deg?
Alt av kommentarer er velkommen
Vis hele sitatet...
Hei.

Ja det finnes flere slike apper. Søk på travel buddy på google. Noen er gratis og noen er halvgratis. Prøv litt forskjellige til du finner en som passer