Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 994
Hvorfor kan man gjøre dette på enkelst mulig måte? Er ikke spesielt kyndig på elektronikk heller. Har et par kompiser som kan litt.
Hvilken type "lysstofflampe" snakker vi om her?

Du skal skru fast armaturet?
Det er allerede montert, og du skal koble spenning/strøm til?


Ei heller snakker vi om elektronikk nå, men elektro.
Sist endret av Blackkoz; 25. juli 2012 kl. 20:01.
Trådstarter
7 0
Det er en vanlig type taklampe til kjøkken med to lysstoffrør i. Det er ingen ledning fra den og jeg skulle helst hatt kontakt jeg kunne dra ut og inn som jeg ville. Forskjellen fra et kjøkken er at jeg skal ha den i et skap som sagt.
http://www.clasohlson.com/no/Lampettledning/Pr363810000

Denne eller ta kabel fra en gammel lampe du har liggende.
Så kobler du de 2 lederne som er i kabelen på sukkerbiten som er bakom lampa.


Allerhelst få noen med litt bedre teknisk kunnskap enn det du har, til å gjøre det. Så slipper det å oppstå kortslutning og i værste fall brann.
Trådstarter
7 0
Sitat av Blackkoz Vis innlegg
http://www.clasohlson.com/no/Lampettledning/Pr363810000

Denne eller ta kabel fra en gammel lampe du har liggende.
Så kobler du de 2 lederne som er i kabelen på sukkerbiten som er bakom lampa.


Allerhelst få noen med litt bedre teknisk kunnskap enn det du har, til å gjøre det. Så slipper det å oppstå kortslutning og i værste fall brann.
Vis hele sitatet...
Tror jeg får noen andre til å gjøre det enn meg selv, men takk for hjelpen.
Pyroteknisk orca
OrciTheOrca's Avatar
4 5
Burde ikke ha lysrør i lukkede skap. I hvertfall ikke store. De trenger litt luft for å kjøles.

Og ja, om en ikke er sikker på hva en gjør, ikke gjør det!
Sitat av OrciTheOrca Vis innlegg
Burde ikke ha lysrør i lukkede skap. I hvertfall ikke store. De trenger litt luft for å kjøles.

Og ja, om en ikke er sikker på hva en gjør, ikke gjør det!
Vis hele sitatet...
Det med kjøling kan jeg skrive under på. Prøvde en gang å sette et 45cm slikt rør, blacklight riktignok, inn i en datamaskin, og det gikk... ikke akkurat så bra.

Hvis det bare er lys du trenger, går for LED lampe.
Ja, gå for LED .

Endel er ganske billige, og de finnes i mange utførelser. Trekker minimalt med strøm også.
Pyroteknisk orca
OrciTheOrca's Avatar
4 5
En kan kjøpe LED striper online for veldig lite, bare et par tikroninger, og de er lette å koble, DC12V inn og en liten bryter.