Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1224
hei, jeg holdt på å innstalere mac OS X (kopiert) på macen min men når den starter nå begynner den på loadinga (den rundinga) og så blir bildet ødelgagt og alt stopper. noen som vet hva som kan være feil?
kan det være at den er kopiert?
I like turtles
Skyfex's Avatar
Litt mer informasjon please.
Hvilken modell er det? (skjekk apple-history.com)'
Hvilken versjon av OS X? Siste? (Mac OS X 10.3 Panther)
Var dette når du startet opp med installasjons-CDen eller etter installasjonen?
Hvilket OS har du fra før? (Mac OS 9?)

Skal prøve å hjelpe, men som sagt.. Trenger litt mer detaljer.
Har eit lignande problem med min Macintosh IIcx. Dataen slår seg på og alt, men så kjem det berre opp ein diskett med eit blinkande spørsmålstegn på. Sist eg hadde det problemet så måtte eg sette i nokre systemdiskettar. Eller eg hugsar at du kanskje kunne halde nede noke når du starta maskina slik att du gjekk forbi den disketten.
I like turtles
Skyfex's Avatar
Grinder: Haha.. Ja.. De gamle macintoshene hadde ikke harddisk. Du må finne en systemdiskett for å starte den.
maceren: Er det en G3 iMac? Vet de trenger en firmware-oppdatering før man legger inn OS X, for å unngå at ting tar fyr og eksploderer.
Trådstarter
det er en powemac G3. da jeg holdt på å innstalere stod det at det skulle gå på den.
I like turtles
Skyfex's Avatar
http://www.lowendmac.com/ppc/index.shtml

Skjekk sidene om Powermac G3. Finn ut hvilken modell du har først. Der står det instrukser for å installere OS X.
Opprinnelig postet av SkyFex
Grinder: Haha.. Ja.. De gamle macintoshene hadde ikke harddisk. Du må finne en systemdiskett for å starte den.
Vis hele sitatet...
Har faktisk 40MB harddisk, 16MHz og 1MB RAM. er ikkje noke tull
Høres veldig veldig likt ut som et problem jeg hadde med en gammel ibook jeg har, funka når jeg fikk skaffa nyeste utgave av osX
Jeg hadde et veldig likt problem for en stund tilbake. Jeg skulle reinstallere OS X på iBook'en til ei vennine. Hun hadde ikke cd'ene selv, så jeg brukte cd'ene jeg fikk med min iBook. Men iBook'en hennes nektet å boot'e cd'ene. Det macern beskriver i sin første post er akkurat hva som skjedde her.
Det rare var at iBook'en min bootet cd'ene. Er det en eller annen grunn til at det er slik? Har Apple lagt inn en slags "sperre"? Eller virker dette veldig rart?
I like turtles
Skyfex's Avatar
Grinder: damn.. burde skjekka før jeg sa noe Bare de originale (Macintosh og Macintosh SE) som ikke hadde mulighet for harddisk. Vel.. Det er mulig du trenger en diskette uansett. Men min erfaring er ikke så god over Macintosh SE og Macintosh LC.