Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  79 31727
Ja, klar over det. Men meskalin er jo ikke et kjemikalie, det er et phenetylamin. 2c-b som er et kjemikalie/phenetylamin blir vel i etterpåklokskapen kalt for kjemikalie fordi det er kommet til verden gjennom en kjemisk syntetisk produksjon.

Edit: Dodecha - ok, jeg bare har aldri hørt noen kalle meskalin for et kjemikalie, men ord som "narkotika, phenetylamin, et stoff osv". Men da er meskalin vel et kjemikalie

Vi har veeeeliig mange naturlige kjemikalier skjønner jeg Meskalin er et av dem, akkurat som salt.
Sist endret av Deci; 14. januar 2010 kl. 01:01.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Deci: Det er sant det du sier, "kjemikalie" blir ofte missforstått som "kunstig stoff", man hører alltid om fyren som "bare bruker naturlige rusmidler og ingen kjemikalier" som blir selvmotsigende. Det er heller ingen logikk i at et naturlig kjemikalie er mer sunt enn et kunstig kjemikalie, noen er farlige og noen er nyttige uavhengig av opphavssted.

Edit: Korrekt angående tankegangen din: kjemikalie betyr et rent stoff, være det salt eller meskalin.
Sist endret av Dodecha; 14. januar 2010 kl. 10:13.
Ja, man hører stadig om de som bare bruker naturlige og ikke "kjemiske" stoffer, men når jeg tenker meg om vet jeg jo godt at alle stoffer er kjemiske, men ikke alle er syntetiske. Folk må legge fra seg ordet kjemisk og bruke naturlig eller syntetisk i stedet.

Var også dette ordet "kjemikalie" som jeg ikke tenkte over egentlig var betegnelsen på en ren mengde av et kjemisk stoff. Så 1gram salt er like mye kjemikalie som 1gram meskalin, selvom kjemikalie høres helt galt ut på begge delene. Tenker industri/syrer etc når jeg hører kjemikalie

correct me if im wrong på noe av det jeg tenker!
▼ ... over en måned senere ... ▼
Jeg har kanskje tenkt å kjøpe noen peyote frø, men så lurer jeg på om de er noe vansklig å oppdrive. Er det bare å putte dem i jord og sette dem i vinduskarmen likksom, eller er det mer komplisert en det? Jeg har ikke noe erfaring når det gjelder å plante kaktuser og blomster generelt så jeg lurer på om noen andre mer litt mer peiling kan peke meg i riktig retning.

Hvordan jord bruker mann?
Hvor lang tid tar det ca før den er moden?
Hvor lenge kan peyote kaktusen leve?
Hvor mye skal jeg vanne dem?
Kan jeg plante flere frø i samme potte?
Sist endret av twisted shroom; 18. februar 2010 kl. 17:46.
jeg har bestillt 3stk 6" Trichocereus Bridgesii "cuttings" og regner med at de dumper ned i posten om noen dager. Noen som vet noe videre om hvordan jeg skal "håndtere" disse... foruten om det å gomle alle med en gang Om jeg skal kultivere dem.. blir det omtrent som å gjøre det man gjør med vanlige stiklinger?

Edit: ja, jeg vet om at det kan bli problemer med import.. but it wont.. så ikke post noe om det takk.
Sist endret av Meanstreak; 18. februar 2010 kl. 18:19.
Sitat av twisted shroom Vis innlegg
Jeg har kanskje tenkt å kjøpe noen peyote frø, men så lurer jeg på om de er noe vansklig å oppdrive. Er det bare å putte dem i jord og sette dem i vinduskarmen likksom, eller er det mer komplisert en det? Jeg har ikke noe erfaring når det gjelder å plante kaktuser og blomster generelt så jeg lurer på om noen andre mer litt mer peiling kan peke meg i riktig retning.

Hvordan jord bruker mann?
Hvor lang tid tar det ca før den er moden?
Hvor lenge kan peyote kaktusen leve?
Hvor mye skal jeg vanne dem?
Kan jeg plante flere frø i samme potte?
Vis hele sitatet...
Det er veldig lett. Du kan fint bruke vanlig kaktusjord fra Plantasjen etc. Mange anbefaler perlite, det følger også med om du kjøper growkits, men jeg synes jorden holder seg våt for lenge og den blir også litt for kompakt. Mener nå jeg. Vann når den øverste jorden har vært tørr et par/tre dager, de liker ikke å bade i vann.

Det virker som peyote liker veldig godt at man blander inn noe ekstra organisk som feks torv. Men den bør være ugjødslet fra butikkens side, ikke sikkert peyoten liker gjødselen som kan være blandet inn så forhør deg om det er gjødslet eller ikke. Og bland gjerne inn litt sand og grus selv, ikke så mye, men en 20% + kaktusjorden fra butikken.

Det tar mange år å oppdrive, men siden du nok skal ha dem innendørs så kan de vokse hele året og ikke bare en viss tid som i naturen. Så det går ganske fort. Om du får opp 20stk peyote nå så har du nok til en eller fler turer om en 10-15år. Føles ikke så lenge om du ikke sitter å er sugen på de hver dag

Du kan fint plante mange frø i samme potte, de liker litt selvskap. Men når det begynner å bli trangt og det hemmer veksten bør du potte de om! Når du sår frø så ta å kok vann i vannkokern. Hell dette vannet oppi potta med jord slik at alle eventuelle mikroorganismer dør. Ha godt med dreneringshull i potta. Etter dette lar du potta stå et par timer før du sår frøa oppi. Frøa skal bare så vidt dyttes nedi jorda, du trenger ikke dekke de med jord. Ha så gjerne en brødpose over alt sammen slik at all fuktigheten holder seg der. Lys fra feks lysrør skal stå på en 16 timers tid. En 30-40cm under lysrøret er ganske fint faktisk.

Etter to-fire uker vil du se at frøa har spira. Brødposen bør ha vært over de hele tiden, men ta å slipp inn luft en gang om dagen eller annenhver dag. Brødposen bør være over potta i et par tre måneder. Ta gjerne lag noen hull når du skjønner at du ikke får opp flere fra frøa. Et par nye hull i uka til du skjønner at du kan fjerne posen.

Dette er mitt tips og det funker.
Sist endret av Æsh; 18. februar 2010 kl. 18:33.
▼ ... over et år senere ... ▼
Syns denne bør flyttes over i utvalgte emner fra rusmiddelforumet delen. Greit den har kanskje ikke så veldig mange sider, men det har ikke den ibogaine-tråden heller.
Just sayin'

Også on-topic: Noen som har erfaring med meskalin HCl? Ser at Erowid lister 200-300mg som en "common dose", men en kar på bluelight mener at Erowid's dose-guide ofte skriver mindre doser pga. at det vil at folk skal safe mest mulig på rusmidler. Han skrev også at men burde ta mer for å virkelig få noe utbytte av opplevelsen. Selvfølgelig er det greit å være forsiktig første gang med et nytt rusmiddel, men jeg tenkte at når jeg først skal trippe så vil jeg få mest ut av det

Og hvordan inntas det? Nasalt, sublingualt eller skal jeg bare svelge det/droppe det i en ball av Rizla?
▼ ... over en uke senere ... ▼
Update: Droppet litt under 250mg meskalin HCl i rizla for noen dager siden. Potente greier, men også veldig "snilt". Bakken pustet, jeg så cellene bevege seg i/under huden min, jeg så furutrærnes subtile fraktaldesigner 100% tydelig, sirkelformer med regnbuemønster i himmelen, etc. Lite CEV, da.
Fikk ikke så mye igjen av trippen, og den var hverken positiv, negativ eller livsforandrende, men interessant alikevel.

Kan tenke meg meskalin er et godt utgangspunkt for førstegangstrippere og at det også er mulig å bruke i sosiale sammenhenger som fester/klubber/konserter, da man ble ganske gira. Dette kommer vel av at det er et fenetylamin, altså beslektet med MDMA og andre stimulanter
▼ ... over en måned senere ... ▼
Hallo!

Jeg bare lurte på om det er noen som gjenkjenner denne kaktusen?
Og hvor gammel er den ca.? Noen som er flink å gjette?

Fant den på den lokale blomsterbutikken for 30 kroner, så jeg tenkte hvorfor ikke?!
Men de som jobbet der, var ikke mye kompetente, de kunne ikke fortelle hvordan type det var, og heller ikke hvor gammel den var. Den sto på et brett å badet i vann, skjønte ikke hvordan den overlevde, jeg.
Men har nå plantet den i en større potte, siden roten kom ut av den potta som fulgte med, som dere også ser på bildene
Men er det noen som kan hjelpe meg? Og noen som har generelle kaktus tips?

http://bildr.no/thumb/900523.jpeg

http://bildr.no/thumb/900524.jpeg

http://bildr.no/thumb/900525.jpeg
Sitat av simengeorg Vis innlegg
Hallo!

Jeg bare lurte på om det er noen som gjenkjenner denne kaktusen?
Og hvor gammel er den ca.? Noen som er flink å gjette?

Fant den på den lokale blomsterbutikken for 30 kroner, så jeg tenkte hvorfor ikke?!
Men de som jobbet der, var ikke mye kompetente, de kunne ikke fortelle hvordan type det var, og heller ikke hvor gammel den var. Den sto på et brett å badet i vann, skjønte ikke hvordan den overlevde, jeg.
Men har nå plantet den i en større potte, siden roten kom ut av den potta som fulgte med, som dere også ser på bildene
Men er det noen som kan hjelpe meg? Og noen som har generelle kaktus tips?

http://bildr.no/thumb/900523.jpeg

http://bildr.no/thumb/900524.jpeg

http://bildr.no/thumb/900525.jpeg
Vis hele sitatet...
Denne tråden handler ikke om pyntekaktuser men om kaktuser som inneholder meskalin, ett psykedelisk rusmiddel.
Tenkte bare siden det er en meskalin/kaktus tråd! Finner ingen andre kaktus tråder her på forumet..
▼ ... over en måned senere ... ▼
Hvor mange gram tror dere en 45cm høy san pedro kaktus inneholder? Holder det til en tripp? Trenger ikke et nøyaktig svar, da det kommer til å bli veid etterhvert, men et utgangspunkt ville vært fint.
▼ ... over et år senere ... ▼
Sitat av Revbatim Vis innlegg
Kan tenke meg meskalin er et godt utgangspunkt for førstegangstrippere og at det også er mulig å bruke i sosiale sammenhenger som fester/klubber/konserter, da man ble ganske gira. Dette kommer vel av at det er et fenetylamin, altså beslektet med MDMA og andre stimulanter
Vis hele sitatet...
Update på dette: Meskalin er fantastisk på konsert! Heiv i meg 450mg på Hovefestivalen før jeg gikk for å se Real Estate. Etter Real Estate begynte ting å skje, så 10 minutter av Dropkick Murphys, før jeg gikk tilbake til campen for å drikke mer.

Der finner jeg 2-3 kompiser som varmer opp til Snoop Dogg med joints. Sammen med dem er en jente fra nabocampen som ble tiltrukket av lukten. Jeg sitter der på opptur(oppturen på meskalin er ganske lang), og røyker med dem. Bytter bort en dose MDMA mot den siste jointen og blir fin i formen.

Det som var litt rart var følelsen jeg hadde mens vi satt der. Følte det var kaos/unntakstilstander, som at alle(bortsett fra oss) skyndte seg for å få med seg Snoop. Vi sitter der og snakker, og han ene kompisen min(la oss kalle ham J) sier til han andre(T) at han bryr seg for mye om enkle ting(krangling blant venner, kjærester, sladder og rykter), mens han egentlig burde tenke på universets mysterier, etc. Da J sier: "De har tilogmed påvist at små partikler har bevissthet. De satt et kamera i LHC, og partiklene reagerte annerledes når kameraet var der enn ikke", går det et lys opp for meg. J fortsetter å analysere T, og sier at han har en veldig maskulin holdning, samt toneleie. Dette er veldig kult og oppservere(kroppsspråket, holdningen, etc).

Vi stikker videre til Snoop Dogg og må gjennom en jævlig lang kø + sikkerhetssjekk. Kommer oss trygt gjennom og går/småløper for å få med oss Snoop. Vel inne på konserten er lukten av Marihuana over oss. Snoop står knallrød i øya og rapper. Konserten var så som så(blanding av Katy Perry - California Girls, og gullkorn/klassikere som What's My Name, Drop it like its hot, etc).

Meg og T må på do for og pisse, og noiaen slår innover meg, har vanligvis ikke problemer med å pisse på urinaler, men akkuratt nå føler jeg et sykt forventingspress(om man kan kalle det det), og får ikke ut noe. T er ferdig, og jeg ser han begynner å bli utålmodig. "Fortsett uten meg, jeg finner dere nok igjen!" sier jeg. Han stikker fra meg og jeg er alene. Prøver å lokalisere de andre, men til liten nytte. Her begynner jeg så smått og bæde. Jeg må på do, jeg finner ikke vennene mine, mange fulle og bråkete folk overalt: STRESS!

Jeg går mot doene som er nærmest teltscenen, og nede fra teltscenen hører jeg fantastisk, nydelig musikk. Det frister å gå ned dit, men jeg må på do først! Finner et ledig avlukke, og setter meg ned for å få ut både gult og brunt. Mens jeg sitter der, på denne skitne, stinkene festivaldoen øker angsten min. Jeg føler meg skitten, som et ekkelt dyr som sitter her og driter. Det føles som om veggene presses rundt meg. Jeg kjemper alt jeg kan for å presse ut den siste kabelen. Jeg griper etter dopapiret(som heldigvis - takk gud - er der), og tørker meg. FAEN! Jeg blir jo aldri tørr i baken. Etter noe som virker som en evighet har jeg endelig tørket alt. Jeg åpner doen og løper derifra som om det skulle ha vært fødestedet for Antikrist. Jeg spurter ned mot teltscenen hvor jeg har hørt nydelig musikk under hele dobesøket.

Jeg setter meg først ned litt i bakgrunnen, og bak folkemengden. Sånn for å samle tankene. Jeg legger meg nedpå, men kommer ann på at om jeg ligger slik på en konsert kan det fort hende at en vakt kan komme bort til meg for å høre om jeg har det bra, dette frister lite, og jeg setter meg opp i sittende stilling igjen. Sakte men sikkert trekker disse nydelige, små-psykedeliske tonene meg mot folkemengden. Før jeg er klar over hva som skjer står jeg helt forran sammen med to blod-fans av bandet. Vi hopper. Vi skriker. Vi danser. Meg med det største turegliset jeg kan huske å ha hatt(på linje med første gang på MDMA), de med hjemmesnekra fan-tskjorter. Jeg storkoser meg. Har det rett og slett fantastisk. Dette er ren eufori. Pur lykke. Konserten avsluttes og jeg blir nesten litt trist. Helt til jeg kommer på noe...

Maya Jane Coles spiller på Flekken! Åh, flekken i mitt hjerte. Jeg var på flekken dagen før, da med 2C-B dansende rundt i mine blodårer. Jeg hadde det da fantastisk med Todd Terje bak miksebordet. og jeg møtte også to typer som hadde inntatt MDMA her dagen før, og endte opp på et nachspiel med en gjeng bestående av utrolig kule, alternative mennesker(blitzere + noen folk fra Steinerskolen). En av disse(la oss kalle ham S), var der idag også. For en herlig type. Første gang jeg møtte ham på dansegulvet var dagen før. Da var han ikledd en herlig grønn blazer, sorte skinny-jeans og solbriller. Idag var antrekket 80-talls grilldress. Men han var umulig å ikke kjenne igjen der han stod og danset for seg selv ved høytaleren. Det lange blonde håret og skjegget, den litt rødmussede huden. Det var S, liten tvil om det. Jeg smilte fornøyelig ved vår gjenforening, og ga ham en god varm klem. Fantastisk. Jeg danset hele natten, og storkoste meg. Gliste fra øre til øre. Danset med vilt fremmede. Endte opp i en stor ring hvor vi på tur gikk i midten av ringen og viste frem våre kuleste moves. Alt dette med vilt fremmede. Folkene som stod bak Maya Jane Coles(folk fra oslo club cast, og andre backstage folk) stod og ga med thumbs-up og smilte til meg. Jeg småflørtet til og med med hun ene. De tok bilder/film av meg også tror jeg. Jeg fikk høre fra folk at jeg hadde peil på dansing. At jeg utstrålte en enorm danseglede. Til og med journalisten fra dagbladet sa til meg at jeg var helt rå! Fy faen, best night of my life. På slutten håndhilste jeg på alle som hadde stått i DJ boothen, inkludert Maya Jane Coles. Jeg danset fra 23:30 - 03:00, og det hele virket som en halvtime. Jeg endte opp på Nachspiel med stort sett de samme kule folka fra sist kveld.

Konklusjon: Meskalin på festival/fest/konsert/nattklubb: FUCK YES
Sist endret av Revbatim; 9. juli 2012 kl. 21:10.
Sitat av Revbatim Vis innlegg
Update på dette: Meskalin er fantastisk på konsert! Heiv i meg 450mg på Hovefestivalen før jeg gikk for å se Real Estate. Etter Real Estate begynte ting å skje, så 10 minutter av Dropkick Murphys, før jeg gikk tilbake til campen for å drikke mer.

Der finner jeg 2-3 kompiser som varmer opp til Snoop Dogg med joints. Sammen med dem er en jente fra nabocampen som ble tiltrukket av lukten. Jeg sitter der på opptur(oppturen på meskalin er ganske lang), og røyker med dem. Bytter bort en dose MDMA mot den siste jointen og blir fin i formen.

Det som var litt rart var følelsen jeg hadde mens vi satt der. Følte det var kaos/unntakstilstander, som at alle(bortsett fra oss) skyndte seg for å få med seg Snoop. Vi sitter der og snakker, og han ene kompisen min(la oss kalle ham J) sier til han andre(T) at han bryr seg for mye om enkle ting(krangling blant venner, kjærester, sladder og rykter), mens han egentlig burde tenke på universets mysterier, etc. Da J sier: "De har tilogmed påvist at små partikler har bevissthet. De satt et kamera i LHC, og partiklene reagerte annerledes når kameraet var der enn ikke", går det et lys opp for meg. J fortsetter å analysere T, og sier at han har en veldig maskulin holdning, samt toneleie. Dette er veldig kult og oppservere(kroppsspråket, holdningen, etc).

Vi stikker videre til Snoop Dogg og må gjennom en jævlig lang kø + sikkerhetssjekk. Kommer oss trygt gjennom og går/småløper for å få med oss Snoop. Vel inne på konserten er lukten av Marihuana over oss. Snoop står knallrød i øya og rapper. Konserten var så som så(blanding av Katy Perry - California Girls, og gullkorn/klassikere som What's My Name, Drop it like its hot, etc).

Meg og T må på do for og pisse, og noiaen slår innover meg, har vanligvis ikke problemer med å pisse på urinaler, men akkuratt nå føler jeg et sykt forventingspress(om man kan kalle det det), og får ikke ut noe. T er ferdig, og jeg ser han begynner å bli utålmodig. "Fortsett uten meg, jeg finner dere nok igjen!" sier jeg. Han stikker fra meg og jeg er alene. Prøver å lokalisere de andre, men til liten nytte. Her begynner jeg så smått og bæde. Jeg må på do, jeg finner ikke vennene mine, mange fulle og bråkete folk overalt: STRESS!

Jeg går mot doene som er nærmest teltscenen, og nede fra teltscenen hører jeg fantastisk, nydelig musikk. Det frister å gå ned dit, men jeg må på do først! Finner et ledig avlukke, og setter meg ned for å få ut både gult og brunt. Mens jeg sitter der, på denne skitne, stinkene festivaldoen øker angsten min. Jeg føler meg skitten, som et ekkelt dyr som sitter her og driter. Det føles som om veggene presses rundt meg. Jeg kjemper alt jeg kan for å presse ut den siste kabelen. Jeg griper etter dopapiret(som heldigvis - takk gud - er der), og tørker meg. FAEN! Jeg blir jo aldri tørr i baken. Etter noe som virker som en evighet har jeg endelig tørket alt. Jeg åpner doen og løper derifra som om det skulle ha vært fødestedet for Antikrist. Jeg spurter ned mot teltscenen hvor jeg har hørt nydelig musikk under hele dobesøket.

Jeg setter meg først ned litt i bakgrunnen, og bak folkemengden. Sånn for å samle tankene. Jeg legger meg nedpå, men kommer ann på at om jeg ligger slik på en konsert kan det fort hende at en vakt kan komme bort til meg for å høre om jeg har det bra, dette frister lite, og jeg setter meg opp i sittende stilling igjen. Sakte men sikkert trekker disse nydelige, små-psykedeliske tonene meg mot folkemengden. Før jeg er klar over hva som skjer står jeg helt forran sammen med to blod-fans av bandet. Vi hopper. Vi skriker. Vi danser. Meg med det største turegliset jeg kan huske å ha hatt(på linje med første gang på MDMA), de med hjemmesnekra fan-tskjorter. Jeg storkoser meg. Har det rett og slett fantastisk. Dette er ren eufori. Pur lykke. Konserten avsluttes og jeg blir nesten litt trist. Helt til jeg kommer på noe...

Maya Jane Coles spiller på Flekken! Åh, flekken i mitt hjerte. Jeg var på flekken dagen før, da med 2C-B dansende rundt i mine blodårer. Jeg hadde det da fantastisk med Todd Terje bak miksebordet. og jeg møtte også to typer som hadde inntatt MDMA her dagen før, og endte opp på et nachspiel med en gjeng bestående av utrolig kule, alternative mennesker(blitzere + noen folk fra Steinerskolen). En av disse(la oss kalle ham S), var der idag også. For en herlig type. Første gang jeg møtte ham på dansegulvet var dagen før. Da var han ikledd en herlig grønn blazer, sorte skinny-jeans og solbriller. Idag var antrekket 80-talls grilldress. Men han var umulig å ikke kjenne igjen der han stod og danset for seg selv ved høytaleren. Det lange blonde håret og skjegget, den litt rødmussede huden. Det var S, liten tvil om det. Jeg smilte fornøyelig ved vår gjenforening, og ga ham en god varm klem. Fantastisk. Jeg danset hele natten, og storkoste meg. Gliste fra øre til øre. Danset med vilt fremmede. Endte opp i en stor ring hvor vi på tur gikk i midten av ringen og viste frem våre kuleste moves. Alt dette med vilt fremmede. Folkene som stod bak Maya Jane Coles(folk fra oslo club cast, og andre backstage folk) stod og ga med thumbs-up og smilte til meg. Jeg småflørtet til og med med hun ene. De tok bilder/film av meg også tror jeg. Jeg fikk høre fra folk at jeg hadde peil på dansing. At jeg utstrålte en enorm danseglede. Til og med journalisten fra dagbladet sa til meg at jeg var helt rå! Fy faen, best night of my life. På slutten håndhilste jeg på alle som hadde stått i DJ boothen, inkludert Maya Jane Coles. Jeg danset fra 23:30 - 03:00, og det hele virket som en halvtime. Jeg endte opp på Nachspiel med stort sett de samme kule folka fra sist kveld.

Konklusjon: Meskalin på festival/fest/konsert/nattklubb: FUCK YES
Vis hele sitatet...
Dette må du få inn på en egen rusrapport, var jo knallbra lesestoff!

Høres ut som du hadde Raveday of your life! Hahaha, Kp!
▼ ... over en måned senere ... ▼
Hey kaktus-vitere!
Jeg skal til Amsterdam om tre uker og lurer på om noen meskalin-kaktuser er lovlig å ta med seg hjem?
▼ ... over en måned senere ... ▼
Hei, nå har jeg ikke lest alle innleggene i denne tråden, men jeg går ut ifra at ingen har spurt om det..
Så og si hver gang jeg tar en psykeldelisk substans kaster jeg opp. Det jeg lurer på er hvor lenge jeg må holde meskalin nede for å få 100% virkning av dosen? Meskalin bruker jo ganske lang tid før kicker inn.. må man holde meskalinen nede helt til rusen tar deg, eller holder det å holde det nede i 30-60 min?
▼ ... over en måned senere ... ▼
Tjolahopp.
Jeg drar opp igjen denne tråden da jeg har fått tak i kaktus selv
Nå har jeg 2stk Peruvian Torch på rundt 10-12cm og 1stk bitteliten Peyote. Veldig happy for at de kom gjennom tollen *puste lettet ut*.
Men, de stakkars kaktusene har ligget i postkassen i hele dag, og der er det ikke mye varmt. Hvor dødelig er 16timer med temperaturer ned mot 0 grader celcius for kaktus? Peyoten føles litt sånn gele-aktig ut om jeg tar på den. Er dette vanlig? Jeg har aldri tatt på en kaktus før så vet ikke hvordan den skal føles, men jeg finner da gele-konsistens ganske uvanlig i planteverden. Inpu Anyone?
Peruvian ser ut til å klare seg bra, men jeg vil jo helst at den stakkars peyoten også skal overleve. Så om den har det fælt, hvordan kan jeg redde den fra å dø?

Lys er også noe jeg lurer på. Tanken var å ha disse plantene stående på kontoret. Som en liten langefinger til The Man, men der finnes bare lysstoff-rør og PC-skjermer; ikke akkurat kaktus-optimalt etter det jeg har skjønt. Men, som jeg også har sett så anbefaler folk å holde de unna direkte sollys det første året, hvor heftige lamper vil dette tilsvare? Tror ikke jeg fyrer opp 400watteren på dem, men en CFL kan jeg jo alltids skaffe om det er lurt.

For en gangs skyld er det ikke jeg som kommer med grotips og heller spør Jeg takker for eventuelle svar.
Best å bare spise alt med en gang, så risikerer du ihvertfall ikke at kvaliteten forringes ytterligere!
Sitat av Susanna Vis innlegg
Best å bare spise alt med en gang, så risikerer du ihvertfall ikke at kvaliteten forringes ytterligere!
Vis hele sitatet...
Men den er så liten at det ikke vil gi noe videre effekt. Den er på størrelse med 20-kroning i omkrets og cirka 1cm høy. Ikke akkurat de anbefalte 150grammene med fersk kaktus.
Skummelt med kaktus i posten på den her tida av året! Derfor handler jeg kun sånt når det er akseptable temperaturer ute.

Akkurat nå står de og koser seg under en 20W CFL (1000 lumen) og ser ut til og trives bra! Varmt og godt er det der også. Den minste av peyotene har helt klart vokst litt de siste ukene, pluss at den har fått ny offset! (caespitosa variant) Den største har ikke vokst siden jeg fikk den, og det er snart to år siden. :-\
Sitat av nZaal Vis innlegg
Skummelt med kaktus i posten på den her tida av året! Derfor handler jeg kun sånt når det er akseptable temperaturer ute.

Akkurat nå står de og koser seg under en 20W CFL (1000 lumen) og ser ut til og trives bra! Varmt og godt er det der også. Den minste av peyotene har helt klart vokst litt de siste ukene, pluss at den har fått ny offset! (caespitosa variant) Den største har ikke vokst siden jeg fikk den, og det er snart to år siden. :-\
Vis hele sitatet...
Jeg tenkte nok litt kort men jeg fikk bare et innfall om at jeg skulle kjøpe kaktus, og da gjorde jeg det.
Jeg får sette de alle i jord og la de stå på badet et par dager; der er det varmt og kaktus-vennelig.
Sitat av moret Vis innlegg
Jeg tenkte nok litt kort men jeg fikk bare et innfall om at jeg skulle kjøpe kaktus, og da gjorde jeg det.
Jeg får sette de alle i jord og la de stå på badet et par dager; der er det varmt og kaktus-vennelig.
Vis hele sitatet...
Jeg tror kanskje det er viktigere å ikke la overgangen bli for stor.
Da kan de få sjokk!

Husk også at kaktuser lever i miljøer med lav luftfuktighet. Jeg tror derfor badet ikke er helt optimalt!
Peyote er rimelig tolerant for store menger vann når temperaturen er høy nok (godt over 30)
Les mer her: http://en.wikipedia.org/wiki/Lophophora#Cultivation
Sitat av harald25 Vis innlegg
Jeg tror kanskje det er viktigere å ikke la overgangen bli for stor.
Da kan de få sjokk!

Husk også at kaktuser lever i miljøer med lav luftfuktighet. Jeg tror derfor badet ikke er helt optimalt!
Vis hele sitatet...
mitt bad!=fuktig, såpass langt tenkte jeg faktisk selv også :P

Ser ut som om de klarer seg alle tre når jeg så på de i dag morges. Fortsatt litt usikker på peyoten men den virker litt fastere i formen.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Er i Mexico nå og møtt mange som har vært i ørkenen en tur. Fins guidet tur med shaman mange steder. Men litt farlig fordi det er mange politi rundt om. Er vist 5 år for og ha en peyote kaktus og i tillegg 5 år for og bruke den...
Sitat av ganesh Vis innlegg
Er i Mexico nå og møtt mange som har vært i ørkenen en tur. Fins guidet tur med shaman mange steder. Men litt farlig fordi det er mange politi rundt om. Er vist 5 år for og ha en peyote kaktus og i tillegg 5 år for og bruke den...
Vis hele sitatet...
5år er litt for lang tid i mexikansk fengsel. Prøv heller å dra med deg noen frø hjem om du har mulighet
▼ ... over et år senere ... ▼
Har bare ett lite spørsmål og gidder ikke starte en ny tråd for det, så håper det ikke gjør noe om jeg spør her:

Har fått tak i en del San pedro frø som jeg tenker å så i morgen, men er litt usikker på det med jordtypen man skal bruke. Har sett på en jordtype fra Plantasjen (Plantasjen kaktusjord), men vet ikke helt om denne er ideell for å kultivere San pedro fra frø. Sitter og funderer på om jeg skal kjøpe med meg litt perlite/vermikulitt og skaffe meg litt sand i tillegg som jeg kan tilsette jorda. Da er det bare å håpe på at jeg får svar fra noen med tidligere erfaring innen kaktuskultivering, vet ihvertfall at det er noen av dere her på forumet Takker så mye på forhånd!
▼ ... flere år senere ... ▼
Anonym bruker
"Villig Turse"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei.

Er et sted hvor hvor San Pedro-kaktus kan kjøpes lovlig på nett. Noen som har formeninger om hvordan det er å ta
Meskalin når man har begrenset med tidligere psykedelisk erfaring? Det jeg har prøvd tidligere er èn trip på 1P-LSD, to tripper på psilocybin-trøffler og en Salvia Divinorum tur. 1P-LSD var den sterkeste turen, men fortsatt langt unna egodød-nivå, så er vel å regne som
nybegynner fortsatt. Jeg ser at noen rapporter 12-16 timer lange tripper på San Pedro, som jo høres ganske intenst ut.

Takker for all svar.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hei.

Er et sted hvor hvor San Pedro-kaktus kan kjøpes lovlig på nett. Noen som har formeninger om hvordan det er å ta
Meskalin når man har begrenset med tidligere psykedelisk erfaring? Det jeg har prøvd tidligere er èn trip på 1P-LSD, to tripper på psilocybin-trøffler og en Salvia Divinorum tur. 1P-LSD var den sterkeste turen, men fortsatt langt unna egodød-nivå, så er vel å regne som
nybegynner fortsatt. Jeg ser at noen rapporter 12-16 timer lange tripper på San Pedro, som jo høres ganske intenst ut.

Takker for all svar.
Vis hele sitatet...
Takler du sopp og syre så takler du kaktus.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Har et ønske om en gang å prøve meskalin, etter en lang interesse for psykedelika. Leste Henri Michaux: Det elendige mirakel – meskalinet (på dansk) for en stund siden, og den gjorde meg nysgjerrig på dette stoffet.
Hvor vanskelig er det å få tak i, i Norge? Jeg er mest interessert i å bruke meskalin fra peyotekaktusen - ikke san pedro-kaktusene. Er der noen forskjell her, forresten? Hva med syntetisk meskalin, eller risikerer man at selgerne har blandet det ut med andre ting?
Mistenker dog at mitt eneste alternativ blir san pedro, men tør liksom ikke bestille og så bli tatt i tollen...Har ingen erfaring med ulovlige rusmidler bortsett fra spiss fleinsopp som jeg plukker selv.