Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1706
Hi, jeg lurte egentlig på hvordan det er og få tak i og røyke cannabis i Kina?
Og hvor lovlig dette er?

Har googlet det og fått forskjelig motsigende informasjon
http://en.wikipedia.org/wiki/Legalit...cannabis_trade
Sjekk ut «People's Republic of China»
Okay, så det er ganske strengt der.!
Takker
Kina er jo ett gigantisk land, og delstatene har sikkert ganske varierende praksis i forhold til cannabis.
Vet at noen plasser så får man kjøpt pannekaker og lignende med pot i på cafeer osv.
Du blir nok ikke henrettet for bruk, men Kina er allikevel et av de siste landene jeg ville blitt arrestert i for drogebruk. Kinesisk snut er noen harde, millitante jævler, og de er strenge når det kommer til drugs. Reiste gjennom store deler av landet med en pose fleinsopp i fjor, og jeg skal innrømme at jeg var en smule nervøs på diverse flyplasser og togstasjoner.
Sist endret av mentalmelt; 26. november 2007 kl. 03:54.
Sitat av mentalmelt
Du blir nok ikke henrettet for bruk, men Kina er allikevel et av de siste landene jeg ville blitt arrestert i for drogebruk. Kinesisk snut er noen harde, millitante jævler, og de er strenge når det kommer til drugs. Reiste gjennom store deler av landet med en pose fleinsopp i fjor, og jeg skal innrømme at jeg var en smule nervøs på diverse flyplasser og togstasjoner.
Vis hele sitatet...
Er du riktig uheldig, mentalmelt, så kan du faktisk i Kina bli henrettet for bruk. Litt sånn satt på spissen og ukorrekt, så kan du bare tenke deg til hvor i verden f.eks. organ-donorer kommer fra, og i så fall hvorvidt ytringsfriheten nedtrykkes til de grader. Jeg sier ikke det skjer, men dette var faktisk et interessant diskusjonstema under en røyk-og-dicovery flipp som jeg kaller det, da intet annet var å se på tv og jeg og to andre slo over på discovery og en kina-dokumentar, av alle ting klarte vi å komme fram til dette temaet.

På dokumentaren ble det påstått episoder der de som skulle henrettes var uskyldige i alle forhold, og fikk ikke sin rett til å prøve ut saken sin for en domstol. I dag er alle 64 henrettet, stilt på rekke og rad - skutt i nakken eller andre metoder, alt ettersom hvilket organ som var behov for inntakt. Av disse henrettede, var frykten for at det fantes europeere innvolvert i narkotika-sammenheng.

Merk: Frytkes innvolvert, aldri oppklart.
Nå tenkte jeg på oss som norske statsborgere da. En random kinesisk junkie ligger så klart ikke like godt ann.
Takk for informasjonen, greit å vite ettersom jeg skal til kina en tur utpå nyåret
Veldig fint og vite, selv om vi i vesten ikke blir stilt for døden så er det uansett ikke verdt det.
Jeg hadde fått et intrykk av at det var lov jeg pga kameraten min der har røyket det på bar der flere ganger, kjøpt i baren, røyket i baren, på vannbong fra baren.
Freako:

Hvis du tilfeldigvis har tenkt deg til Shanghai, er det bare å gå nedover Nanjing road (Shanghai's svar på Karl Johan) på kveldstid. Der blir du tilbudt det meste, og det florerer med hasj. Den jeg kjøpte der var god
Sitat av mentalmelt
Nå tenkte jeg på oss som norske statsborgere da. En random kinesisk junkie ligger så klart ikke like godt ann.
Vis hele sitatet...
Lol, jeg skjønte vel det - klarte bare ikke dy meg om å fortelle hvor sprøtt det var denne tråden kom opp like etter at jeg og kompisene mine hadde en discovery-flipp - snakk om tilfeldigheter! Hehe, måtte bare trekke det fram, no hard feelings =)
jeg har hørt at vis man blir tatt for og selge der nede så blir man drept.vis det stemmer så trur jeg det er vannskelig og skaffe.
Sitat av cannabis-manndi
jeg har hørt at vis man blir tatt for og selge der nede så blir man drept.vis det stemmer så trur jeg det er vannskelig og skaffe.
Vis hele sitatet...
Sånn er det vel i thailand og noen av nabolandene også, men såvidt jeg har forstått er det ikke nødvendigvis vanskelig å skaffe fordet.