Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 8925
lurte på hvor lenge sprit/hetvin er holdbar?

har arvet noen 20-30 år gamle martinier som er uåpnet, å lurte på om det er trygt å drikke?
Blir jo bare bedre med årene. Sikkert helt trygt å drikke.
Så lenge de er uåpnet tror jeg de skal være grei, og vin blir bedre med årene, ikke martini. Er sikkert ikke like høy prosent lengre, men vil tro den er brukbar
Jeg ville ikke drukket 20-30 år gammelt arvegods akuratt. Ikke fordi det er farlig, men fordi det faktisk er arvegods og har en annen verdi.

Hvis flaskene er lufttette vil jeg derimot tro det går ann å drikke, men som sagt ville jeg ikke av andre grunner.
Man kan du ikke spare på alt man arver.. og noen flasker Martini kan da ikke ha så stor sentimentalverdi akkurat.

Om det er drikkenes vet jeg ikke, men farlig er det ikke, så bare prøv.
Tviler på at det er helseskadelig å drikke lagret alkohol, men om det smaker godt er en annen sak.

Sitat av Crabman
Jeg ville ikke drukket 20-30 år gammelt arvegods akuratt. Ikke fordi det er farlig, men fordi det faktisk er arvegods og har en annen verdi.

Hvis flaskene er lufttette vil jeg derimot tro det går ann å drikke, men som sagt ville jeg ikke av andre grunner.
Vis hele sitatet...
Herrigud, hvis du arver 5 30år gamle flasker martini , ville jeg virkelig ikke sagt at det har særlig mye sentimental verdi. Drikk med god samvittighet.
Kan du poste noen bilder?
Eventuelt navnet på disse flaskene?
Kan hende de er verd no' :P
Jeg har for meg at martini faktisk er en av de tingene som går ut på dato, i hvertfall dagens martini'er. Jeg hadde vært litt småforsiktig før jeg downa en sånn flaske :P
Sitat av Akanth
Så lenge de er uåpnet tror jeg de skal være grei, og vin blir bedre med årene, ikke martini. Er sikkert ikke like høy prosent lengre, men vil tro den er brukbar
Vis hele sitatet...

Martini er vel en slags vin, Rosèvin ?
WAAH! Ikke drikk det!!!
... Tenk om det blir verdt mer med åra, og er verdt mye mer nå selv om det smaker uteliggersvette.
Jeg stemmer for å selge det.
30 år gammel vermouth er det bare å kaste. En vermouth holder seg i ett halvt til ett år om de lagres kjølig. Er de 30 år gamle så har de sikkert stått både varmt og fuktig og er helt sikkert fullstendig udrikkelig. Selv rødvin har sjeldent godt av å bli lagret i flere tiår.