Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1130
Har knekt et trådløst punkt igjen, 3com et eller annet, men når jeg logger meg på, får jeg en IP adresse fra ISP, og ikke et som starter på 192.168 etc. Er det en måte jeg kan logge meg inn på denne routeren?
Finner også et par maskiner når jeg scanner subnettet, der de deler en del, ser at C:$ er på en måte delt, men når jeg prøver å logge meg på, får jeg opp kontoen Gjest, har prøvd div passord, også uten passord, men kommer meg ikke inn.

Tips ?
Ang. at du ikke kommer inn på C er fordi ditt brukernavn ikke har tilgang til den. Derfor må du kunne brukernavn og passord til en som har rettigheter til å se det.
Grunnen til at det står et $-tegn etter c: er fordi den egentlig er skjult for dem som erpå lokalnettet.
Sikker på at du har fått ip fra isp? 172.x.x.x adresser forveksles ofte med wan-adresser.
Sist endret av PepsiCo; 14. august 2007 kl. 17:09.
tness's Avatar
Trådstarter
Dette er en ip adresse fra ISP, starter på 89.168 etc. hmm, så jeg kan bare glemme å komme inn på gjestekontoen, den er muligens deaktivert på den maskinen jeg prøver å komme meg inn på?
Sannsynligvis ja. Høres nesten ut som det er et domene der? Er det bedriftsnett ellerno? O.o eller hjemmenett? Mange bedrifter har et aksess-wlan for folk som ikke jobber der (kunder, besøkende, osv.) som kun har nettilgang i tillegg til et hovednettverk med skjult ssid
tness's Avatar
Trådstarter
Dette er en privatperson, en nabo. Kjenner igjen navnet på datamaskinen, siden det inneholder fornavnet til vedkommende.
Sitat av tness
Har knekt et trådløst punkt igjen, 3com et eller annet, men når jeg logger meg på, får jeg en IP adresse fra ISP, og ikke et som starter på 192.168 etc. Er det en måte jeg kan logge meg inn på denne routeren?
Finner også et par maskiner når jeg scanner subnettet, der de deler en del, ser at C:$ er på en måte delt, men når jeg prøver å logge meg på, får jeg opp kontoen Gjest, har prøvd div passord, også uten passord, men kommer meg ikke inn.

Tips ?
Vis hele sitatet...
Ta ut wan-kabelen til aksesspunktet, og koble deg til på lan-porten. Sett en fast ip-adresse og logg deg på AP. Husker ikke default ip på 3com men det finner du ved å google modellnavnet.

Edit: Ahh, du har kanskje ikke fysisk tilgang til den
Sist endret av jonarnev; 14. august 2007 kl. 17:26.
tness's Avatar
Trådstarter
Har ikke fysisk tilgang til routeren. Har knekt Wep koden, og logger meg på trådløst.
Sitat av tness
Har knekt Wep koden, og logger meg på trådløst.
Vis hele sitatet...
Stilig ^^, Gi en liten anonym gave til han til jul da vettu som takk for snyltingen, hehe.
Sist endret av Handyman88; 14. august 2007 kl. 19:38.
Den er ikke satt opp som hub/switch med wlan mode på? For da vil du få tildelt ip fra for eks isp
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av pr0tec
Den er ikke satt opp som hub/switch med wlan mode på? For da vil du få tildelt ip fra for eks isp
Vis hele sitatet...
Det kalles bridge mode.
naboen har nok stappa kablen i lan porten og du får dhcp fra isp, sett fast ip til 192.168.1.5 så gå på http://192.168.1.1 da kommer du nok inn på den, hvis ikke kjør en scan av 192.168.1.XX rangen for og finne routern.
grunn til at \\ip\c$ funker faktisk for ganske mange isp som det innen for din subrange (noen isp har sperra det og) dem fleste har serret samba ut mot inet.