Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 1637
Anonym bruker
"Fremmed Blåhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei, prøver å finne en plass å bo for en liten stund, er inne på AirBNB nå, men opplever at noe må være feil?

Rabatten man får for lengre opphold gjør at den nesten blir gratis å bo flere steder. Kan dette stemme?

Anonym bruker
"Fremmed Blåhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Prisen for 1 døgn er nesten like høy som 30…
Prisen for 5 døgn er 3 ganger høyere enn for 30 døgn..

Må jo være no feil her? Eller er det en gylden mulighet til å sikre seg billig tak over hodet?
Anonym bruker
"Fremmed Blåhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Noen som vet om utlåneren pliktig til å leie den ut om jeg slår til på ett så drøyt tilbud?
Regner med det er en slags bindene avtale?
Isåfall er det vel airbnb som er taperen her(?)
Sist endret av IneartheDx; 26. august 2023 kl. 14:23.
Anonym bruker
"Fremmed Blåhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Beklager for store bilder, vet ikke hvordan jeg kan poste dem mindre, men som dere ser her:

Når jeg går fra 29 til 28 dager så mister jeg rabatten, som resulterer i at prisen blir hele ~12 ganger høyere!




Anonym bruker
"Fremmed Blåhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av IneartheDx Vis innlegg
Isåfall er det vel airbnb som er taperen her(?)
Vis hele sitatet...
Det hadde vært det optimale!

Jeg aner ikke hvordan AirBNB funker, jeg fant dette trikset ved en tilfeldighet, men jeg er veldig interessert i å benytta meg av det, om mulig!

Som en fattig kar hadde dette her vært tidenes come up hvis det går, vet ikke om det er utleier eller AirBNB som taper på det, men håper det er sistnevnte.

Får jeg en plass for en måned til den prisen så vil utleier få godt med tips når jeg er ferdig. Hadde ikke følt riktig ut hvis det var andre privatpersoner som tapte på det.
Virker veldig merkelig. Kan du ikke bare booke da, og se om verten tar kontakt med deg, hvis det viser seg at han blir fucked på dette?

Hvis dette er en systemfeil fra AirBNB sin side så blir det dem som må rydde opp.
Som leietaker her har du vel egt ganske gode beskyttelser også. Du kan evt. bare kansellere bookingen, som gjør at du løser problemet evt for både vert og AirBNB.

Fungerer det andre steder? Hvilket land prøver du å booke i?
Sist endret av Fremtidig; 26. august 2023 kl. 14:48. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Stemmer prisen? Trolig ikke.

Kommer AirBNB, en plattform kjent for å bare kaste brukere av den helt vilkårlig, til å holde ordet om at du har en reservasjon fordi du har betalt? Kan jeg aldri tro.
Anonym bruker
"Fremmed Blåhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Fremtidig Vis innlegg
Virker veldig merkelig. Kan du ikke bare booke da, og se om verten tar kontakt med deg, hvis det viser seg at han blir fucked på dette?

Hvis dette er en systemfeil fra AirBNB sin side så blir det dem som må rydde opp.
Som leietaker her har du vel egt ganske gode beskyttelser også. Du kan evt. bare kansellere bookingen, som gjør at du løser problemet evt for både vert og AirBNB.

Fungerer det andre steder? Hvilket land prøver du å booke i?
Vis hele sitatet...
Dette er i Norge, er ikke en systemfeil da etter litt googling så har dette pågått i over ett år, det kommer vist av at utleier har gjort noen instillinger uten å sjekke hvor stor den egentlige rabatten er for forskjellige lengder, eller noe i den duren slik jeg forstår.

Det skyldes en annen rabatt som slår inn etter 28 dager, som sikkert mange utleiere aldri har hatt behov for å sjekke ut siden så få leier så lenge.

Tror jeg skal gi det ett forsøk
Anonym bruker
"Fremmed Blåhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Deezire Vis innlegg
Stemmer prisen? Trolig ikke.

Kommer AirBNB, en plattform kjent for å bare kaste brukere av den helt vilkårlig, til å holde ordet om at du har en reservasjon fordi du har betalt? Kan jeg aldri tro.
Vis hele sitatet...
Det er sånn å forstå, ja? Høres ikke helt bra ut.

Prisen stemmer ikke i forhold til det utleier har sett for seg vil jeg tro.
En nærmere undersøkelse tyder kanskje på at det er prisen hen selv har valgt i forhold til AirBNB’s annonse innstillinger allikevel(uvitende), så på en måte stemmer prisen, iallfall i henhold til det.
Anonym bruker
"Sjuk Drage"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Book med en gang!

Det hender at de fucker opp! Det er ikke din feil.
To eksempler:
-Jeg leide ut leiligheten min i sommer på AirBnB i to uker da jeg selv skulle på ferie. Noen år siden jeg hadde gjort det sist. Jeg skulle få ca 12K for oppholdet - og det passet ganske perf ettersom datoene var like og mitt ferieopphold skulle koste ca 12 000 (fly/hotell). Gull og gå i null. Fikk utbetalt 6K fra AirBnB. Etter myyye mas frem og tilbake med AirBnBs kundeservice (de skjønte ingenting) fikk jeg vite at jeg for noen år siden fikk utbetalt 6K for mye. (Stemmer nok det, hadde bare glemt det)
-Fikk flybillett for meg og dama tur/retur Oslo-Puerto Rico med Norwegian til totalt 700kr for noen år siden. Åpenbar fuckup fra Norwegians side. Jeg bestillte med en gang jeg så det var mulig. Fikk mail fra Norwegian om det var en feil fra deres side - men, ettersom det var deres feil; Ha en hyggelig ferie!

Kjør på!
Anonym bruker
"Reflektert Mare"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hold oss gjerne oppdatert, hadde vert spennende å vite om det funket
Tipper det ender med samme som når man slår til på urimelig gode tilbud på elektronikk. Du burde skjønne at det ikke er reelt og da er det heller ikke gyldig. Hadde ikke brukt så mye tid på det om du er avhengig av et sted å bo og ikke har råd til å betale den sannsynlige summen.
Når du bestiller et opphold på Airbnb må vel verten alltid "godta" det på appen før du faktisk får booket? Slik har det hvertfall vært de gangene jeg har brukt det. Du kan jo prøve men tipper verten avslår og ordner opp i hva en som har gått galt der rimelig raskt
Sitat av StoreBu Vis innlegg
Når du bestiller et opphold på Airbnb må vel verten alltid "godta" det på appen før du faktisk får booket? Slik har det hvertfall vært de gangene jeg har brukt det. Du kan jo prøve men tipper verten avslår og ordner opp i hva en som har gått galt der rimelig raskt
Vis hele sitatet...
Enig. Dette er min forståelse også
Sitat av StoreBu Vis innlegg
Når du bestiller et opphold på Airbnb må vel verten alltid "godta" det på appen før du faktisk får booket? Slik har det hvertfall vært de gangene jeg har brukt det. Du kan jo prøve men tipper verten avslår og ordner opp i hva en som har gått galt der rimelig raskt
Vis hele sitatet...
Det kommer an på innstillingene for hver enkelt vert om de tillater direkte bestilling i det hele tatt og hvem de godtar direkte bestilling fra. Jeg godtok direkte bestilling fra brukere med minst to opphold/tilbakemeldinger fra andre verter.

Jeg tipper de som har skjedd her er at vert har satt feil rabattsats for lengre opphold. Det er neppe en AirBnB systemfeil om du ikke får samme rabatt på alle eiendommer.
Bare å booke, utleier må uansett godta først og ser beløpet.