Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1833
Jeg har nylig kjøpt meg en seedbox fra Put.io. Er stortsett fornøyd, men nedlastningshastigheten er veldig variabel. Jeg har Get 70/10 og kan optimalt sett laste ned ca. 8,7 mb/s. Hastigheten jeg får er derimot som regel 300 - 1300 kb/s. Det hender en gang i mellom at den går opp til 5-6 mb/s, men det er veldig sjeldent.

Så til spørsmålet: Er det noen som vet hva som begrenser dette?

Har prøvd både WiFi og kabel, i tillegg til flere forskjellige pcer. Så vidt jeg har skjønt skal seedboxen gi i praksis ubegrenset hastighet, og har snakket med support der, de sier de ikke caper på noen måte. Er det mulig Get gjør det?

Håper noen har noen tips
Vel, serveren står i Nederland.

Det er vel fordi put.io cappet bw eller lignende? Har du i det hele tatt lest http://faq.put.io/ o.l? Står jo bla. at de anbefaler folk åSPAMikke bruke put.io som seedbox.
Ludvig's Avatar
Trådstarter
Som sagt spurte jeg support om de cappet bw, og da svarte de nei. Har lest FAQ ja, og prøvd med EasyGet som de anbefaler uten noen merkbar forskjell. Men skjønner ikke helt hva du mener med at de ikke anbefaler å ikke bruke put.io som seedbox. Hadde du hatt lyst til å linke/sitere?
Tidsmisbruker
Slaps's Avatar
Laster du ned via FTP? If so: Prøvd en annen port?
Har bare lastet ned via EasyGet og nettleseren. Har ikke holdt på med noe annet. Er det bedre hastighet med FTP? Har også prøvd med vanlig torrents nå og får maks 2 mb/s nå og. Virker som det er get som har ustabil linje. Kan det stemme?
For meg er FTP mye raskere. Last ned Filezilla og sett den på 10 max transfers, prøv det.

Når du sier vanlig torrents, er det public eller private tracker?
Som jeg kan se er det hos LeaseWeb put.io har servere, i de par siste ukene har LeaseWeb hatt problemer med peering mot NIX1 og NIX2 og Altibox, det som er blitt prøvd er og bytte transitprovider hos Altibox og LeaseWeb.
Dette gjelder iallefall VPSer og dedikerte servere som de tilbyr I AMS-10 AMS-01 og AMS-11.

Kanskje dette har noe med problemene dine?
Sitat av Unknown5446 Vis innlegg
For meg er FTP mye raskere. Last ned Filezilla og sett den på 10 max transfers, prøv det.

Når du sier vanlig torrents, er det public eller private tracker?
Vis hele sitatet...
Hvordan setter jeg opp FTP? Mener public, men det var en fil som var veldig bra seedet.
Sitat av Ludvig Vis innlegg
Hvordan setter jeg opp FTP? Mener public, men det var en fil som var veldig bra seedet.
Vis hele sitatet...
Lest på nettsiden deres?

Sitat av faq.put.io/#ftp
Do you have FTP access?
Why, yes we have. Just connect to ftp.put.io with your put.io credentials.
Vis hele sitatet...
Du må ha ustabil linje. Den makser min uten problemer. Jeg streamer bare filmer for tiden, lettvint og du trenger ikke vente på nedlastning. (Streamer fra put.io vel og merke)
Sist endret av uaexed; 2. september 2013 kl. 10:33.
Sitat av wtf1337 Vis innlegg
Som jeg kan se er det hos LeaseWeb put.io har servere, i de par siste ukene har LeaseWeb hatt problemer med peering mot NIX1 og NIX2 og Altibox, det som er blitt prøvd er og bytte transitprovider hos Altibox og LeaseWeb.
Dette gjelder iallefall VPSer og dedikerte servere som de tilbyr I AMS-10 AMS-01 og AMS-11.

Kanskje dette har noe med problemene dine?
Vis hele sitatet...
Litt OT, men hvor får du denne infoen fra? Hadde boxer hos leaseweb før, men har gått over til NFOrce.. sykt varierende latancy den siste uka etter peeringa endra seg.. (har altibox)