Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 442
Nå har bandet The Kitchenterrorists endelig blitt ferdig med sangen "Song To The End Of The World" med musikkvideo!
Sjekk ut å gi respons om bandet^^

http://www.youtube.com/watch?v=WnHoz0YGG1M
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Det er sikkert en hel del som har lyst til å kommentere ting som "feil hvitbalanse! Kameramann med Parkinson's! Skjeve horisonter!" og lignende, men nå kom jeg dem i forkjøpet, og vi kan befatte oss med viktigere ting.

Førsteinntrykk:

Jeg savner tre ting:
  1. Nærhet - Gå nærmere. Både på headshots, instrumentshots og bandet selv. Samme gjelder historien som det klippes til. Er det noe i kantene som ikke bidrar? GÅ NÆRMERE!
  2. Uttale - Vær sikker på uttalen på engelske ord. Spesielt "annihilation" bet jeg meg merke i.
  3. Headshots av andre enn vokalisten.
I tillegg kan dere gjerne ekseperimentere med morsomme vinkler. Du har ikke lyst til at publikum skal kjede seg når de ser musikkvideoen. Nedenifra, ovenifra, vertikalt osv.

Enda en ting: Det ser ut som om dere tar opp både lyd og bilde samtidig når band, gitarist og vokalist blir filmet. Dette gjør bla.a. at vokalist ser ned på gitar, og heller ikke får frigjort følelsene sine, fordi han må konsentrere seg på å spille riktig.

Andreinntrykk:

Nå ser jeg gjennom videoen én gang til, og går litt mer systematisk til verks:

0:00 - Første instrument er gitar. Fokusér på dét. Tar tid å finne ham i mengden.
0:?? - Klipping foregår ikke i takt med utvikling i musikken
0:45 - Ser sært ut med den faden på fyren som går
1:03 - Ha flere hopp langs togskinnene, i stedet for bare to, la dem gå nærmere hverandre
1:25 - Hvorfor dukker fyren på benken opp ut av intet? Dette skjer kun én gang i filmen, og kunne funket om det hadde vært et gjennomgående tema. Nå ser det bare rart ut, særlig med arma som svinger
1:25 - Det begynner å bli mer og mer klart at sangteksten ikke ser ut til å ha nevneverdig sammenheng med det som skjer i historien. Det er snakk om "kicking" og støff, men vi ser ingen sparking!
1:47 - Benkefyren blir bare med helt uten videre. Og: nærmere!
2:09 - Jeg har ikke snøring på hvorfor vokalisten plutselig ikke er med de andre to lengre
2:46 - Se 1:47
3:20 - Ah, _nå_ får vi vite svaret på 2:09
3:52 - Sangen avsluttes for bandopptakets del, men historien ser ikke ut til å få noen konklusjon. Det siste vi ser av historien er på 3:25, og etterpå er det litt vokalistheadshot, og så lang (og dermed kjedelig, til dels pga. statisk kamera) sekvens av totalbilde av bandet.

Såh; dette er noen av mine tanker rundt dette. Stå på, blir nok bra skal dere se. Bare spør om det er noe dere lurer på.