Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1105
Hei,

Jeg prøver og telnete pappas pc (Bare for og se om jeg får det til)
Jeg skriver telnet så kommer det opp "login:" og "password:" Hvordan kan jeg cracke brukernavnet og passordet??
Kjører det telnet på pcen hans i det hele tatt?
Er dette over LAN?
Har du prøvd å sende en enkel melding med netsend først?
Hvis det kommer opp login: og password: så kjører det vel en telnet server på pcen. Jeg tror brutus har telnet bruteforcing.
The Freak: Hvis den spør etter brukernavn og passord er det logisk nok en telnetserver kjørende. Jeg skulle tro det var MERE enn selvforklarende.

Brukernavnet og passordet vil være det samme som er på administratorkonto eller på faren din sin konto.
Sist endret av meitemark; 19. august 2007 kl. 01:01.
19.........bokstaver
bavarai's Avatar
Administratorkontoen vil også mest sannsynlig være begrenset og bare tilgjenglig i sikkerhetsmodus.

Hvis du får respons på en telnet forespørsel så er det bare logikk som må til for og finne ut at telnet er kjørendes.
Sitat av comi
Administratorkontoen vil også mest sannsynlig være begrenset og bare tilgjenglig i sikkerhetsmodus.

Hvis du får respons på en telnet forespørsel så er det bare logikk som må til for og finne ut at telnet er kjørendes.
Vis hele sitatet...
Administratorkontoen vil gi full tilgang også via telnet.

edit: man vil få de tilganger som kontoen er satt opp med.
Sist endret av meitemark; 19. august 2007 kl. 01:36.
19.........bokstaver
bavarai's Avatar
Ja det er jeg fult klar over, men er ikke Administratorkontoen disablet i senere windowsinnstalasjoner?. Helt til du kommer i safe-mode hvor du kan bruke den og enable den slik at du kan bruke den for alltid holdt jeg på og si.
Hva med å ta en god gammel socialengineering fremfor å cracke ham?
trees
Trådstarter
er det regelbrudd og spørre om man kan gjøre dette på en venns pc?
Sitat av comi
Ja det er jeg fult klar over, men er ikke Administratorkontoen disablet i senere windowsinnstalasjoner?. Helt til du kommer i safe-mode hvor du kan bruke den og enable den slik at du kan bruke den for alltid holdt jeg på og si.
Vis hele sitatet...
Jeg tror du tar feil nå, jeg kjører en xp versjon som ble kjøpt mai i år og der er administratorkontoen aktiv som standard. Både gjennom telnet og ved pålogging hvis jeg trykker ctrl alt del to ganger før pålogging.
19.........bokstaver
bavarai's Avatar
Javell, kanskje jeg tar feil da. Men jeg vet iallefall at alle Acer bærbare datamaskiner har dette som default.
Sitat av comi
Javell, kanskje jeg tar feil da. Men jeg vet iallefall at alle Acer bærbare datamaskiner har dette som default.
Vis hele sitatet...
Dette stemmer på Windows XP HOME edition. Der er det ingen administratorkonto per default. På Windows XP PRO er det derimot med en adminkonto fra default.